MotoNews.pl
  

[125p] Regulacja zaworów... problemy z ustawieniem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie

Kilka dni temu zapragnąłem wyregulować zawory w swoim df-ie i niestety mocno się opierał. Po zdjęciu pokrywy zacząłem kręcić wałem korbowym, ale chyba nie wiem jak to robić, bo rozwaliłem sobie ręce i do tego spieprzyłem całą regulację. Stąd moje pierwsze pytanie:

Jak obracać wałem korbowym ?

Próbowałem ciągnąć za pasek klinowy, nic to nie dało...

Próbowałem zapierać się i kręcić już samym kołem (tym od wału na dole), to szło po milimetrze...

Pomyślałem więc, że trzeba znaleźć gdzieś ogromy klucz, żeby chwycić za śrubę i kręcić, niestety nie znalazłem takiego byka...

Jakiś kumpel mówił mi żeby spróbować kręcić przy użyciu paska rozrządu, ale wolę już Was spytać


Po wróte, co to znaczy, że zawory się mijają ? (tak było napisane w obu książkach do df-a które przestudiowałem) Czy chodzi o to, że ssący jest otwarty, a wydechowy zamknięty ?

Byłbym wdzięczny za wszelkie praktyczne rady odnośnie ustawiania zaworów, czego ne ma w książkach

Z góry dzięki
  
 
wiem że może zbyt oczywiste i głupie pytanie - ale świece poluzowałeś? poza tym ja zawsze w DF-ie robiłem pełny "obieg" klawiaturki przesuwając auto na IV biegu, wg. mnie tak jest szybciej i nie "rozwali się rąk"

z tym mijaniem to jest mniej więcej tak:
- jeśli chcesz wyregulować zawory I cylindra patrzysz na mijanie się dźwigienek na IV cylindrze - jak sie zrównają to wtedy możesz ustawić zawory,
- i na odwrót - ustawiając IV, patrzysz na I,
- ustawiając II patrzysz na III
- ustawiając III patrzysz na II

tak to generalnie "działa", nie jestem tylko pewien co do "patrzenia" na poszczególne cylindry - zawory w DF-ie ustawiałem ostatni raz 3 lata temu, a tak jak opisałem jest w prawie każdym aucie

pozdro i powodzenia




[ wiadomość edytowana przez: gumbas5 dnia 2005-06-29 18:20:12 ]
  
 
Tu masz dobry artykuł - kilk kilk
  
 
świec nie poluzowałem... Czyli chyba mam kwestię
Nie sądziłem że jest to konieczne...

Co do artykułu to rzeczywiście jest bomba, z tym małym problemem że nie jest do zdobycia tak wielki klucz (3. Przeszukałem łącznie 8 sklepów i nic
  
 
Poproś kogoś do pomocy. Wrzuć V albo IV bieg (jeżeli nie masz piątego) i powoli przepychaj auto. To jest najlepszy sposób jeżeli nie masz klucza. Innym sposobem może być podniesienie auta wtaki sposób, żeby oba tylne koła były w powietrzu. Wtedy znowu wrzucamy V bieg i kręcimy tylnym kołem i pzyglądamy się zaworkom =))
  
 
Cytat:
2005-06-29 15:33:44, czeczun pisze:
...kręcimy tylnym kołem i pzyglądamy się zaworkom =))







[ wiadomość edytowana przez: lukaszc dnia 2005-06-29 16:38:32 ]
[ powód edycji: emotki marku emotki , troche treści prosimy :) ]
  
 
heh... tylko żeby nie było, że "przyglądamy" napisałem przez "ż" =)
"R" wpieroliłem na obiad hehe
  
 
nawiazujac do zagadnienia regulacji zaworow, wie ktos moze ile aktualnie kosztuje nowa kompletna klawiatura zaworowa?
  
 
Cytat:
emotki marku emotki , troche treści prosimy




juz pisze Łukaszku


otoz dam Ci na sosince 50 litrow piwa jak mi we fiacie dasz rade krecic tylnym kołem i obserwowac poruszające sie dzwigienki zaworowe

EDIT: w dużym fiacie


[ wiadomość edytowana przez: Poramancza dnia 2005-06-29 22:40:41 ]
  
 
no tak... do tej drugiej opcji niezbędna jest pomoc innej osoby =)
Jedna kręci druga patrzy =)
  
 
generalnie jak juz wymyslisz jak krecic silnikiem to kwestia ktory zawor ustawiac jest juz prosta.po prostu po kolejnosci otwierania sie zaworow na danym cylindrze dojdziesz do wniosku jaki suw jest na cylindrze.zawory masz ustawiac jak sa calkowicie zamkniete czyli albo oba na suwie pracy albo np.ssacy na suwie wydechu a wydechowy na suwie ssania.co do mijania sie zaworow czy przekrywania czy jak tam kto to zowie.chodzi o bezwładnosć i o lepsze przepłukiwania.jest taki moment ze oba zawory sa otwarte.dokladnie pomiedzy suwem wydechu a ssania.ma to na celu poprawe oczyszczania cylindra ze spalin
  
 
Cytat:
2005-06-29 22:39:44, Poramancza pisze:
juz pisze Łukaszku otoz dam Ci na sosince 50 litrow piwa jak mi we fiacie dasz rade krecic tylnym kołem i obserwowac poruszające sie dzwigienki zaworowe EDIT: w dużym fiacie [ wiadomość edytowana przez: Poramancza dnia 2005-06-29 22:40:41 ]



Jako że mnie tam nie będzie to możesdz moje 50l przejeździć sam.. . ale to jest wykonalne

NMMG (Nomad's Mini Monster Garage) Presents.....

metoda 1. (słaba dokładność) odpowiednio ustawione lustro przy masce i nadkolu i jechana...)

metoda 2. (o wiele lepsza):
a) na 2 śruby koła (po przekatnej) nakładamy klucze nasadkowe..., przywiazujemy do nich linki i ciągnac za linki (stojac przy nadkolu przednim) obracamy kolem
b) zamiast nasadek na śruby zdejmujemy kolo i linki mocujemy do szpilek lub do samych śrub. Potem jw.

metoda 2 została przetestowana chociaż w ciut innym celu... ale w każdym razie da się zrobić
  
 
Cytat:
2005-06-30 18:57:17, Nomad pisze:
Jako że mnie tam nie będzie to możesdz moje 50l przejeździć sam.. . ale to jest wykonalne NMMG (Nomad's Mini Monster Garage) Presents..... metoda 1. (słaba dokładność) odpowiednio ustawione lustro przy masce i nadkolu i jechana...) metoda 2. (o wiele lepsza): a) na 2 śruby koła (po przekatnej) nakładamy klucze nasadkowe..., przywiazujemy do nich linki i ciągnac za linki (stojac przy nadkolu przednim) obracamy kolem b) zamiast nasadek na śruby zdejmujemy kolo i linki mocujemy do szpilek lub do samych śrub. Potem jw. metoda 2 została przetestowana chociaż w ciut innym celu... ale w każdym razie da się zrobić






kurwa, panowie , regulacja zaworów to nie cyrk..

nie łatwiej wykrecic swiece i pokrecać kołem pasowym mając załozona rekawice robocza- wtedy sie tak nie wzyna...
  
 
ja krece wentylatorem jest na stale.

a jak sie niema wentylatora to chyba najlatwiej popychac auto
albo zrobic sobie bardzo prosty klucz do filtra odsrodkowego
albo zaopatrzyc sie w klucz do sruby na wale/polonez/
  
 
Cytat:
2005-06-30 21:39:31, Poramancza pisze:
... nie łatwiej wykrecic swiece i pokrecać kołem pasowym mając załozona rekawice robocza- wtedy sie tak nie wzyna...



Łatwiej , ale chciałeś by ci udowodnić że można to zrobic w jedną osobę poprzez kręcenie kołem i obserwację zaworów