MotoNews.pl
3 Żeliwny blok silnika (102803/45)
  

Żeliwny blok silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Słyszałem narzekania byłego właściciela Escorta który miał silnik z żelaznym czy żeliwnym blokiem, dokładnie nie pamiętam, było to wg niego przyczyną spalania paliwa w dużo większych ilościach niż w innych Escortach które miały bloki silnika z aluminium. Czy jest to prawdą, miał ktoś taki silnik i faktycznie dużo więcej taki silnik spala paliwa?. Jestem ciekaw co o tym sądzicie?
  
 
Wg mnie jedno z drugim nie ma nic wspólnego, jest to tylko kwestia wagi i wytrzymałości bloku, ale oczywiście mogę sięmylić ...?
  
 
Ja zrozumiałem gościa w ten sposób, że silniki z takim blokiem miały tę specyfikę, że były paliwożerne, nie sam blok miał mieć wpływ na zużycie paliwa.
  
 
Chyba nie blok, a glowica - bo blok to we wszystkich fordowskich silnikach jest zewliny/

Natomiast alumioniowa glowica jest w Zetecach i nie chodzi tu tyle o to ze jest aluminiowa, a o to, ze ma 16 zaworow, co niby ma zmniejszac spalanie.

Oprocz wagi nie widze tu zadnego powiazania.
  
 
ośmiozaworowa CVH jest też z aluminium.

A o aluminiowym bloku to ja nie słyszałem
Lata tam przecież kilka razy wiecej towaru i z dwa razy szybciej niż w głowicy, aluminium by to wytrzymało???

Poprawka są bloki aluminiowe właśnie o nich czytam


[ wiadomość edytowana przez: locust dnia 2005-06-25 23:18:58 ]
  
 
Wedlug danych, ktore posiadam, glowica CVH jest zeliwna.
  
 
na 1000% stop aluminium.
polerowałem wczoraj kanały)
  
 
cvh 8 zaworowy ma na pewno 100% aluminium bo mi ostatnio srube z glowicy wyrwalo i wybieralem aluminium z tejze sruby
  
 
Cytat:
Poprawka są bloki aluminiowe właśnie o nich czytam





I to w nawet całkiem wysilonych autach....


z resztą Reyland Cosworth miał customowy aluminiowy blok - żeby zostać przy Fordach. (bo nie z Fordów to w pełni aluminiowe jest EJ20T Subaru i 4G63t Mitsubishi)
  
 
Aluminiowy blok to nawet T-34 miał

A CVH ma aluminiową głowicę tak jak zressztą ZETEC i inne takie. Żeliwną mają diesle.
  
 
i OHV