MotoNews.pl
  

Silnik krokowy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jeźdzę autem na gazie od ponad pół roku.Pomimo iz mam silnik o poj 1.8, praktycznie od początku wydaje mi się ze silnik jest nieco słaby, a w dodatku troche duzo pali, przynajmniej tak mi sie wydaje.Spalanie mam na poziomie 12,13 l LPG w cyklu mieszanym.Wymieniłem wszystkie filtry, swiece, kable WN, byłem na regulacji, i praktycznie nic.Jak byłem na regulacji, to gazownik powiedział mi ze mam padniętą sonde lambda, i ona źle steruje silnikem krokowym, co za sobą ciągnie dość wysokie spalanie.Ale to co odkryłem ostatnio troszkę mnie zszokowało.Mianowicie zainteresowałem się samym silniek krokowym, i po jego wymontowaniu, ujżałem wkręta wkręconego od spodu, tak oby przytrzymywał "przepustnice"zeby była utrzyman delikatna przerwa!?(auto kupiłem z instalacją gazową)Troszkę mnie to zirytowało i rozebrałem cały silnik na część pierwsze, co nie było zbyt trudne, i wtedy znowu zobaczyłem dziwną rzecz, a konkretnie ta "przepustnca"czy "trzpień"(nie wiem jak to fachowo nazwać, ale chodzi o tą część która chodząc w góre i wdół reguluje ilość dostarczanego gazu)czała sie obraca, co uniemożliwia jej regulacje,bo regulowana ona jest przez gwint!Troszkę udało mi sie to podreperować, tak aby trzpień się nie obracał.Teraz przy sciągniętych przewodach gazowych widać ze trzpień chodzi w góre i w dół, ale wydaje mi sie ze troche mało.Autem da sie jeżdzić, ale jest dośc mułowate.
Czy zakres pracy silnika krokowego ustala się przy regulacji??Czy możliwe ze to było przyczyną moich wyżej opisanych problemów??Ile kosztyje nowy silnik krokowy??

Instalacja II gen. z centralka Voila Plus.

[ wiadomość edytowana przez: Bizy21 dnia 2005-06-28 22:10:09 ]
  
 
nowy silnik krokowy ok. 150 zł
  
 
Ta śruba jest od regulacji wstępnego otwarcia krokowego. Niektóre komputerki nie mają takiej możliwości w sofcie i wtedy to się reguluje śrubą.
  
 
A jakie to autko masz ?
Tak jak kolega wyżej pisze to jest do wstepnej regulacji ta śruba, ale komputery z ta śruba nie sa za dobre, miałem do czynienia z dwoama takimi komputerkami i auto jeżdziło lepiej na samej śrubie bez krokowca
  
 
Gdyby to tam maiło być, to chyba wyglądałoby jakoś poważnie, a nie jakiś wkręt do drwena, jeszcze na dodatek krzywo wkręcoony
A samochód to Mitsubishi Galant 1.8 GLSi na pełnym wtrysku.
  
 
No to wygląda na to, że jakiś tfuuuu "gazownik" nie mógł sobie poradzić z instalką i "wydumał" kolejny patent, ehh szkoda słów. Śruba regulacji wstępnej wygląda trochę poważniej. Przynajmniej te które ja widziałem (duże pokrętło ze sprężyną między obudową i główką śruby - coś jak register na zwykłej instalacji I gen.). Bardzo możliwe, że ten patent uszkodził krokowca i teraz trzeba go wymienić. Ja mam krokowca od instalki lovato, używany, ale sprawny, jak chcesz i będzie pasował to za jakieś niewielkie pieniądze mogę Ci go podesłać. Tylko musisz się dowiedzieć czy taki silnik będzie dobrze współpracował z Twoją centralką, bo np. z Bingo nie da rady. Symbol to 7217R009 3270
  
 
wstaw nowego krokowca, zmień gazownika, jaki masz komp od gazu? Zwalony krokowy powoduje kiepską dynamike i kiepską ekonomikę .... daj znaka jak posżło.
  
 
a ja znowu uważam ze krokowy odpowiada za zwariowane wolne obroty i brak mocy przy ruszaniu... mysle ze gazownik źle wykalibrował gaz i tyle - za mała dawka paliwa... ja tak mam ale si eciesze bo omega b 2.0 16v kombi mi pali 9.5 gazu średnio.. ale jest słaba - max sie buja do 170 na gazie.... pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-07-02 20:39:33, maristez pisze:
[...]ja tak mam ale si eciesze bo omega b 2.0 16v kombi mi pali 9.5 gazu średnio.. ale jest słaba - max sie buja do 170 na gazie.... pozdrawiam



Nie wiem, czy jest się z czego cieszyć za wyjątkiem spalania
Mam nadzieję, że zdajesz sobie sprawę jakie są konsekwencje jazdy na ubogiej mieszance...
Pozdro.
  
 
dokładnie jak wyżej jak ci 2.0 pali poniżej 10l gazu to nie jest dobrze .... co widać po vmax... lepiej jedź go i ustaw porządnie bo inaczej będziesz wydawał $$$$$ na silnik