MV6 : rozrzad orginal czy tzw podrube i co ile zmieniac ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jeli mozecie mi odpowiedziec to z gory dziekuje sam sie zastanawiam co ile nalezy zmieniac rozrzad w 3l MV6 i czy warto oszczedzac i kupic podrube napinacze rolki i pasek moze mi kto s doradzi.
  
 
Generalnie zmienia się co 60.000 km, a jeśli chodzi o podróbki to mój teść chciał zaoszczędzić, wymienił rozrząd na nie oryginalny i po 6 miesiącach jazdy jego silnik doznał poważnej kontuzji na skutek (jak to ujął mechanik) przeskoczenia paska. Ja osobiście nie polecam podróbek rozrządów, na tym lepiej nie oszczędzać. Teść za remont tego silnika zapłacił 800 PLN (po znajomości).
  
 
Nie zagłębiałem się jeszcze w budowę 3 litrowego silnika do Omegi A. Z tego co się dowiedziałem to nie ma on paska, tylko łańcuch i nie wymienia się go tak?
  
 
Napisz co rozumiesz przez "podróba" - jakiej firmy mają być te rolki i napinacz?
Pozdr
  
 
zakrada sie się to jakaś nieścisłość.

tak więc w celu uporządkowania omega a silniki 1.8-2.0 pasek rozrządu, silniki 2.4 ; 2.6 ; 3.0; 3.6; oraz disle 2.3 łańcuch rozrządu

omega b silniki 2.0; 2.2; 2.5; 2.6; 3.0; 3.2 pasek rozrzadu a diesle 2.0; 2.2; 2.5 łańcuch rozrządu
  
 
Nie ma to jak pan profesor Robert, jasno i na temat.
Moje zdanie jak styać na konia to i stać na bat. Rozwalić silnik to jedno, a czy nikt nie zakłada, że może nastąbić zblokowanie silnika i poślizg? Jak komuś nie szkopda motoru, to może pożałuje swojego i cudzego zdrowia. Podrób mogą być dobre przy zderzakach, lampach nie w elementach warunkujących bezpieczeństwo.
Pozdrówka, Janusz