Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Adam-NEB Escort CABRIO Elbląg | 2005-06-24 18:10:15
Zwróć szczególną uwagę na to czy nie był bity: 1. Sprawdż rozpórkę na silniku ( jest to rura wzmacniająca konstrukcję karoserii łącząca dwa przednie nadkola znajduje się pod maską lekko ponad silnikiem) - Jesli na jej powierzchni są odpryski z farby lub jest ona skręcona albo zgięta znaczy ze auto było uderzone dość mocno, a wtedy będzie ono niestabilne i nibezpieczne podczas jezdy. 2.Sprawdż również podłużnice pod spodem auta - są one pod silnikiem - ta sama zasada co do rozpórki 3.Sprawdż również belkę wzmacniającą : jest ona w bagazniku wzmacnie dwa tylne błotniki ( jest szeroki pas ok 10 cm metalowej belki z otworami umieszczona zaraz pod lylną półką podszybia - równiez ta sama zasada . Sprawdz czy nie była przypadkiem malowana to bedzie swiadczyło równiez o jej wymianie czyli auto byłoby powypadkowe. 4.Sprawdż stabilnośc belki dachowej ( jest to belka widoczna w mijescu dachu po jego złożeniu ) -sprawdz czy się trzyma bardzo sztywno - nie ma prawa ani drgnąć - zero luzu ( jesli jest obluzowana auto było dachowane ) 5.Sprawdź przednie słupki usztywniające przednią szybę - ona również nie ma prawa ani drgnąć i szyba nie moze wychodzić z uszcelki. 6.W tym roczniku powinny być wzmocnienia w drzwiach ( wewnatrz drzwi - trzeba zdjąć tapicerkę) warto tez je sprawdzić 7.Obejrzyj dokładnie dach od srodka i od zewnatrz czy nie jest uszkodzony materiał bądż osłabiony ( szczególnie w miejscu łączenia poszycia dachu z karoserią - tam najczęściej jest on bardzo osłabiny bądź rozdarty) 8.Obejrzyj zamknięcia dachu ( jesli zabezpieczenia sa wyrobine bądz luźne po zamknięciu dachu będzie on "latał" podczas jazdy z zamkniętym dachem. 9. Zamknij i otwórz dach kilka razy by sprawdzić czy jest z nim wszystko ok. ( PS nie polecam elektrycznego dachu ) Jesli dach jest elektryczny sprawdź siłowniki w dachu czy nie przeciekają. Cieknący siłownik w przciwieństwie do sprawnego otwiera i wysuwa się dłużej i nie równoczesnie z drugim. Nierówna praca siłowników uniemożliwi prawidłowe składanie i rozkładanie dachu oraz jego zamknięcie. Nierówna praca siłowników spowoduje skręcenie konstrukcji dachu. Przeciek płynu z siłownika spowoduje w kontakcie z poszyciem dachu jego stopienie i w efekcie dziurę. 10. Sprawdż ogrzewanie czy działa nawiew ciepłego powietrza do środka i czy działa ogrzewanie tylnej i przedniej szyby ( inaczej zimą będziesz skrobał szron z zębów ... choć i tak nastaw się że zimą skrobanie i odmrażanie szyby od środka i od zewnatrz będzie standardem ![]() ![]() ![]() 11. Sprawdz czy dach posiada wszystkie uszczelki. Zamknij szcelnie dach i pozamykaj wszystkie szyby i wylej widro wody na dach w okolicach łączenia szyb i dachu z obu stron ( sprawdz czy nie cieknie do środka nigdzie ( chyba nie chcesz miec powodzi w środku podczas deszczu. 12. Obejrzyj dokładnie tylne błotniki i drzwi czy nie były malowane i lub szpachlowane ( tylne błotniki i drzwi nie pasują od innego escorta i są "raczej" drogie ) Dobrze byłoby gdybys pojechał na stację diagnostyczną to by ci panowie dokładnie przejrzeli i sprawdzili chociażby symetrie i osiowośc auta. Co do exploatacji auta zimą to następujące mankamenty : 1. W aucie zawsze jest zimno 2. Podczas przebywania w środku auta bardzo szybko wszystko zaparowuje a potem NIESTETY zamarza i oszrania szyby kierownice itd. 3. Szyby w srodku sa prawie cały czas zamarznięte więc niezbedne narzędzie to skuteczny odmrazacz do szyb i skrobaczka. 4. Ze wzgledu na seryjne obniżenie auta trzeba uwazać zimą na blodzone studzienki na jezdni i parkowanie w poblizu zasp. 5. Materiał poszycia dachu pod wpływem niskiej temperatury robi się sztywny i napina się. Sładanie i rozkładanie dachu może spowodowac utrudnione zamkniecie dachu lub nawet uszkodzenie poszycia. 6. Jesli dach jest elektryczny to uwazajcie na siłowniki w dachu czy nie przeciekają. Cieknący siłownik w przciwieństwie do sprawnego otwiera i wysuwa się dłużej i nie równoczesnie z drugim. Nierówna praca siłowników uniemożliwi prawidłowe składanie i rozkładanie dachu oraz jego zamknięcie. Nierówna praca siłowników spowoduje skręcenie konstrukcji dachu. Przeciek płynu z siłownika spowoduje w kontakcie z poszyciem dachu jego stopienie i w efekcie dziurę. 7.Zimą długotrwale włączone ogrzewanie zimą (Niezbedne w Cabrio )powoduje znaczney pobór prądu z akumulatora należy o tym pamiętac by nie mieć problemów z póżniejszym uruchomieniem auta. Warto kupić akumulator o większej pojemności. Pamiętaj że takie elementy jak: wszystkie szyby, tylne błotniki , drzwi , cały tylny pas , dach oraz przednie słupki nie pasują od innych escortów więc kazda stłuczka będzie cię słono kosztowała - wez to pod uwagę !!! POZDRAWIAM ADAM ![]() |
![]() saintadamus Sympatyk FEFK deskowóz hożuf | 2005-06-24 19:03:54
W pełni sie z tym nie zgadzam ![]() ![]() ![]() |
micab ford, vw, mercedes, ... k/Szczecina | 2005-06-24 19:25:02
dlaczego w aucie zawsze jest zimno ?? eksploatuje swojego cały rok i nawet w silne mrozy nieodczułem jakiegoś szczególnego zimna w porównaniu ze zwykłym samochodem ![]() druga sprawa co do zamarzania szyb od środka......już dwie zimy użytkuje swoje auto i nigdy jeszcze niemiałem doczynienia z tym problemem ![]() i ostatnia sprawa co do napinania się dachu pod wpływem niskiej temperatury.....masz rację ale tylko w przypadku materiału takiego jak seryjnie był montowany......jeżeli dach był wymieniany szczególnie w niemczech to przeważnie zakładany wtedy jest już taki materiał lepszy (niewiem jak się fachowo nazywa, ale nie jest taki śliski jak seryjny) i wtedy można spokojnie dach składać w każdej praktycznie temperaturze, mam taki dach u siebie i wiem z praktyki ![]() |
![]() Adam-NEB Escort CABRIO Elbląg | 2005-06-24 20:20:19 Moze troche przesadziłem ze cały czas jest zimno .Owszem kiedy silnik jest ciepły - jest ciepło. Ale nie mówcie że kiedy stoi pod chmurką zimą i wsiadacie do srodka to jest tam wam ciepło zanim się w środku nagrzeje ??? W tradycyjnym aucie w środku o wiele szybciej robi sie ciepło i dłużej utrymuje sie temperatura w srodku, a w Cabrio po wyłączeniu ogrzewania zaraz sie studzi . Właśnie to miałem na mysli w tym opisie.
A co do zaparowania to nie wierze że wam szyby nie parują kiedy jest szczelnie zamkniety i siedzicie w środku. I nie mówie tu o normalnym parowaniu. PS JA MAM SWOJEGO 4 ZIMY WIĘC WIEM CO MÓWIĘ !! A kto tu dał opis " WIATR WE WŁOSACH SZRON WE WŁOSACH COŚ ZA COŚ " .... ![]() ![]() ![]() |
micab ford, vw, mercedes, ... k/Szczecina | 2005-06-25 00:50:43 parować parują......ale szron mi się nigdy niezrobił jeszcze ![]() |
![]() Irekcity Sympatyk FEFK BYŁ MK4 RS2000 :(( Kraków | 2005-06-25 01:55:30
Wydawało mi sie ze zabezpieczenia czyli klamki są regulowane i nawet jesli sa luźne mozna je podkrecić ![]()
Elektryka to fajna sprawa.. jesli nawet siłowniki ciekna dach tak sie sklada ze niema prawa nawet kropelka płynu spłynąć na niego ![]()
Moim zdaniem Cabrio ma o wiele lepsza izolacje dachu od zwykłego auta i jest w nim cieplej zimą a chłodniej latem ![]() |
![]() liked AR 156 SW Chorzów | 2005-06-25 06:18:04 doszedlem do 8 punktu..i z cala odpowiedzialnosci ci powiem ze polowa to glupoty co wypisales ![]() |
![]() pytlar Sympatyk FEFK Chrysler Aspen Prabuty | 2005-06-25 10:01:22
moze i rozladuje zaraz akumulator... ale pod warunkiem, ze przy wylaczonym silniku bedziej jej uzywal ![]() |
![]() saintadamus Sympatyk FEFK deskowóz hożuf | 2005-06-25 10:46:04
to jest powiedzmy... hmmm... taka żatobliwa metafora ![]() a co do zimna w cabrio to jeśli stoi pod chmurką to jest w nim tak samo zimno jak w zwykłym aucie ![]() a co do parowania szyb i osiadania szronu od środka to faktycznie masz chyba gdzieś wilgoć ![]() |
![]() liked AR 156 SW Chorzów | 2005-06-25 14:01:03 jak tylko wroce wiczorem, to zaraz skoryguje te glupoty co tu zostaly wpisane.... boszzze.... mam 2 cabrio.. w cumie 3 rok ,i poleci jak moja przygoda z cabrio sie zaczela.. znam troche ludzi ktorzy takie auto maja i naogladalem sie samochodow z otwieranym dachem jak tylko mam mozliwosc ![]() |
![]() Irekcity Sympatyk FEFK BYŁ MK4 RS2000 :(( Kraków | 2005-06-25 18:17:54
Pierwsze o tym słysze.. Jesteś pewien ?? ![]() |
![]() liked AR 156 SW Chorzów | 2005-06-26 00:38:42 rany... doczytalem to do konca.... co za glupoty. nawet nie chce mi sie odpisywac juz na to.. poprostu za duzo do prostowania. prawdziwe jest tylko to, ze dach sztywnieje zima .. a przy kupnie warto polac woda.... reszta.. szkoda slow. a ogrzewanie jest standardowe.. niczym sie nie rozni. |
![]() Adam-NEB Escort CABRIO Elbląg | 2005-06-26 15:21:48 Tylko krytykowac potraficie MASOWO, a jak chłpoak prosił o porade to ŻADNEGO NIE BYŁO !!!!!!!
Nie sa to "głupoty" ani "bzdury" tylko moje spostrzezenia ( Z 4 LAT)o które mnie poproszono, więc prosze nie krytykujcie czegos czego nie widzieliscie. Moze u mnie jest coś nie tak (choć watpię ), ale to nie powód zeby mnie OBRAŻAĆ !!!!! PRZYKRO MI !!!!! |
![]() Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2005-06-26 15:48:46 Rozmawialem z paroma ludzmi z cabrio i nigdy nie uwierze ,zeby w mrozie w cabrio bylo tak cieplo jak zwyklym.
Co do wyliczanki kolegi Adama to jestem pewny ,ze dzieki tym radom ktos kto pierwszy raz wchodzi w cabrio lub co gorsza w ogole jeego pierwszy samochod to dokon slusznego wyboru przy kupnie.Moze dla kogos kto ma juz taki samochod to pare spraw jest smiesznych tylko dlatego,ze sa oczywiste ,ale to nie dla laika. |
![]() Adam-NEB Escort CABRIO Elbląg | 2005-06-26 16:36:44 DZIĘKI SEBA !
choć jeden rozsadny ! TERAZ MOJE SPROSTOWANIA: 1.Dłuzej sie nagrzewa w środku i szybciej sie ochładza po wyłączeniu ogrzewania to miałem na mysli. 2.Co do zamarzania to pewnie macie atermiczne szyby a ja mam standardowe. 3.Zapięcia Irku owszem są regulowane, ale jesli bedą WYBITE OTWRY to mozesz sobie regulować ![]() Chłopak poprosił o pomoc to nikt mu nie napisał, a teraz wszyscy tylko krytykuja to co napisałem. PS Myslałem ze forum słuzy do czego innego .... hmmm WIDOCZNIE SIĘ MYLIŁEM. |
![]() Irekcity Sympatyk FEFK BYŁ MK4 RS2000 :(( Kraków | 2005-06-26 18:53:25 Z mojej strony wyglada to tak ze starałem sie sprostować twoje wypowiedzi..
Wracając do ogrzewania w aucie..powiedzcie mi co szybciej sie ogrzeje ??Blacha czy materiał?? Adam-NEB pisałeś ze zostałeś obrażony.. powiedz gdzie?? |
![]() saintadamus Sympatyk FEFK deskowóz hożuf | 2005-06-26 20:45:16
radze kupić sobie cabrio i samemu sie przekonać a nie rozmawiać z ludźmi którzy mają ![]() a co do rzeczy napisanych przez kolege to uważam że większość z nich mija sie dość poważnie z prawdą i powodawać to będzie zniechęcenie ludzi do kupna cabrio ![]() |
![]() liked AR 156 SW Chorzów | 2005-06-26 21:11:51 chyba przezemnie, bo powiedzialem ze glupoty napisal, wiec rozpisze sie i je wypomne:
rozporka moze miec odpriski jesli bedzie zle polozony na niej lakier... wiele rozporek wyglada jakby samochody dachowania przeszly.... rozporka nie jest prosta i jest powyginana orginalnie. jesli auto mialo dzwona, dobry blacharz palnikiem wyprowadzi rozporke idealnie, gdyz jest stalowa a nie aluminiowa. pierwsza podstawowa sprawa, jesli byla by nie do uzytku, ktos by ja poprostu wyjal... a i to nie jest miarodajne dla laika, gdyz rozporki byly seryjnie od modelu mk5. wystarczy ze przy sprzedazy wyjme rozporke do nast. swojego essiego, czy to znaczy ze cabrio bylo bite?
kwestia podluznic tyczy sie kazdego auta a nie konkretnie cabrio. napewno adam-neb wie, ze cabrio jest ponad 100 kilo ciezsze od zwyklego essiego (bo z racji tego ze jest cabrio, musi byc wzomcnione)
seryjnie to wzmocnienie bylo malowane na czarno w kazdym modelu cabrio. a jesli mi sie nie spodoba i sobie przemaluje, czy to znaczy ze nie mialem tylu, bo tak mozcno byl bity?
przyspawaj pret metalowy na obu jego koncach do czegos stalego, i sprawdz czy drgnie.. napewno nie... wzmocnienie jest tak przyspawane, ze czy orginalne czy nie, nie ma prawa drgnac. moze byc natomiast zle przyspawane i nalezy sprawdzic czy uszczelka dachowa dolega do wzmocnienia oraz czy szyby w drzwiach dolegaa do uszczelek bocznych. to jest miarodajne czy wzmocnienie jest org. czy przespawane.
przednia szyba wraz z slupkami, zawsze bedzie chodzic przod-tyl... bardziej lub mniej.. w zaleznosci jak buda jest wyeksploatowana. najlepiej to widac przy zamknietym dachu.... ruchy poowinny byc nieznaczne. baaaardzo male. ideal to oczywicie brak takiego ruchu ![]()
na ten temat nie wypowiem sie bo nie wiem. w mk4 wzmocnien nie bylo.. a w 5 nie sciagalem wygluszenia pod tapicera.
to prawda... ale od modelu mk5
klamka moze latac, ale po zatrzasnieciu zaczepu, jesli naciag jest wregulowany, dach nie drgnie.
od modelu mk5 trzeba duzo rozbierac zeby sprawdzic silownik.. juz to widze jak ktos kupujacy rozbiera auto. silownik nigdy nie chlapie do gory... tylko wycieka, wiec raczej nie widze mozliwosci chlapniecia oleju na poszycie dachu.
taaa.. chyba jak se szyby ktos zostawia otwarte zima i idzie spac. to absolutnie nie prawda. chyba ze ma sie wilgoc w aucie, ale to sie znow tyczy kazdego auta. bo cabrio niczym sie nie rozni od zwyklej konserwy.
tu popieram kolege.... warto polac woda.
taa.. to tez chyba sie tyczy kazdego auta ![]()
jak wyzej
to jest ABSOLUTNIE NIE PRAWDA!!!! chyba ze sa szpary miedzy uszczelkami a szybami... tedy moze zima podwiewac.
jak w kazdym aucie zima.. zwlaszcza jak sie z laska siedzi ![]()
jak wyzej... jak w kazdym aucie.. a cabrio to nie maluch.
auto nie jest az tak niskie na serii.... jest twardsze. auto ma poprostu inaczej progi rozwiazane (mk4) przez co wydaje sie nizszy.
to prawda.
to juz bylo.
nie trzeba go uzywac wyjatkowo duzo.. tak jak w kazdym aucie.
to prawda. |
![]() Irekcity Sympatyk FEFK BYŁ MK4 RS2000 :(( Kraków | 2005-06-26 21:13:35 Jaaa... cie....!!!! Liked to teraz nam dałes do czytania ![]() |