POMOCY --ACCENT - PROBLEM BEZ ROZWIĄZANIA

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Accent 98 1.3
Wymienione: pasek rozrządu z napinaczem, 2 popychacze, panewki korbowodowe, Filt paliwa, swiece, pompa wody, filtr oleju.
PROBLEM!!!: dalej na zimnym silniku lub po postoju (ok godzina)przy obciążeniu słychać stukot z okolic silnika. Przy niższych temperaturach stukot jest głosniejszy. Po pary minutach przechodzi.
CO TO MOŻE BYĆ??
TRACĘ NADZIEJĘ że sie tego dzwieku pozbędę.
POMOCY!!!

Respi

  
 
Cytat:
2005-06-24 14:10:34, respi pisze:
temperaturach stukot jest głosniejszy. Po pary minutach przechodzi. CO TO MOŻE BYĆ?? TRACĘ NADZIEJĘ że sie tego dzwieku pozbędę. POMOCY!!! Respi



Odglos hydraulicznych popychaczy przed dotarciem do nich oleju. Jak na moj gust to troche za dlugo stukaja. Cos masz z doplywem oleju ze tak dlugo do nich dochodzi i w miare szybko splywa. U mnie jezeli juz stuka to max. ok. 30sek - w zimie tez. Nie ruszam dopuki slysze stukanie bo to znaczy ze silnik ma jeszcze slabe smarowanie. Moze wlej gesciejszy olej ??? lub sprawdz pompe oleju ???
  
 
a może własnie rzadszy olej trzeba wlać -tu bym się spierał, u mnie w lantrze te dopychanie zaworów trwa może z minutę potem "klekot" cichnie a mam 10 w 40 jak w instrukcji
- jaki masz olej ?
  
 
Któryś kanał olejowy może być "czymś" zablokowany, ale to tylko ogólne przypuszczenie.
Niestety w takich przypadkach chyba najlepszym sposobem jest cofnięcie się do metod organoleptycznych. Założyć słuchawki na uszy i osłuchać silnik zaraz po uruchomieniu.
Niewielu mechaników to stosuje (przynajmniej oficjalnie przy klientach) ale czasami pomaga to zdiagnozować usterkę. Z opisu niestety, nie sposób określić nawet zakres, czy to popychacz czy panewka. Nasze rady niewiele pomogą. Trzeba podjechać do jakiegoś fachowca.
  
 
albo regulatory albo panewki główne. stukot bardziej z dołu czy z góry?
  
 
jak pamiętam od 8lat jak mam swego hju to gdy jest zimny to w nim zasze przez jakieś pare minut stuka.a potem cisza. jakoś się do tego przyzwyczaiłem że silnika zimnego nie da się słuchać bo po odgłosach nadaje się do remontu a wszystko jest moim zdaniem ok widocznie te typy tak mają
  
 
Cytat:
2005-06-24 14:10:34, respi pisze:
Accent 98 1.3 Wymienione: pasek rozrządu z napinaczem, 2 popychacze, panewki korbowodowe, Filt paliwa, swiece, pompa wody, filtr oleju. PROBLEM!!!: dalej na zimnym silniku lub po postoju (ok godzina)przy obciążeniu słychać stukot z okolic silnika. Przy niższych temperaturach stukot jest głosniejszy. Po pary minutach przechodzi. CO TO MOŻE BYĆ?? TRACĘ NADZIEJĘ że sie tego dzwieku pozbędę. POMOCY!!! Respi


zapytam tak: po co wymieniałeś panewki i tylko 2 popychacze? z jakich przyczyn?
  
 
dokładnie jak Jarek pyta...2 popychacze? hmm to znaczy ze co te były akurat zwalone??? człowiek który ci to robił napełnił popychacze przed montazem???? bo to dość ważne!!!!

jesli stukaja popychacze to mozna jeszcze spróbować zalać dodatek do oleju specjalny do popychaczy który ma czyścić kanały zasilające popychacze i same popychacze też i wymienić olej (wg instrucji na płukance) chyba po ok 500km, a i fitr oleju koniecznie oryginał. No no olej wg zaleceń producenta.
  
 
W odpowiedzi na pytania:

Olej - mobil1 syntetyk 5w 50
Co do mechaników, to byłem a jakże i to nie raz.
Ogólnie od 9 miesiecy juz bywam. Fachowcy od Hyunday'ów.
Po ich sugestiach zostały wymienione właśnie te częci o których pisałem. Ostatnio te popychacze ale niestety dalej stuka.

Pozdrawiam

Respi
  
 
Cytat:
2005-06-27 09:35:29, arturo_soda pisze:
dokładnie jak Jarek pyta...2 popychacze? hmm to znaczy ze co te były akurat zwalone??? człowiek który ci to robił napełnił popychacze przed montazem???? bo to dość ważne!!!! jesli stukaja popychacze to mozna jeszcze spróbować zalać dodatek do oleju specjalny do popychaczy który ma czyścić kanały zasilające popychacze i same popychacze też i wymienić olej (wg instrucji na płukance) chyba po ok 500km, a i fitr oleju koniecznie oryginał. No no olej wg zaleceń producenta.



Hej
Olej Mobil 1 5w-50 własnie wymieniałem razem z popychaczami i filtr . Ponoć właśnie te dwa popychacze były walnięte, ale mechanik stwierdził ze mogą to nie być wszystkie wadliwe i zobaczymy czy przestanie stukać. Czy je napełnił to nie wiem ale myslę że siedzi juz w tym tak długo i w Hyunday'ach że wie co robi.

Pozdro

Respi
  
 
na mój gust to jest tak:
mechanik rozebrał panewki korbowe, stwierdził ich zużycie i wymienił bez szlifu wału, tylko ciekawe co na tych panewkach zobaczył? czy przed założeniem nowych przynajmniej je pomierzył w kilku punktach? owale? rysy? czy obróciło je w stopach? może być tak że nadal mają bardzo słabe smarowanie (zatkany kanał, zwalona pompa itd) i zwyczajnie stukają bo film olejowy jest za słaby, jak trochę popracują to cichną bo dostają oleju rozbryzgowo i poprzez przytkany kanał;
możliwości jest sporo, wychodzi mi na to że albo ktoś nieźle wytłukł panewki bo jeździł z niskim stanem oleju albo silnik ma spory przebieg i nieźle w tyłek dostawał;
poza tym jeśli już po godzinie postoju silnik stuka to nie sądzę że to wina popychaczy (jeśli to nawet one stukają), coś raczej z wydatkiem i ciśnieniem oleju w silniczku nie tak (może zawór walnięty?)


[ wiadomość edytowana przez: Jarek_2 dnia 2005-06-27 10:38:27 ]
  
 
u mnie tez dlugo stuka a wlasciciel serwisu powiedzial ze ten typ tak ma i juz, zona jego jezdzi taka sama lantra i powiedzial ze rozebral caly silnik i nic..dalej sobie klekocze..
  
 
Cytat:
2005-06-27 10:10:11, Jarek_2 pisze:
na mój gust to jest tak: mechanik rozebrał panewki korbowe, stwierdził ich zużycie i wymienił bez szlifu wału, tylko ciekawe co na tych panewkach zobaczył? czy przed założeniem nowych przynajmniej je pomierzył w kilku punktach? owale? rysy? czy obróciło je w stopach? może być tak że nadal mają bardzo słabe smarowanie (zatkany kanał, zwalona pompa itd) i zwyczajnie stukają bo film olejowy jest za słaby, jak trochę popracują to cichną bo dostają oleju rozbryzgowo i poprzez przytkany kanał; możliwości jest sporo, wychodzi mi na to że albo ktoś nieźle wytłukł panewki bo jeździł z niskim stanem oleju albo silnik ma spory przebieg i nieźle w tyłek dostawał; poza tym jeśli już po godzinie postoju silnik stuka to nie sądzę że to wina popychaczy (jeśli to nawet one stukają), coś raczej z wydatkiem i ciśnieniem oleju w silniczku nie tak (może zawór walnięty?) [ wiadomość edytowana przez: Jarek_2 dnia 2005-06-27 10:38:27 ]



Mechanik pokazywał mi panewki i miały lekkie obtarcia.
Sugerował raczej że wymiana nie jest konieczna ale wymienił na moja prośbę.
Jak pytałem o wał to mówił że w stanie idealnym.
Czy jesli byłyby problemy z pompa oleju lub jego cisnieniem to nie powinna się palić lampka oleju.

Pozdrawiam

Respi
  
 
Cytat:
2005-06-27 10:52:49, respi pisze:
....... Czy jesli byłyby problemy z pompa oleju lub jego cisnieniem to nie powinna się palić lampka oleju. Pozdrawiam Respi


można mieć suchy bagnet....ani kropli nawet ponizej minimum i lampka ciśnienia ci sie nie zapali niestety...
  
 
Cytat:
można mieć suchy bagnet....ani kropli nawet ponizej minimum i lampka ciśnienia ci sie nie zapali niestety...




a nie jest tak ze sie zapali ale bedzie juz zapozno?
  
 
no dokąłdnie to jest tak ze jak sie zapali to juz jest bardzo bardzo.... niebezpiecznie albo po ptakach....
  
 
Cytat:
2005-06-27 10:10:11, Jarek_2 pisze:
może być tak że nadal mają bardzo słabe smarowanie (zatkany kanał, zwalona pompa itd) i zwyczajnie stukają bo film olejowy jest za słaby, jak trochę popracują to cichną bo dostają oleju rozbryzgowo i poprzez przytkany kanał;




Hej

Czy trudno sprawdzić te kanały olejowe i czy ewentualne czyszczenie jest możliwe? Co i jak należałoby sprawdzić aby stwierdzić że z cisnieniem oleju itp. jest wszystko ok?

Pozdro

Respi
  
 
cały ten wątek to wróżba
po 1 sprawdź stan oleju, w razie potrzeby dolej tak na 3/4 i odpal silnik, jeśli to popychacze, to wydają dźwięk podobny do metalicznego cykania, często podczas wymiany oleju, przy częściowo niesprawnych popychaczach dochodzi do ich zapowietrzenia, znaczenie ma tutaj czas od spuszczenia oleju do ponownego zalania świeżym i uruchomienia silnika, wtedy hałas jest dużo większy ale wyraźnie słychać wtedy stukot najczęściej 1 popychacza, jedyna rada to po kilku minutach pracy silnika na biegu luzem przytrzymać go na wyższych obrotach kilka minut, jakieś 3000 wystarczy i powinno być ok.
co do panewek to zdaj się na mechanika, jeśli stwierdził że jest ok to na razie sobie to odpuść ;
melduj o sukcesach