Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
clinic Fiat 125p Warszawa | 2005-06-29 13:44:51 Witajcie
Kilka dni temu zapragnąłem wyregulować zawory w swoim df-ie i niestety mocno się opierał. Po zdjęciu pokrywy zacząłem kręcić wałem korbowym, ale chyba nie wiem jak to robić, bo rozwaliłem sobie ręce i do tego spieprzyłem całą regulację. Stąd moje pierwsze pytanie: Jak obracać wałem korbowym ? ![]() ![]() ![]() Próbowałem ciągnąć za pasek klinowy, nic to nie dało... Próbowałem zapierać się i kręcić już samym kołem (tym od wału na dole), to szło po milimetrze... Pomyślałem więc, że trzeba znaleźć gdzieś ogromy klucz, żeby chwycić za śrubę i kręcić, niestety nie znalazłem takiego byka... Jakiś kumpel mówił mi żeby spróbować kręcić przy użyciu paska rozrządu, ale wolę już Was spytać ![]() Po wróte, co to znaczy, że zawory się mijają ? (tak było napisane w obu książkach do df-a które przestudiowałem) Czy chodzi o to, że ssący jest otwarty, a wydechowy zamknięty ? Byłbym wdzięczny za wszelkie praktyczne rady odnośnie ustawiania zaworów, czego ne ma w książkach Z góry dzięki |
![]() gumbas5 F&F Sympatyk German Style Katowice | 2005-06-29 13:53:48 wiem że może zbyt oczywiste i głupie pytanie - ale świece poluzowałeś? ![]() ![]() z tym mijaniem to jest mniej więcej tak: - jeśli chcesz wyregulować zawory I cylindra patrzysz na mijanie się dźwigienek na IV cylindrze - jak sie zrównają to wtedy możesz ustawić zawory, - i na odwrót - ustawiając IV, patrzysz na I, - ustawiając II patrzysz na III - ustawiając III patrzysz na II tak to generalnie "działa", nie jestem tylko pewien co do "patrzenia" na poszczególne cylindry - zawory w DF-ie ustawiałem ostatni raz 3 lata temu, a tak jak opisałem jest w prawie każdym aucie pozdro i powodzenia [ wiadomość edytowana przez: gumbas5 dnia 2005-06-29 18:20:12 ] |
![]() Koniu F&F Sympatyk CRX Kraków | 2005-06-29 14:01:46 Tu masz dobry artykuł - kilk kilk |
clinic Fiat 125p Warszawa | 2005-06-29 15:24:48 świec nie poluzowałem... Czyli chyba mam kwestię ![]() Nie sądziłem że jest to konieczne... Co do artykułu to rzeczywiście jest bomba, z tym małym problemem że nie jest do zdobycia tak wielki klucz (3 ![]() |
![]() czeczun F&F Sympatyk ![]() FSO 125p '87 Toruń | 2005-06-29 15:33:44 Poproś kogoś do pomocy. Wrzuć V albo IV bieg (jeżeli nie masz piątego) i powoli przepychaj auto. To jest najlepszy sposób jeżeli nie masz klucza. Innym sposobem może być podniesienie auta wtaki sposób, żeby oba tylne koła były w powietrzu. Wtedy znowu wrzucamy V bieg i kręcimy tylnym kołem i pzyglądamy się zaworkom =))
|
![]() czeczun F&F Sympatyk ![]() FSO 125p '87 Toruń | 2005-06-29 20:32:13 heh... tylko żeby nie było, że "przyglądamy" napisałem przez "ż" =)
"R" wpieroliłem na obiad hehe |
![]() Samael HPI Savage X4,1 Stalowa Wola | 2005-06-29 20:44:51 nawiazujac do zagadnienia regulacji zaworow, wie ktos moze ile aktualnie kosztuje nowa kompletna klawiatura zaworowa? |
![]() Poramancza F&F MEMBER 125p jaworzno | 2005-06-29 22:39:44
juz pisze Łukaszku ![]() otoz dam Ci na sosince 50 litrow piwa jak mi we fiacie dasz rade krecic tylnym kołem i obserwowac poruszające sie dzwigienki zaworowe ![]() ![]() EDIT: w dużym fiacie [ wiadomość edytowana przez: Poramancza dnia 2005-06-29 22:40:41 ] |
![]() czeczun F&F Sympatyk ![]() FSO 125p '87 Toruń | 2005-06-29 22:50:07 no tak... do tej drugiej opcji niezbędna jest pomoc innej osoby =)
Jedna kręci druga patrzy =) |
![]() Poochaty F&F Sympatyk Kraków | 2005-06-30 08:40:36 generalnie jak juz wymyslisz jak krecic silnikiem to kwestia ktory zawor ustawiac jest juz prosta.po prostu po kolejnosci otwierania sie zaworow na danym cylindrze dojdziesz do wniosku jaki suw jest na cylindrze.zawory masz ustawiac jak sa calkowicie zamkniete czyli albo oba na suwie pracy albo np.ssacy na suwie wydechu a wydechowy na suwie ssania.co do mijania sie zaworow czy przekrywania czy jak tam kto to zowie.chodzi o bezwładnosć i o lepsze przepłukiwania.jest taki moment ze oba zawory sa otwarte.dokladnie pomiedzy suwem wydechu a ssania.ma to na celu poprawe oczyszczania cylindra ze spalin |
![]() Nomad F&F Sympatyk Wspomnienie po Gdańsk | 2005-06-30 18:57:17
Jako że mnie tam nie będzie to możesdz moje 50l przejeździć sam.. . ale to jest wykonalne NMMG (Nomad's Mini Monster Garage) Presents..... metoda 1. (słaba dokładność) odpowiednio ustawione lustro przy masce i nadkolu i jechana...) metoda 2. (o wiele lepsza): a) na 2 śruby koła (po przekatnej) nakładamy klucze nasadkowe..., przywiazujemy do nich linki i ciągnac za linki (stojac przy nadkolu przednim) obracamy kolem b) zamiast nasadek na śruby zdejmujemy kolo i linki mocujemy do szpilek lub do samych śrub. Potem jw. metoda 2 została przetestowana chociaż w ciut innym celu... ale w każdym razie da się zrobić ![]() |
![]() Poramancza F&F MEMBER 125p jaworzno | 2005-06-30 21:39:31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() kurwa, panowie , regulacja zaworów to nie cyrk.. nie łatwiej wykrecic swiece i pokrecać kołem pasowym mając załozona rekawice robocza- wtedy sie tak nie wzyna... |
![]() PG F&F Sympatyk Fiat 125 x 2 ,Tyran ... Kraków | 2005-06-30 23:26:50 ja krece wentylatorem ![]() a jak sie niema wentylatora to chyba najlatwiej popychac auto albo zrobic sobie bardzo prosty klucz do filtra odsrodkowego albo zaopatrzyc sie w klucz do sruby na wale/polonez/ |
![]() Nomad F&F Sympatyk Wspomnienie po Gdańsk | 2005-07-01 12:27:13
Łatwiej , ale chciałeś by ci udowodnić że można to zrobic w jedną osobę poprzez kręcenie kołem i obserwację zaworów ![]() |