MotoNews.pl
  

Goraca konsola srodkowa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
w piatek, jadac po autostradzie zauwazylem ze mam bardzo goraca konsole srodkowa. W momencie podglaszania radia poczulem ze galeczka jest tak goraca jak nigdy wczesniej. Pozniej radio zamilklo, potencjometr zaczal rzezic i dopiero po wylaczeniu radia calkowicie i wlaczeniu ponownie zaczelo dzialac.
Musze przyznac ze galeczka byla bardzo goraca.
Moze ktos ma pomysl na rozwiazanie zagadki.
Powiem jeszcze tyle ze przy zakupie autka byl zepsuty wlasnie glowny potencjmetr w radiu. Po rozebraniu radyjka okazalo sie ze byl stopiony. Co to moze byc?
  
 
Wytnij kata!
  
 
Myslisz ze to od tego?
  
 
A na serio,to zalezy skad dociera to gorace powietrze (co jest jego zrodlem). U mnie jeszcze niedawno przy wysiadaniu z auta (po otwarciu drzwi) dalo sie udczuc mocne uderzenie goracego powietrza i rownie cieple (dosc cieple) byly okolice tunelu przy dzwignie zmiany biegow oraz recznym. Gdy stojac w korku looknalem w lusterko - moglem dostrzec "falujace" powietrze po bokach samochodu. Musze przyznac, ze po wycieciu katalizatora objawy przynajmniej zmalały jesli nie ustapily.
Nie wiem czy w Twoim przypadku takie dzialanie okaze sie skuteczne, ale od sprfawdzenia katalizatora wlasnie bym zaczal. (tym bardziej, skoro zjawisko to wystapilo po jezdzie po autostradzie - czyli przypuszczam, ze z dosc duza predkoscia i rzetelnie wcisnietym pedalem gazu).

Sprawdz czy to nie katalizator jest przypchany i czy sie nadmiernie nie grzeje.
Moze to rowniez byc cos z ukladem chlodzenia, jesli np. gdzies (tylko ktoredy??) plyn ktory normalnie ma oddawac cieplo na dmuchawe... grzeje Ci radio. Nie rozbieralem nigdy tej konsoli, wiec nt. dmuchawy Ci nic nie powiem.
  
 
Jak piszę - sprawdz sobie najpierw temp. kata. Pozniej trzeba szukac dalej

PS
Pamietam, ze ktos na Forum pisal, ze den dran potrafil mu sie do czerwonosci nawet nagrzac
  
 
OK dzieki- tak zrobie. Tylko ja go wytne to co bedzie z przegladem? W dowodzie rej. mam 1.8 KAT
  
 
Ale radio jest troche w innym miejscu niz np. reczny, ktory to powinien sie grzac najbardziej gdyby winny byl katalizator
  
 
Wg mnie problem leży w radiu! Od katalizatora grzeje sie podłokietnik (jego podstawa) i okolice ham. ręcznego.
NIe ma wg mnie szans żeby ciepło z kata przedostało się w okolice radia.
  
 
Robert_S i Qlogic maja faktycznie racje. Katalizator jest dosc daleko od radia. A samo radio.... to juz drugie - takie samo.
  
 
Ja tu mam jeszcze jedną uwage jak wiekszośc samochodów tak i espero nieposiada czegoś takiego jak zawór ogrzewania..

co to oznacza a no tyle ze goracy płyn caly czas zasuwa przez nagrzewnice w środku auta czy lato czy zima a jedynie regulacja polega na znmianie kierunku powietrza w kanałach czy to przez nagrzewnice czy obok... to czesto latem bywa przyczyną grzania sie deski rozdzielczej Radia również.! jeśli gdzes mamy te kanaly niestrzelne to dodatkowy możemy soie podgrzac panel środkowy.!

Same radia też do lodówek nienależą i grzeja sie dosyc mocno jak do tego dodamy ciepło z wnetrza deski to juz taśma w kasiecie magnetofonowej robi nam sie miękka.

sprobój przejzeć kanały nawiewowe.!
  
 
Ten weekend poswiece chyba dla autka. Poza tym nagrzewaniem sie radia cholernie skrzypi mi tylna polka. Musze zrobic z tym cos bo juz mnie szlag trafia.
Autko sprawuje sie bardzo dobrze, ale te drobiazgi mnie zalamuja.
  
 
mi tez sie grzeje radio..i wg mnie to samo radio a nie cznniki zewnetrzne..no ale nic sie nie topi choc panel radia i korpus bywaja dosc cieple nie szukalbym powodu gdzie indziej..najprosciej wyjac radio..pojezdzic i zobaczyc czy sama polkieszen od radia tez bedzie nienaturalnie goraca
  
 
Hm...byc moze to wina samego radia - jak zostalo napisane.
Moze rzeczywiscie zacznij od pojezdzenia bez radia jak radzi Qbaj.

A co do kata... he he he...no cóż- na przegladach sie trzeba troche czaić