Jak wymontować stacyjke z MK7 ??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Może ktoś z was juz wymontowywał stacyjke z MK7. Pojawił sie u mnie problem i z dnia na dzień coraz ciężej przekręca mi sie kluczyk w stacyjce. Napotyka na dziwne opory. Byłem w punkcie dorabiania kluczy , dorobiłem ale do stacyjki nie pasuje - nie przekręci go. Drzwi i korek paliwa odkręca idealnie.
Miły Pan w tym punkcie powiedział , że już niedługo nadejdzie taki dzień że nie odpale auta , stacyjka do reperacji. Tak już sie mocno wytarły zapadki że trzeba je wymienić.
Już kluczyk zostawiam na noc w aucie a zamykam pilotem bo tak strasznie sie przekręca.
Czy ktoś wyjmował stacyjke i ile z tym roboty, są jakieś trudności?
Pomocy bo pilne
  
 
he he he to gdzie to auto parkuje??
a tak na powaznie to musisz zdjac oslony kolumny kierowniczej - gorna i dolna (niestety nie wiem jak to jest w mk7)
potem przy pomocy kluczyka wydobyc zamek - da sie - trzeba troszke pokombinowac - no i z tym do faceta zeby ci to spasil wszystko
  
 
Bo słyszałem że w innych autach stacyjka tak jest przykręcana ze w momencie dokręcania śrub , łeb śruby zrywa sie zeby jej ktoś niepowołany nieodkecił. Nie wiem jak jest w essim, jak by były śruby gdzie można dopasować kluczyk i odkrećic to by nie było problemu.
Może ktoś już grzebał przy stacyjce i mi cos podpowie....
  
 
Po demontażu osłon przekręcić kluczyk w pozycję I i odgóry zwolnić (wcisnąć) zaczep. Cały bębenek wyjdzie. Jak masz immobilizer, to wcześniej trzeba go odłączyć.