MotoNews.pl
  

Wskazówki przy zakupie CABRIO i jego eksploatacja zimą

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
włączony 2005-06-23 13:24:00, migas napisał:
Witam jestem z łodzi i mam zamiar kupic Escorta z 1993 cabrio, na co mam zwrocic uwage przu kupnie i ile wyniosa mnie wymiana filtrow, paska,oleju i swiec. Jak eksploatujesz swojego cabrio w zime? czy masz z nim jakies problemy. Samochod ktory chce kupic jest zwawy-wiadomo 105KM! ale nieco charczy przy wrzucaniu wstecznego zreszta tak samo jak focus mojej mamy






Zwróć szczególną uwagę na to czy nie był bity:

1. Sprawdż rozpórkę na silniku ( jest to rura wzmacniająca konstrukcję karoserii łącząca dwa przednie nadkola znajduje się pod maską lekko ponad silnikiem) - Jesli na jej powierzchni są odpryski z farby lub jest ona skręcona albo zgięta znaczy ze auto było uderzone dość mocno, a wtedy będzie ono niestabilne i nibezpieczne podczas jezdy.

2.Sprawdż również podłużnice pod spodem auta - są one pod silnikiem - ta sama zasada co do rozpórki

3.Sprawdż również belkę wzmacniającą :
jest ona w bagazniku wzmacnie dwa tylne błotniki ( jest szeroki pas ok 10 cm metalowej belki z otworami umieszczona zaraz pod lylną półką podszybia - równiez ta sama zasada . Sprawdz czy nie była przypadkiem malowana to bedzie swiadczyło równiez o jej wymianie czyli auto byłoby powypadkowe.

4.Sprawdż stabilnośc belki dachowej ( jest to belka widoczna w mijescu dachu po jego złożeniu )
-sprawdz czy się trzyma bardzo sztywno - nie ma prawa ani drgnąć - zero luzu ( jesli jest obluzowana auto było dachowane )

5.Sprawdź przednie słupki usztywniające przednią szybę - ona również nie ma prawa ani drgnąć i szyba nie moze wychodzić z uszcelki.

6.W tym roczniku powinny być wzmocnienia w drzwiach ( wewnatrz drzwi - trzeba zdjąć tapicerkę) warto tez je sprawdzić

7.Obejrzyj dokładnie dach od srodka i od zewnatrz czy nie jest uszkodzony materiał bądż osłabiony ( szczególnie w miejscu łączenia poszycia dachu z karoserią - tam najczęściej jest on bardzo osłabiny bądź rozdarty)


8.Obejrzyj zamknięcia dachu ( jesli zabezpieczenia sa wyrobine bądz luźne po zamknięciu dachu będzie on "latał" podczas jazdy z zamkniętym dachem.

9. Zamknij i otwórz dach kilka razy by sprawdzić czy jest z nim wszystko ok. ( PS nie polecam elektrycznego dachu ) Jesli dach jest elektryczny sprawdź siłowniki w dachu czy nie przeciekają. Cieknący siłownik w przciwieństwie do sprawnego otwiera i wysuwa się dłużej i nie równoczesnie z drugim. Nierówna praca siłowników uniemożliwi prawidłowe składanie i rozkładanie dachu oraz jego zamknięcie. Nierówna praca siłowników spowoduje skręcenie konstrukcji dachu. Przeciek płynu z siłownika spowoduje w kontakcie z poszyciem dachu jego stopienie i w efekcie dziurę.

10. Sprawdż ogrzewanie czy działa nawiew ciepłego powietrza do środka i czy działa ogrzewanie tylnej i przedniej szyby ( inaczej zimą będziesz skrobał szron z zębów ... choć i tak nastaw się że zimą skrobanie i odmrażanie szyby od środka i od zewnatrz będzie standardem )

11. Sprawdz czy dach posiada wszystkie uszczelki. Zamknij szcelnie dach i pozamykaj wszystkie szyby i wylej widro wody na dach w okolicach łączenia szyb i dachu z obu stron ( sprawdz czy nie cieknie do środka nigdzie ( chyba nie chcesz miec powodzi w środku podczas deszczu.


12. Obejrzyj dokładnie tylne błotniki i drzwi czy nie były malowane i lub szpachlowane ( tylne błotniki i drzwi nie pasują od innego escorta i są "raczej" drogie )


Dobrze byłoby gdybys pojechał na stację diagnostyczną to by ci panowie dokładnie przejrzeli i sprawdzili chociażby symetrie i osiowośc auta.

Co do exploatacji auta zimą to następujące mankamenty :

1. W aucie zawsze jest zimno

2. Podczas przebywania w środku auta bardzo szybko wszystko zaparowuje a potem NIESTETY zamarza i oszrania szyby kierownice itd.

3. Szyby w srodku sa prawie cały czas zamarznięte więc niezbedne narzędzie to skuteczny odmrazacz do szyb i skrobaczka.

4. Ze wzgledu na seryjne obniżenie auta trzeba uwazać zimą na blodzone studzienki na jezdni i parkowanie w poblizu zasp.

5. Materiał poszycia dachu pod wpływem niskiej temperatury robi się sztywny i napina się. Sładanie i rozkładanie dachu może spowodowac utrudnione zamkniecie dachu lub nawet uszkodzenie poszycia.

6. Jesli dach jest elektryczny to uwazajcie na siłowniki w dachu czy nie przeciekają. Cieknący siłownik w przciwieństwie do sprawnego otwiera i wysuwa się dłużej i nie równoczesnie z drugim. Nierówna praca siłowników uniemożliwi prawidłowe składanie i rozkładanie dachu oraz jego zamknięcie. Nierówna praca siłowników spowoduje skręcenie konstrukcji dachu. Przeciek płynu z siłownika spowoduje w kontakcie z poszyciem dachu jego stopienie i w efekcie dziurę.

7.Zimą długotrwale włączone ogrzewanie zimą (Niezbedne w Cabrio )powoduje znaczney pobór prądu z akumulatora należy o tym pamiętac by nie mieć problemów z póżniejszym uruchomieniem auta. Warto kupić akumulator o większej pojemności.

Pamiętaj że takie elementy jak: wszystkie szyby, tylne błotniki , drzwi , cały tylny pas , dach oraz przednie słupki nie pasują od innych escortów więc kazda stłuczka będzie cię słono kosztowała - wez to pod uwagę !!!

POZDRAWIAM ADAM


  
 
Cytat:
2005-06-24 18:10:15, Adam-NEB pisze:
Co do exploatacji auta zimą to następujące mankamenty : 1. W aucie zawsze jest zimno 2. Podczas przebywania w środku auta bardzo szybko wszystko zaparowuje a potem NIESTETY zamarza i oszrania szyby kierownice itd. 3. Szyby w srodku sa prawie cały czas zamarznięte więc niezbedne narzędzie to skuteczny odmrazacz do szyb i skrobaczka.


W pełni sie z tym nie zgadzam wiem z doświadczenia a jeśli tak masz to masz coś chyba nie tak
  
 
Cytat:
2005-06-24 18:10:15, Adam-NEB pisze:
1. W aucie zawsze jest zimno
2. Podczas przebywania w środku auta bardzo szybko wszystko zaparowuje a potem NIESTETY zamarza i oszrania szyby kierownice itd.
3. Szyby w srodku sa prawie cały czas zamarznięte więc niezbedne narzędzie to skuteczny odmrazacz do szyb i skrobaczka.
5. Materiał poszycia dachu pod wpływem niskiej temperatury robi się sztywny i napina się. Sładanie i rozkładanie dachu może spowodowac utrudnione zamkniecie dachu lub nawet uszkodzenie poszycia


dlaczego w aucie zawsze jest zimno ?? eksploatuje swojego cały rok i nawet w silne mrozy nieodczułem jakiegoś szczególnego zimna w porównaniu ze zwykłym samochodem
druga sprawa co do zamarzania szyb od środka......już dwie zimy użytkuje swoje auto i nigdy jeszcze niemiałem doczynienia z tym problemem
i ostatnia sprawa co do napinania się dachu pod wpływem niskiej temperatury.....masz rację ale tylko w przypadku materiału takiego jak seryjnie był montowany......jeżeli dach był wymieniany szczególnie w niemczech to przeważnie zakładany wtedy jest już taki materiał lepszy (niewiem jak się fachowo nazywa, ale nie jest taki śliski jak seryjny) i wtedy można spokojnie dach składać w każdej praktycznie temperaturze, mam taki dach u siebie i wiem z praktyki
  
 
Moze troche przesadziłem ze cały czas jest zimno .Owszem kiedy silnik jest ciepły - jest ciepło. Ale nie mówcie że kiedy stoi pod chmurką zimą i wsiadacie do srodka to jest tam wam ciepło zanim się w środku nagrzeje ??? W tradycyjnym aucie w środku o wiele szybciej robi sie ciepło i dłużej utrymuje sie temperatura w srodku, a w Cabrio po wyłączeniu ogrzewania zaraz sie studzi . Właśnie to miałem na mysli w tym opisie.
A co do zaparowania to nie wierze że wam szyby nie parują kiedy jest szczelnie zamkniety i siedzicie w środku. I nie mówie tu o normalnym parowaniu.

PS

JA MAM SWOJEGO 4 ZIMY WIĘC WIEM CO MÓWIĘ !!

A kto tu dał opis " WIATR WE WŁOSACH SZRON WE WŁOSACH COŚ ZA COŚ " ....
  
 
parować parują......ale szron mi się nigdy niezrobił jeszcze
  
 
Cytat:
2005-06-24 18:10:15, Adam-NEB pisze:
8.Obejrzyj zamknięcia dachu ( jesli zabezpieczenia sa wyrobine bądz luźne po zamknięciu dachu będzie on "latał" podczas jazdy z zamkniętym dachem


Wydawało mi sie ze zabezpieczenia czyli klamki są regulowane i nawet jesli sa luźne mozna je podkrecić
Cytat:
( nie polecam elektrycznego dachu ) Jesli dach jest elektryczny sprawdź siłowniki w dachu czy nie przeciekają. Cieknący siłownik w przciwieństwie do sprawnego otwiera i wysuwa się dłużej i nie równoczesnie z drugim. Nierówna praca siłowników uniemożliwi prawidłowe składanie i rozkładanie dachu oraz jego zamknięcie. Nierówna praca siłowników spowoduje skręcenie konstrukcji dachu. Przeciek płynu z siłownika spowoduje w kontakcie z poszyciem dachu jego stopienie i w efekcie dziurę


Elektryka to fajna sprawa.. jesli nawet siłowniki ciekna dach tak sie sklada ze niema prawa nawet kropelka płynu spłynąć na niego
Cytat:
W aucie zawsze jest zimno . W aucie zawsze jest zimno
Podczas przebywania w środku auta bardzo szybko wszystko zaparowuje a potem NIESTETY zamarza i oszrania szyby kierownice itd.
Szyby w srodku sa prawie cały czas zamarznięte więc niezbedne narzędzie to skuteczny odmrazacz do szyb i skrobaczka.


Moim zdaniem Cabrio ma o wiele lepsza izolacje dachu od zwykłego auta i jest w nim cieplej zimą a chłodniej latem

  
 
doszedlem do 8 punktu..i z cala odpowiedzialnosci ci powiem ze polowa to glupoty co wypisales
  
 
Co to za bzdury! Teraz moje sprostrzeżenia z jazdy SPRAWNYM cabrio:
1) w aucie nigdy nie jest zimno - ma większą od standardowej nagrzewnicę.

2). Ogrzewaj do woli - ogrzewanie nie powoduje zwiększonego poboru prądu (tyle co wentylator ale nie slyszalem jeszcze zeby w jakimkolwiek aucie rozładował on aku)

3) Jeśli jest szczelne - koniecznie spradź czy nie jest mokro pod dywanikami - to nei paruje i nic nie zamaraza

4) jeśłi masz dach elektryczny sprawdz czy nie nadrywa się przy tylnych szybkach.

5)mam swojego ponad 3 lata więc tez wiem co mówię

WADY: jest głośniej (to jedyna wada w codziennej eksploatacji)

POzdrawiam i życze radości z zakupu.
  
 
Cytat:
2). Ogrzewaj do woli - ogrzewanie nie powoduje zwiększonego poboru prądu (tyle co wentylator ale nie slyszalem jeszcze zeby w jakimkolwiek aucie rozładował on aku)



moze i rozladuje zaraz akumulator... ale pod warunkiem, ze przy wylaczonym silniku bedziej jej uzywal
  
 
Cytat:
A kto tu dał opis " WIATR WE WŁOSACH SZRON WE WŁOSACH COŚ ZA COŚ " ....


to jest powiedzmy... hmmm... taka żatobliwa metafora
a co do zimna w cabrio to jeśli stoi pod chmurką to jest w nim tak samo zimno jak w zwykłym aucie
a co do parowania szyb i osiadania szronu od środka to faktycznie masz chyba gdzieś wilgoć
  
 
jak tylko wroce wiczorem, to zaraz skoryguje te glupoty co tu zostaly wpisane.... boszzze.... mam 2 cabrio.. w cumie 3 rok ,i poleci jak moja przygoda z cabrio sie zaczela.. znam troche ludzi ktorzy takie auto maja i naogladalem sie samochodow z otwieranym dachem jak tylko mam mozliwosc
  
 
Cytat:
2005-06-25 09:34:54, racy pisze:
Ma większą od standardowej nagrzewnicę.


Pierwsze o tym słysze.. Jesteś pewien ??
  
 
rany... doczytalem to do konca.... co za glupoty. nawet nie chce mi sie odpisywac juz na to.. poprostu za duzo do prostowania. prawdziwe jest tylko to, ze dach sztywnieje zima .. a przy kupnie warto polac woda.... reszta.. szkoda slow. a ogrzewanie jest standardowe.. niczym sie nie rozni.
  
 
Tylko krytykowac potraficie MASOWO, a jak chłpoak prosił o porade to ŻADNEGO NIE BYŁO !!!!!!!

Nie sa to "głupoty" ani "bzdury" tylko moje spostrzezenia ( Z 4 LAT)o które mnie poproszono, więc prosze nie krytykujcie czegos czego nie widzieliscie. Moze u mnie jest coś nie tak (choć watpię ), ale to nie powód zeby mnie OBRAŻAĆ !!!!!

PRZYKRO MI !!!!!
  
 
Rozmawialem z paroma ludzmi z cabrio i nigdy nie uwierze ,zeby w mrozie w cabrio bylo tak cieplo jak zwyklym.
Co do wyliczanki kolegi Adama to jestem pewny ,ze dzieki tym radom ktos kto pierwszy raz wchodzi w cabrio lub co gorsza w ogole jeego pierwszy samochod to dokon slusznego wyboru przy kupnie.Moze dla kogos kto ma juz taki samochod to pare spraw jest smiesznych tylko dlatego,ze sa oczywiste ,ale to nie dla laika.
  
 
DZIĘKI SEBA !
choć jeden rozsadny !

TERAZ MOJE SPROSTOWANIA:
1.Dłuzej sie nagrzewa w środku i szybciej sie ochładza po
wyłączeniu ogrzewania to miałem na mysli.
2.Co do zamarzania to pewnie macie atermiczne szyby a ja mam
standardowe.
3.Zapięcia Irku owszem są regulowane, ale jesli bedą WYBITE OTWRY to mozesz sobie regulować



Chłopak poprosił o pomoc to nikt mu nie napisał, a teraz wszyscy tylko krytykuja to co napisałem.

PS
Myslałem ze forum słuzy do czego innego .... hmmm
WIDOCZNIE SIĘ MYLIŁEM.

  
 
Z mojej strony wyglada to tak ze starałem sie sprostować twoje wypowiedzi..
Wracając do ogrzewania w aucie..powiedzcie mi co szybciej sie ogrzeje ??Blacha czy materiał??
Adam-NEB pisałeś ze zostałeś obrażony.. powiedz gdzie??
  
 
Cytat:
2005-06-26 15:48:46, Seba pisze:
Rozmawialem z paroma ludzmi z cabrio i nigdy nie uwierze ,zeby w mrozie w cabrio bylo tak cieplo jak zwyklym. Co do wyliczanki kolegi Adama to jestem pewny ,ze dzieki tym radom ktos kto pierwszy raz wchodzi w cabrio lub co gorsza w ogole jeego pierwszy samochod to dokon slusznego wyboru przy kupnie.Moze dla kogos kto ma juz taki samochod to pare spraw jest smiesznych tylko dlatego,ze sa oczywiste ,ale to nie dla laika.


radze kupić sobie cabrio i samemu sie przekonać a nie rozmawiać z ludźmi którzy mają
a co do rzeczy napisanych przez kolege to uważam że większość z nich mija sie dość poważnie z prawdą i powodawać to będzie zniechęcenie ludzi do kupna cabrio
  
 
chyba przezemnie, bo powiedzialem ze glupoty napisal, wiec rozpisze sie i je wypomne:


Cytat:
Zwróć szczególną uwagę na to czy nie był bity:

1. Sprawdż rozpórkę na silniku ( jest to rura wzmacniająca konstrukcję karoserii łącząca dwa przednie nadkola znajduje się pod maską lekko ponad silnikiem) - Jesli na jej powierzchni są odpryski z farby lub jest ona skręcona albo zgięta znaczy ze auto było uderzone dość mocno, a wtedy będzie ono niestabilne i nibezpieczne podczas jezdy.



rozporka moze miec odpriski jesli bedzie zle polozony na niej lakier... wiele rozporek wyglada jakby samochody dachowania przeszly.... rozporka nie jest prosta i jest powyginana orginalnie. jesli auto mialo dzwona, dobry blacharz palnikiem wyprowadzi rozporke idealnie, gdyz jest stalowa a nie aluminiowa. pierwsza podstawowa sprawa, jesli byla by nie do uzytku, ktos by ja poprostu wyjal... a i to nie jest miarodajne dla laika, gdyz rozporki byly seryjnie od modelu mk5. wystarczy ze przy sprzedazy wyjme rozporke do nast. swojego essiego, czy to znaczy ze cabrio bylo bite?

Cytat:
2.Sprawdż również podłużnice pod spodem auta - są one pod silnikiem - ta sama zasada co do rozpórki



kwestia podluznic tyczy sie kazdego auta a nie konkretnie cabrio. napewno adam-neb wie, ze cabrio jest ponad 100 kilo ciezsze od zwyklego essiego (bo z racji tego ze jest cabrio, musi byc wzomcnione)

Cytat:
3.Sprawdż również belkę wzmacniającą :
jest ona w bagazniku wzmacnie dwa tylne błotniki ( jest szeroki pas ok 10 cm metalowej belki z otworami umieszczona zaraz pod lylną półką podszybia - równiez ta sama zasada . Sprawdz czy nie była przypadkiem malowana to bedzie swiadczyło równiez o jej wymianie czyli auto byłoby powypadkowe.



seryjnie to wzmocnienie bylo malowane na czarno w kazdym modelu cabrio. a jesli mi sie nie spodoba i sobie przemaluje, czy to znaczy ze nie mialem tylu, bo tak mozcno byl bity?

Cytat:
4.Sprawdż stabilnośc belki dachowej ( jest to belka widoczna w mijescu dachu po jego złożeniu )
-sprawdz czy się trzyma bardzo sztywno - nie ma prawa ani drgnąć - zero luzu ( jesli jest obluzowana auto było dachowane)


przyspawaj pret metalowy na obu jego koncach do czegos stalego, i sprawdz czy drgnie.. napewno nie... wzmocnienie jest tak przyspawane, ze czy orginalne czy nie, nie ma prawa drgnac. moze byc natomiast zle przyspawane i nalezy sprawdzic czy uszczelka dachowa dolega do wzmocnienia oraz czy szyby w drzwiach dolegaa do uszczelek bocznych. to jest miarodajne czy wzmocnienie jest org. czy przespawane.

Cytat:
5.Sprawdź przednie słupki usztywniające przednią szybę - ona również nie ma prawa ani drgnąć i szyba nie moze wychodzić z uszcelki.


przednia szyba wraz z slupkami, zawsze bedzie chodzic przod-tyl... bardziej lub mniej.. w zaleznosci jak buda jest wyeksploatowana. najlepiej to widac przy zamknietym dachu.... ruchy poowinny byc nieznaczne. baaaardzo male. ideal to oczywicie brak takiego ruchu
Cytat:
6.W tym roczniku powinny być wzmocnienia w drzwiach ( wewnatrz drzwi - trzeba zdjąć tapicerkę) warto tez je sprawdzić


na ten temat nie wypowiem sie bo nie wiem. w mk4 wzmocnien nie bylo.. a w 5 nie sciagalem wygluszenia pod tapicera.

Cytat:
7.Obejrzyj dokładnie dach od srodka i od zewnatrz czy nie jest uszkodzony materiał bądż osłabiony ( szczególnie w miejscu łączenia poszycia dachu z karoserią - tam najczęściej jest on bardzo osłabiny bądź rozdarty)


to prawda... ale od modelu mk5

Cytat:
8.Obejrzyj zamknięcia dachu ( jesli zabezpieczenia sa wyrobine bądz luźne po zamknięciu dachu będzie on "latał" podczas jazdy z zamkniętym dachem.


klamka moze latac, ale po zatrzasnieciu zaczepu, jesli naciag jest wregulowany, dach nie drgnie.

Cytat:
9. Zamknij i otwórz dach kilka razy by sprawdzić czy jest z nim wszystko ok. ( PS nie polecam elektrycznego dachu ) Jesli dach jest elektryczny sprawdź siłowniki w dachu czy nie przeciekają. Cieknący siłownik w przciwieństwie do sprawnego otwiera i wysuwa się dłużej i nie równoczesnie z drugim. Nierówna praca siłowników uniemożliwi prawidłowe składanie i rozkładanie dachu oraz jego zamknięcie. Nierówna praca siłowników spowoduje skręcenie konstrukcji dachu. Przeciek płynu z siłownika spowoduje w kontakcie z poszyciem dachu jego stopienie i w efekcie dziurę.


od modelu mk5 trzeba duzo rozbierac zeby sprawdzic silownik.. juz to widze jak ktos kupujacy rozbiera auto. silownik nigdy nie chlapie do gory... tylko wycieka, wiec raczej nie widze mozliwosci chlapniecia oleju na poszycie dachu.

Cytat:
10. Sprawdż ogrzewanie czy działa nawiew ciepłego powietrza do środka i czy działa ogrzewanie tylnej i przedniej szyby ( inaczej zimą będziesz skrobał szron z zębów ... choć i tak nastaw się że zimą skrobanie i odmrażanie szyby od środka i od zewnatrz będzie standardem )



taaa.. chyba jak se szyby ktos zostawia otwarte zima i idzie spac. to absolutnie nie prawda. chyba ze ma sie wilgoc w aucie, ale to sie znow tyczy kazdego auta. bo cabrio niczym sie nie rozni od zwyklej konserwy.

Cytat:
11. Sprawdz czy dach posiada wszystkie uszczelki. Zamknij szcelnie dach i pozamykaj wszystkie szyby i wylej widro wody na dach w okolicach łączenia szyb i dachu z obu stron ( sprawdz czy nie cieknie do środka nigdzie ( chyba nie chcesz miec powodzi w środku podczas deszczu.


tu popieram kolege.... warto polac woda.



Cytat:
12. Obejrzyj dokładnie tylne błotniki i drzwi czy nie były malowane i lub szpachlowane ( tylne błotniki i drzwi nie pasują od innego escorta i są "raczej" drogie )


taa.. to tez chyba sie tyczy kazdego auta chyba kazdy na to patrzy a nie tylko ten co cabrio kupuje.

Cytat:
) Dobrze byłoby gdybys pojechał na stację diagnostyczną to by ci panowie dokładnie przejrzeli i sprawdzili chociażby symetrie i osiowośc auta.


jak wyzej

Cytat:
1. W aucie zawsze jest zimno


to jest ABSOLUTNIE NIE PRAWDA!!!! chyba ze sa szpary miedzy uszczelkami a szybami... tedy moze zima podwiewac.


Cytat:
2. Podczas przebywania w środku auta bardzo szybko wszystko zaparowuje a potem NIESTETY zamarza i oszrania szyby kierownice itd.


jak w kazdym aucie zima.. zwlaszcza jak sie z laska siedzi



Cytat:
3. Szyby w srodku sa prawie cały czas zamarznięte więc niezbedne narzędzie to skuteczny odmrazacz do szyb i skrobaczka.


jak wyzej... jak w kazdym aucie.. a cabrio to nie maluch.



Cytat:
4. Ze wzgledu na seryjne obniżenie auta trzeba uwazać zimą na blodzone studzienki na jezdni i parkowanie w poblizu zasp.


auto nie jest az tak niskie na serii.... jest twardsze. auto ma poprostu inaczej progi rozwiazane (mk4) przez co wydaje sie nizszy.

Cytat:
5. Materiał poszycia dachu pod wpływem niskiej temperatury robi się sztywny i napina się. Sładanie i rozkładanie dachu może spowodowac utrudnione zamkniecie dachu lub nawet uszkodzenie poszycia.



to prawda.

Cytat:
6. Jesli dach jest elektryczny to uwazajcie na siłowniki w dachu czy nie przeciekają. Cieknący siłownik w przciwieństwie do sprawnego otwiera i wysuwa się dłużej i nie równoczesnie z drugim. Nierówna praca siłowników uniemożliwi prawidłowe składanie i rozkładanie dachu oraz jego zamknięcie. Nierówna praca siłowników spowoduje skręcenie konstrukcji dachu. Przeciek płynu z siłownika spowoduje w kontakcie z poszyciem dachu jego stopienie i w efekcie dziurę.



to juz bylo.

Cytat:
7.Zimą długotrwale włączone ogrzewanie zimą (Niezbedne w Cabrio )powoduje znaczney pobór prądu z akumulatora należy o tym pamiętac by nie mieć problemów z póżniejszym uruchomieniem auta. Warto kupić akumulator o większej pojemności.


nie trzeba go uzywac wyjatkowo duzo.. tak jak w kazdym aucie.

Cytat:
Pamiętaj że takie elementy jak: wszystkie szyby, tylne błotniki , drzwi , cały tylny pas , dach oraz przednie słupki nie pasują od innych escortów więc kazda stłuczka będzie cię słono kosztowała - wez to pod uwagę !!!



to prawda.
  
 
Jaaa... cie....!!!! Liked to teraz nam dałes do czytania