MotoNews.pl
  

Czy pasek rozrządu może sie skracac(naprężać) pod wplyw temp

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czy jest mozliwe ze pasek klinowy(dodam ze mam nowego gates) moze sie "skracać", "kurczyć" naprężać pod wpływem temperatury?! jak jest zimny silnik to jest moim zdaniem normalny luz i silniczek chodzi cicho a jak pochodzi troszke i sie nagrzeje zaczyna cos piszczec i gwizdac przy dodawaniu gazu w okolicy rozrzadu rolki tez mam nowe i napinacz i one raczej to nie sa bo by tez piszczaly na zimnym silniku a dotego dziwne ze jak sie nagrzeje silnik to pasek jest jak struna - to znaczy bardziej naciagniety?!

p.s. rozrząd caly- 2 rolki, napinacz i pasek wymienialem ok miesiąca temu i na starym zestawie tak sie nie dzialo( nie gwizdalo) a teraz zaczelo, dodam ze pompe wpdy tez wymienilem na nowa.)
  
 
Moim zdaniem, bo mówimy o pasku rozrządu a nie klinowym bo raz piszesz o jednym a raz o drugim, nie ma mozliwości żeby ten pasek się naciągał. Pasek taki ma w sobie wzmocnienia w postaci sznurka kewlarowego (chyba) który między innymi zapobiega rozciąganu. Jeśli pasek by się poluzował to poprostu spadnie z rolek a jeśli już minimalnie się poluzuje to napinacz powinien załatwić sprawę.
  
 
chodzi mi o pasek rozrządu, w moim modelu 1.6 16V 93 jak sie orientuje napiecie paska ustawia sie recznie na napinaczu no ale mialem juz w dwoch zakładach i ustawiali mi to napiecie paska na zimnym silniku i tak samo sie dzilo po nagrzaniu silnika jednej powiedzial ze to pompa wpdy halasuje i kupilem nowa i dupa to samo

p.s. on sie nie luzuje tylko robi sie bardziej naprężony wiec tak jakby."naprezal-skracal"

[ wiadomość edytowana przez: haryb dnia 2005-06-28 08:41:35 ]
  
 
Cytat:
2005-06-28 08:11:43, haryb pisze:
chodzi mi o pasek rozrządu, w moim modelu 1.6 16V 93 jak sie orientuje napiecie paska ustawia sie recznie na napinaczu no ale mialem juz w dwoch zakładach i ustawiali mi to napiecie paska na zimnym silniku i tak samo sie dzilo po nagrzaniu silnika jednej powiedzial ze to pompa wpdy halasuje i kupilem nowa i dupa to samo p.s. on sie nie luzuje tylko robi sie bardziej naprężony wiec tak jakby."naprezal-skracal"



No tak, to oczywiste że się skraca a nie luzuje jeśli się nagrzewa, ale watpię zeby tak się działo, to zbyt poważna sprawa żeby pasek rozrządu ulegał zmianom pod temp. Oczywiście mogę się mylić.
U mnie po wymianie rolek i pasków też coś piszczy, mechanicy twierdzą że to wyrobine koła rozrządu i wręby w nim nie współpracują z paskiem ....
  
 
To w końcu klinowy czy rozrządu?bo to są dwa różne paski przecież.
  
 
caly czas mowimy o rozrządu
  
 
Ja bym nie ufał takiemu paskowi rozrządu, co zmienia długość.
  
 
to jest nemozliwe,zeby sie rozciagal.
  
 
Bylem u mechaników i powiedzieli ze to wina nowego paska i ze sie "dotrze" ulozy i ze za jakies 200km przestanie gwizdac ciekawe czy maja racje.?!
  
 
no w moim przypadku tak bylo - pasek conti rolka skf
na poczatku szumialo i na rolce jakies dziwne kawalki gymy zostawaly
teraz roleczka jest czysciutka i zero halasowania