Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2005-06-23 08:39:20 Może tak być. |
![]() Darek Ford Mondeo Ghia, au ... Turek | 2005-06-23 09:48:41 Mam założony termostat ten pierwszy i nie mam problemu z przegrzewaniem. |
Skolmi Sympatyk FEFK Fusion Warszawa | 2005-06-23 10:01:36
Pierwszy to tzw. zimowy. Drugi to tzw. letni. Jak założysz pierwszy to zimą będzie się szybciej nagrzewał. [ wiadomość edytowana przez: Skolmi dnia 2005-06-23 10:08:11 ] |
Henryk Kraków | 2005-06-23 10:42:40 Może masz chłodnicę zapchaną? albo jeszcze coś gorszego? |
![]() slawas1 Sympatyk FEFK był DH N7A Gorzów Wlkp | 2005-06-23 11:01:33
zimowy i letni?? ![]() pierwsze słyszę |
![]() Dahoo GOLF 3 TDI Zielona Góra | 2005-06-23 11:08:33 Jak kupowałęm zima to pytali w sklepie jaki chcę - zimowy czy letni,
więc z tego wynika że są dwa typy |
![]() slawas1 Sympatyk FEFK był DH N7A Gorzów Wlkp | 2005-06-23 11:13:26 hmmm i tak coś mi nie bangla ![]() z tego co ja wiem to zimowe i letnie są tylko opony przecież to bez sensu, żeby dwa razy w roku wymieniaś termostat współczesne silniki są tak skonstruowane, że nie ma potrzeby manipulować przy układzie chłodzenia a jak się grzeje to coś jest spaprane /tak jak Henryk pisał - zawalona chłodnica albo co innego/ |
![]() Mad Ford Escort Kombi Óć | 2005-06-23 11:24:55
bałem sie ze nikt tego nie napisze ![]() |
![]() maciek701 Sympatyk FEFK Tychy | 2005-06-23 11:25:25 sa 2 typy termostatow. zimowy otwiera sie przy wyzszej temp,wiec silnik sie szybciej nagrzewa. generalnie jest to zbedne akcesorio,ale jak ktos jest zmarzluchem to moze zapodaC ![]() |
![]() galowy Sympatyk FEFK Focus Łódź | 2005-06-23 11:26:29 od dawna pisałem o tym że są dwa rodzaje termostatów lecz nikt mnie nie suchał ![]() ![]() ![]() |
![]() Darek Ford Mondeo Ghia, au ... Turek | 2005-06-23 11:37:58 Jakie dwa rodzaje termostatów w zadnej literaturze nie spotkałem takiego okreslenia zimowy letni??? poprostu wyższa, niższa temperatura początka otwarcia termostatu i koniec A może dlatego są różne zakresy temperatur że ess przeciez jezdzi w różnych warunkach klimatycznych np: produkowany w Hiszpanii ciepły kraj wyższe temperatury dobowe albo wersje idące na rynki gdzie jest bardziej zimno ale to są spekulacje moje. Byc może w gorącym klimacie przegrzewał sie silnik z termostatem o początku otwarcia 92.C i zastosowano inny termostat o innym zakresie temperatur. |
![]() artnow Escort Kombi GHIA Łódź | 2005-06-23 11:40:07 A może są termostaty produkowane na kraje chłodniejsze i na kraje cieplejsze. Ja mam np essiego z Włoch ale nie wiem jeszcze jaki tam jest termostat. |
![]() galowy Sympatyk FEFK Focus Łódź | 2005-06-23 11:49:00 Napewno termostaty powstały ze względu na strefy klimatyczne jednakże nigdzie w książce nie jest określone który powinniśmy urzywać w polsce a jak nam się silniczek przegrzewa to warto zmienić na lato ![]() |
![]() slawas1 Sympatyk FEFK był DH N7A Gorzów Wlkp | 2005-06-23 12:00:15 dla mnie jedynym wiarygodnym źródłem wiedzy jest dokumentacja techniczna stworzona przez producenta - w związku z tym polecam tym którzy nadal uważają że są termostty zimowe i letnie zadzwonić lub podjechać do sewisu i zapytać o termostat zimowy - gwarantuję że w dokumentacji wymieniony jest tylko jeden rodzaj termostatu i innego nie kupicie
nie ma nawet rozróżnienia na modele produkowane na poszczególne rynki /czyli esi wyprodukowany na Hiszpanię i na Finlandię ma ten sam terostat/ co do tych termostatów o niższych temperaturach generalnie jest tak że np transit z motorem 2,5d i zetec wizualnie mają identyczne termostaty - różnią się tylko temperaturą otwarcia więc wydaje mi się że te termostaty o innych parametrach są od innych aut |
![]() gardenia1 Escort Kombi MK VII Kraków | 2005-06-23 12:33:37 [quote]
2005-06-23 12:00:15, slawas1 pisze: dla mnie jedynym wiarygodnym źródłem wiedzy jest dokumentacja techniczna stworzona przez producenta - w związku z tym polecam tym którzy nadal uważają że są termostty zimowe i letnie zadzwonić lub podjechać do sewisu i zapytać o termostat zimowy - gwarantuję że w dokumentacji wymieniony jest tylko jeden rodzaj termostatu i innego nie kupicie nie ma nawet rozróżnienia na modele produkowane na poszczególne rynki /czyli esi wyprodukowany na Hiszpanię i na Finlandię ma ten sam terostat/ co do tych termostatów o niższych temperaturach generalnie jest tak że np transit z motorem 2,5d i zetec wizualnie mają identyczne termostaty - różnią się tylko temperaturą otwarcia więc wydaje mi się że te termostaty o innych parametrach są od innych aut To teraz jak i gdzie sprawdzić kto się pomylił skoro ten 92-102 kupiłem w sklepie który TYLKO handluje Fordem a ten 88-102 w INTER CARS-ie.I tak jak pisałem ten 1 stary wyciągnięty miał tem. 88-102. A co do sugestii że może chłodnica zapchana?1-czy to możliwe że tak się stało w aucie 7letnim o przebiegu 79tyś. tym bardziej że auto jężdziło na orginalnym płynie a jaja zaczęły sie od wymiany termostatu i płyny chłodzęcego (rónież na orginał) może problem w tym że te płyny gryzą sie tz 1 był chyba zielony może niebieski a ten nowy to różowy! |
![]() slawas1 Sympatyk FEFK był DH N7A Gorzów Wlkp | 2005-06-23 12:43:54 moje katalogi też podają 88st.
więc ja na Twoim miejscu zostawiłbym taki jak był zamontowany oryginalnie czyli 88 a swoją drogą, to auto masz od nowości?- bo generalnie nigdy nie wiadomo co poprzednik z nim wyczyniał |
![]() gardenia1 Escort Kombi MK VII Kraków | 2005-06-23 12:46:54 To teraz gdzie i jak sprawdzic gdzie sie pomylili skoro ten 92-102 kupiłem w sklepie który handluje TYLKO Fordem a ten 88-102 w Inter Carsie.I tak jak pisałem ten 1 wyciągnięty z auta był 88-102.
A co do sugesti że może chłodnica zapchana czy możliwe że : może sie tak stać w aucie 7letnim o przebiegu79tyś tym bardziej że auto było i jest zalane orginalnym płynem do chłodnic A może problem w tym że te płyny gryzą sie bo był zielony albo granatowy a teraz wlałem różowy?! I jeszcze jedno w którym momencie na wskazniku włącza sie wentylator? bo u mnie jak wskazówka jest na L w napisie NORMAL |
![]() gardenia1 Escort Kombi MK VII Kraków | 2005-06-23 12:49:46
Nie mam od nowości ale kupiłem od dziadka który na pewno servisował go gdyz sprawdziłem go w servisie przed zakupem i wszystko robił o czasie nawet rozrusznik wymieniał w serwisie na nowy. |