Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Logan0 Escort MKVI 1,8 16V Wałbrzych | 2005-06-29 18:46:17 Witam.
Podczas jazdy lekko ściąga auto w prawo. Innymi słowy mówiąc, żeby jechać prosto muszę mieć delikatnie (około 5 stopni) skręcona kierownice w lewo. Powiem tak, sprawdziłem już chyba wszystkie znane mi możliwości: - ciśnienie w oponach idealnie po 2,0 na przedzie i 1,8 na tyle i równo na obu stronach. - koła idealnie wyważone - zbieżnosc niemal 0 ! - drążki nie są wybite - wymieniane obie końcówki Co jeszcze może być grane, co może powodowac taki efekt. Koleś gadał coś że może to wina walniętej osnowy w oponie ale wątpię ![]() |
![]() Mad Ford Escort Kombi Óć | 2005-06-29 18:54:25 na poczatek zamien ale kola z przodu , L i P , wtedy jak zacznie sciagac w druga strone to mozna podejrzewac opony , a poza tym zbieznosc nie powinna byc 0 |
Logan0 Escort MKVI 1,8 16V Wałbrzych | 2005-06-29 18:56:31 nie mogę zmienić kół P i L bo bieżnik jest kierunkowy, dokładnie to zbieżnośc mam 15 min. Generalnie jest dobrze ustawiona ![]() |
![]() Mad Ford Escort Kombi Óć | 2005-06-29 19:17:35 15 min ?? jak to rozumiec ? moze masz na mysli 15 mm , jesli tak o o wiele za duzo , powinien byc rozbiezny ale najwyzej kilka mm , zaleznie od modelu , ok 4mm max . |
![]() herrkam FORD ESORT RS COSWORTH Zielona Góra | 2005-06-29 20:11:38 heh ja mam podobnie w RS ściąga na prawo i ustaliłem że mam kąt pochylenia w prawym 0 a powinien być -2 (czyli kolo powinno odchodzić od pionu patrząc z przodu dołem na zewnątrz auta) escorty nie mają regulacji kąta pochylenia (tylko cosworth) i u mnie problemem jest chyba wyrobione trzymanie amortyzatora w piaście musze to przetoczyć i dać tam nową tuleję. Przy trzymaniu jest minimalny luz i to powoduje że samochod zjeżdzana prawo i nie trzyma pochylenia koła..w tym przypadku zbieżność (na drążkach) u mnie jest OK. |
![]() KAMILA_Z_USTRONIA Sympatyk FEFK ST170, Leon Cupra USTRONIE | 2005-06-29 20:25:58 masz 15 min na + czy -
na jakim urządzeni to było ustawiane na laserach czy pan,, kazio ,, jeszcze na lampy ustawiał a minuty kątomierzem zmierzył ? |
![]() Mad Ford Escort Kombi Óć | 2005-06-29 20:33:01 przez chwile tez pomyslalem ze chodzi o min kątowe ale tym parametrem rzadko kto sie posluguje , czesciej i prosciej jest podac w mm . wiec jak to jest u Ciebie Logan0 ? |
![]() Azrael Ford Escort RS Coswo ... Warszawa | 2005-06-29 22:17:41
Ehmm wszedzie gdzie ustawiam posługuja się minutami kątowymi? Co to w ogóle za dziwna jednostka mm? Każdy system do geometrii Beibarth, Hunter który widziałem pokazywał w stopniach geometrię. |
![]() Azrael Ford Escort RS Coswo ... Warszawa | 2005-06-29 22:19:29
Jeżeli masz 0'15 i jeszcze nierówno na stronach to może spokojnie lekko ciągnąć. Ale Tobie ciągnie czymasz kierownice lekko skrzywioną bo z opisu nie wynika? Jak wygląda geometria tyłu? Pochylenia? Wyprzedzenia? Wystarczy że zbiaznośc tyłu jest do bani. Geometrię sens jest w dzisieszych czasach ustawiać tylko na całym aucie na porządnym sprzęcie. |
![]() Azrael Ford Escort RS Coswo ... Warszawa | 2005-06-29 22:24:47
Auuaaa no to masz auto które skręca w jedną stronę ![]()
Jak Cosworth ma regulację to mnie oświeć jaką! Bo ja w swoim dokupowałem regulowane wahacze specjalnie i nadal nie mam za dużego zakresu regulacji.
Uważaj, ozna łatwo złamac amortyzator w takiej wyrobionej zwrotnicy, ja bym się chyba bał to rozwiercać może osłabić się ten element:-/ |
nankat MK7 Warszawa | 2005-06-29 23:04:46 Do Logan0 - jeszcze raz powtarzam jedź na geometrię. Podając 15` mówisz o kącie pochylenia koła lub wyprzedzeniu sworznia które mierzy się w stopniach. Ściąganie jest spowodowane złym ustawieniem kół(sprawdź opony!!), zbieżność wyraża się w milimetrach. Sprawa jest poważna, zapłacisz ok. 80 zł i będziesz wiedzał co jest grane. Poza tym zbieżność ustawia się przynajmniej raz max na 1,5 roku lub co max 60kkm. Naprawdę warto. ![]() |
![]() Azrael Ford Escort RS Coswo ... Warszawa | 2005-06-29 23:07:07
Kurde mam zrobić fotkę wydruku z geometrii ze stopniami?!?!?! |
![]() Azrael Ford Escort RS Coswo ... Warszawa | 2005-06-29 23:52:54 Zapytałem się paru znajomych kto pamięta jeszcze geometrie w mm mierzona metoda chałupnicza i dostałem zabawna odpowiedź ![]() "ostatnio taki pomiar widzialem przy Fiacie 125p jakies 10 lat temu i juz wtedy to bylo bardzo archaiczne" Ale człowiek się uczy całe życie, wiem że ktośjeszcze mierzy w mm ![]() |
Logan0 Escort MKVI 1,8 16V Wałbrzych | 2005-06-29 23:58:39 KAMILA_Z_USTRONIA:
nie wiem czy + czy - ustawiane było na takim sprzęcie (cztery klamry na koła i do okoła auta na tych klamrach linki i całosc do kompa podpięte. Koleś ustawił kierownicę na równo i na kompie widział że jak kierownica jest prosto to faktycznie jest idealnie prosto a odchylenie to jedyne 15 minut - norma to ponoć do 2 stopni) Azrael: raczej jest tak że jak przekrzywię lekko kierownicę to jedzie prosto i jak puszczę kierownicę to ona pozostaje lekko skręcona a auto jedzie prosto. Jak ustawię prosto to auto jedzie lekko w prawo ![]() ![]() Geometria była ustawiana pozmianie końcówek drążka, ale u tego gościa na tym sprzęcie co opisałem wyżej. Nie wiem czy geometria tyłu też, da się wogoole ustawić zbieżnosć i te inne sprawy na tył ??? jak tak to gdzie najlepiej ? na laserach ?? nankat: opon nie drze jeśli o to chodzi, sprawdzałem, nie widać. Czemu piszesz że to poważne, co się może stać ? Mnie też wqurza ta jazda z kierownica lekko w lewo. Jak ktoś coś wymyśli to prosze niech pisze. Będe próbował dalej. Podjadę jeszcze gdzie indziej na ustawienie geometrii ?na jakiej maszynie jest najdokładniej, to poszukam takiej stacji w Wałbrzychu. |
![]() Azrael Ford Escort RS Coswo ... Warszawa | 2005-06-30 00:04:01
Po prostu gość dobrze nie ustawił kierownicy na wprost jak ustawiał geometrię alb robił to na mega-prymitywnym sprzęcie. Do poprawki. Sama geometria jest najpewniej OK tylko kierownica skręcona.
Generalnei dzisiaj sie już nie ustaiwa na mechanicznym sprzęcie - niektóre teamy rajdowe/wyścigowe tego jeszcze używają w warunakch polowych, ale w cywilizowanych warsztatach jest laserowy sprzęt, mega precyzyjny który przy okazji mierzy wszytskie możliwe pochylenia, przesunięcia i tak dalej.
Mozna je zmierzyć, jeżeli jest coś źle to się wymienia elemenety na nowe - proste jak niema regulacji. No raczej nie-laserowo to już na sznurki nikt nie ustawia, a jak ustawia to bymm tam nie jechał, ale jeszcze trzeba sie uiec tym całym wypasem posługiwać w Warszawie mogę polecić odpowiednie miejsca. |
![]() Azrael Ford Escort RS Coswo ... Warszawa | 2005-06-30 00:06:38
Coś mu ta norma ogromna. Escort jest penwie ustawiany lekko rozbieznie więc na prostej kierownicy ma być np(nie wiem ile więc strzelam). -0'15 na każdym kole. I ma to ustawić równo co do minuty, jego psi obowiązek, powiedzmy minutę różnicy maks. |
Logan0 Escort MKVI 1,8 16V Wałbrzych | 2005-06-30 00:15:40 Czy mówiąc o laserach mamy na myśłi laser zamontowany na klamrach nakręcanych na przednie koła i świecący na miarkę nakręcaną na tylne koła ? Czy to też jest przestarzałe ? Jak wygląda ta najlepsza aparatura ? jest też podpięta do kompa ? Widziałem też taką że się przejeżdza przez taką płytę ruchomą wmontowaną w podłogę i na tablicy wskazuje odchył . |
![]() KAMILA_Z_USTRONIA Sympatyk FEFK ST170, Leon Cupra USTRONIE | 2005-06-30 00:49:52 może tak być że auto jast po dzwonie i jadno koło jest cofniete
żle ćeiartka wstawiona lub też krawężnik albo dziura i cofnoł ci sie wachacz jeżeli na stronach auta ma wiekszą niż 5milimetrów różnice to kąp do djagnostyki będzie pokazywał pomiar poza klasą błędu i wtedy jak ,, ustawiecz,, nie kumaty to zepsuje to co jest dobre 15 minut to jest zle --> ja stawiem że jak pomierzysz strony auta wyjdzie 1.5 cm może sie myle! po pracy poszukam swoich wydruków ze zbieżności troszkę z tym walczyłam ! jedz z reklamacją niech jeszcze raz ustawią i przejedz się z diagnostą. zmień koła z przodu na tył ! czy zciąga jak ; - dodajesz gazu -jak jadziesz na luzie -jak dajesz po hamach czy zawszw zciąga w jedną strone? POMIERZ AUTO !! |
![]() Azrael Ford Escort RS Coswo ... Warszawa | 2005-06-30 01:18:33
To jest mega przestarzałe.
Kurde tyle lat robie geometrię w przeróżncyh miejscach i nie widizałem nigdytych zabytkwych wynalazków. 4 wypoziomowane czujniki zakładane na koła, albo podłączone kablami do jednostki sterującej albo radiem, na ekranie kompa pojawiają się komendy dla diagosty i kolejne pomiary. Diagnosta stawia przód na obrotnicach i przekręca dwa pełne skręty przodu potem ogląda parametry wstępne i może ustawiać. Ustawia się kolejno różne parametry (to odpada w Escorcie) a na końcu zbieżność przodu z zblokowaną w pozycji centralnej kierownicą. |