MotoNews.pl
  

Solex C40 ADDHE czy Weber 40 DCOE 40/45??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jaki gaźnik lepszy do malucha?? Solex C40 ADDHE czy Weber 40 DCOE 40/45?? Chce założyć pożądną dwugardzielówke i doradzcie co lepiej wybrać?? Jakie wady i zalety. Czy ktoś coś o tym wie.
  
 
po co ci 2 przelotowy gaźnik do 1 kanałowej głowicy? lepiej poszukaj gaźnika motocyklowego...
  
 
Wiem, że tak się stosuje też w innych samochodach - do głowicy jedno kanałowych. Widziałem też na jakimś zdjęciu malca z takim gaźnikiem robi wrażenie i napewno nie przeszkadza:>
  
 
wydaje mi sie że nawet jak w maluchach widziałes taki gaźnik to miał on głowice z pandy z dwoma kanałami bo inaczej to tak jak schwepes mówi nie ma to sensu...
  
 
No fajnie w takim razie. Jeśli z motocyka to jakiego najlepiej?? Po drugie: Czy łatwo jest założyć tą głowice z pandy??
  
 
O głowicy z Pandy masz cały artykuł na stronie F&F.
  
 
thx
  
 
Głowicę pandy zakłada się tak jak zwykłą maluchowską... wchodzi praktycznie bez żadnych modyfikacji. Jedynie warto dospawać "uszy" ( foto ) żeby chłodzenie było odpowiednie.

Jeśli chodzi o gaźnik motocyklowy to cokolwiek o średnicy powyżej 30mm - dellorto, solex, mikuni..
  
 
Solexy sa tansze, Webery sa bardziej "trendy" i duzo jest literatury do nich.

Jest ewentualnie sens do glowicy malucha ale to straszna rzezba... Trzeba wpuscic kolektor do kanalow - rzezbi sie glowice i dorabia specjalny kolektor (przewaznie z rur) ktory wchodzi przez otwor w glowicy do srodka, gdzie kanaly sie rozdzielaja. Trzeba zrobic to tak zeby bylo szczelnie i zeby sie trzymalo dobrze (ciezszy i poziomy gaznik + ciezszy kolektor). Tak chyba jest zrobione w tym silniku z watku "80-85 KM" i tak ktos zrobil 903 (tez wspolny kanal dolotowy) ale tak jak mowie to juz dosyc ekstremalna przerobka glowicy i dolotu.

Da sie pewnie tez zrobic kolektor ktory laczy dwa wloty w jeden ale te gazniki nie po to zostaly stworzone...

Jezeli juz to do 650 chyba lepiej 36, 40 to max ale wtedy moze nie ciagnac ponizej 4-5 tys. Ja do 1300 zakladam 2xC40 (32 mm zwezka) ale to wysokoobrotowy silnik a i tak boje sie ze nie bedzie mial dolu...
  
 
Dzieki. A czy to ja się kręci nie można wyregulować wymieniając dysze powietrza i będzyny na inne??
  
 
Dyszami możesz co najwyżej trochę pomóc jak średnica będzie źle dobrana, ale cudów nie będzie.

Gaźnik 34-36mm powinien spokojnie starczyć do ponad 40KM.
  
 
Kurcze tez bym sobie sparwil gazniczek z scigacza
Dzisiaj kumpel wlasnie proponowal mi dwugardzielowego Webera ale kurcze nie mialem za bardzo pomyslu jak tu... wykorzystac te dwa gardziele
Przeraza mnie juz dorobienie podstawki (lacznika) gaznika z glowa
  
 
Cytat:
2005-06-27 22:16:15, schwepes pisze:
Jeśli chodzi o gaźnik motocyklowy to cokolwiek o średnicy powyżej 30mm - dellorto, solex, mikuni..


ale taki od np urala czy dniepra ruskiego lub niemieckiej mz czy jawy to raczej nie podpasuje co??