Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() elektryk92 Krosno | 2005-06-28 09:17:27 A takie nic nieznaczące uwagi na temat silnika 1,5 CRDi (3 cylindry) zamontowanego w Matrix'ie.
Jestem od miesiąca szczęścliwym posiadaczem ww. pojazdu. Mój drugi Hyundai (pierwszy ATOS). O matrix'ie ani słowa. Można sobiw pójść do salonu i pooglądać. Ale crdi to mało spotykany silnik i może ktoś będzie będzie zainteresowany. Kilka szczegółów technicznych. 1,5 litra 3 cylindry 4 zawory na cylinder, turbosprężarka intecooler. 82 konie 180 nm (nowy 1,5 crdi dla odróżnienia ma 4 cylindry i turbo o zmiennej geometrii skrzydełek - w związku z tym 102 km i 240 nm). Pierwsze wrażenie po przesiadce z atos'a - oj na pierwszych biegach głośno. Burkocze, bulgocze i w ogóle trzęsie. Na wysokich obrotach brzmi jak matiz - o matko! tragedia. Ale po paru kilometrach jakoś dźwięk ten nie przeszkadza, a po porównaniu z 1,4 tdi vw (też 3 cylindry) no o niebo chodzi przyjemniej. Następne wrażenie - na 3, 4, 5 biegu dynamika, że w fotel wciska (bez przesady oczywiście - ale jest czym jechać). Przy 140 na piątce silnik pracuje w miarę cicho. Można spokojnie rozmawiać a pod butem jeszcze dość dużo miejsca. Niewiele mogę powiedzieć o spalaniu. Jeden bak w mieście wyłącznie, trasy 3-4 km nie więcej - 8l/100 km. Sporo, ale kiedy kawałek jechałem poza miastem, ze wskazań komputera (a raczej kalkuratora) to wychodziło mi jakieś 4,5 l/100. Na koniec parę słów o osiągach. 0-100 jakieś 16 s. 60-100 4 bieg 9,5 s., 80-120 5 bieg 12 s. Na razie po miesiącu tyle. W miarę przybywania informacji będę dodawał. Jak ktoś ma taki motor, lub chciałby się dowiedzieć więcej elektryk92@wp.pl Grześ ![]() |
![]() daar HF MEMBER hyundai lantra sosnowiec | 2005-06-28 19:38:06 z tego co widziałem to kolega RADTUS ma taki motor w getz-ie -na te czasy to niezły wybór, choć go troche słychać ![]() |
![]() MacTB HF MEMBER S60 i CBR600 Warszawa | 2005-09-23 10:23:54 Moja ciekawa obserwacja ![]() Śmiesznie, że kupiłeś turbodiesla i nie wiedziałeś że masz sprężarkę i intercooler ![]() |
![]() RADTUS HF MEMBER HYUNDAI GETZ Kraków | 2005-09-27 20:04:36 Chyba nie wszystkie, bo ja mam tarczo - bębny, dlatego zapytałem |
![]() elektryk92 Krosno | 2005-09-28 12:57:08 A co to tarczo-bębny?. Zawsze myślałem, że taki układ to przód-tył, ale żeby na tylnej osi coś takiego, hmmmhmhhmhmhm??????????? ![]() |
![]() RADTUS HF MEMBER HYUNDAI GETZ Kraków | 2005-09-28 13:02:38 Ręczny zorganizowany na małych szczękach wewnątrz bębna którego krawędź dalej tworzy tarczę i normalny hamulec tarczowy. |
![]() elektryk92 Krosno | 2005-09-28 13:05:34 A takie fajne zdjęcie Matrix'a znalazłem. No można by go nazwać sportowym.
![]() [ wiadomość edytowana przez: elektryk92 dnia 2005-09-28 13:07:09 ] |
![]() RADTUS HF MEMBER HYUNDAI GETZ Kraków | 2005-09-28 13:18:26 fajna fura ![]() |
![]() elektryk92 Krosno | 2005-10-20 10:23:16 Jako użytkownik się dowiadywałem i się dowiedziałem, że:
1. Nie obcieli 1 cylindra z 2.0 crdi 2. Silnik 1,5 crdi 3 cylindry jest produkowany w amerykańskiej firmie jakiejś tam, która jest własnością Hyundaia i Daimler Chrysler. 3. Ten sam silnik, ze zmienionym osprzętem z powodzeniem uzywany jest w: Mitsubishi Colt nowy Smart For Four Smart For Two Fajny mam więc silnik, Grzesiek ![]() |