MotoNews.pl
  

Lekko ściąga podczas jazdy - co jeszcze mam sprawdzić ??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

Podczas jazdy lekko ściąga auto w prawo. Innymi słowy mówiąc, żeby jechać prosto muszę mieć delikatnie (około 5 stopni) skręcona kierownice w lewo. Powiem tak, sprawdziłem już chyba wszystkie znane mi możliwości:

- ciśnienie w oponach idealnie po 2,0 na przedzie i 1,8 na tyle i równo na obu stronach.
- koła idealnie wyważone
- zbieżnosc niemal 0 !
- drążki nie są wybite - wymieniane obie końcówki

Co jeszcze może być grane, co może powodowac taki efekt. Koleś gadał coś że może to wina walniętej osnowy w oponie ale wątpię Na wszeli wypad zamienię jeszcze koła przód na tył. Jeśli nie pomoże to co jeszcze ???
  
 
na poczatek zamien ale kola z przodu , L i P , wtedy jak zacznie sciagac w druga strone to mozna podejrzewac opony , a poza tym zbieznosc nie powinna byc 0
  
 
nie mogę zmienić kół P i L bo bieżnik jest kierunkowy, dokładnie to zbieżnośc mam 15 min. Generalnie jest dobrze ustawiona
  
 
Cytat:
2005-06-29 18:56:31, Logan0 pisze:
nie mogę zmienić kół P i L bo bieżnik jest kierunkowy, dokładnie to zbieżnośc mam 15 min. Generalnie jest dobrze ustawiona


Moim zdaniem zasuwaj na geometrię. Z przodu ma być rozbieżnie 2<>2,5mm.
  
 
15 min ?? jak to rozumiec ? moze masz na mysli 15 mm , jesli tak o o wiele za duzo , powinien byc rozbiezny ale najwyzej kilka mm , zaleznie od modelu , ok 4mm max .
  
 
heh ja mam podobnie w RS ściąga na prawo i ustaliłem że mam kąt pochylenia w prawym 0 a powinien być -2 (czyli kolo powinno odchodzić od pionu patrząc z przodu dołem na zewnątrz auta) escorty nie mają regulacji kąta pochylenia (tylko cosworth) i u mnie problemem jest chyba wyrobione trzymanie amortyzatora w piaście musze to przetoczyć i dać tam nową tuleję. Przy trzymaniu jest minimalny luz i to powoduje że samochod zjeżdzana prawo i nie trzyma pochylenia koła..w tym przypadku zbieżność (na drążkach) u mnie jest OK.
  
 
masz 15 min na + czy -
na jakim urządzeni to było ustawiane
na laserach
czy pan,, kazio ,, jeszcze na lampy ustawiał a minuty kątomierzem zmierzył ?
  
 
przez chwile tez pomyslalem ze chodzi o min kątowe ale tym parametrem rzadko kto sie posluguje , czesciej i prosciej jest podac w mm . wiec jak to jest u Ciebie Logan0 ?
  
 
Cytat:
2005-06-29 20:33:01, Mad pisze:
przez chwile tez pomyslalem ze chodzi o min kątowe ale tym parametrem rzadko kto sie posluguje , czesciej i prosciej jest podac w mm . wiec jak to jest u Ciebie Logan0 ?




Ehmm wszedzie gdzie ustawiam posługuja się minutami kątowymi? Co to w ogóle za dziwna jednostka mm? Każdy system do geometrii Beibarth, Hunter który widziałem pokazywał w stopniach geometrię.
  
 
Cytat:
2005-06-29 18:56:31, Logan0 pisze:
nie mogę zmienić kół P i L bo bieżnik jest kierunkowy, dokładnie to zbieżnośc mam 15 min. Generalnie jest dobrze ustawiona



Jeżeli masz 0'15 i jeszcze nierówno na stronach to może spokojnie lekko ciągnąć. Ale Tobie ciągnie czymasz kierownice lekko skrzywioną bo z opisu nie wynika?

Jak wygląda geometria tyłu? Pochylenia? Wyprzedzenia?

Wystarczy że zbiaznośc tyłu jest do bani. Geometrię sens jest w dzisieszych czasach ustawiać tylko na całym aucie na porządnym sprzęcie.
  
 
Cytat:
2005-06-29 20:11:38, herrkam pisze:
heh ja mam podobnie w RS ściąga na prawo i ustaliłem że mam kąt pochylenia w prawym 0 a powinien być -2 (czyli kolo powinno odchodzić od pionu patrząc z przodu dołem na zewnątrz auta)



Auuaaa no to masz auto które skręca w jedną stronę

Cytat:
escorty nie mają regulacji kąta pochylenia (tylko cosworth)



Jak Cosworth ma regulację to mnie oświeć jaką! Bo ja w swoim dokupowałem regulowane wahacze specjalnie i nadal nie mam za dużego zakresu regulacji.

Cytat:
i u mnie problemem jest chyba wyrobione trzymanie amortyzatora w piaście musze to przetoczyć i dać tam nową tuleję. Przy trzymaniu jest minimalny luz i to powoduje że samochod zjeżdzana prawo i nie trzyma pochylenia koła..w tym przypadku zbieżność (na drążkach) u mnie jest OK.



Uważaj, ozna łatwo złamac amortyzator w takiej wyrobionej zwrotnicy, ja bym się chyba bał to rozwiercać może osłabić się ten element:-/
  
 
Do Logan0 - jeszcze raz powtarzam jedź na geometrię. Podając 15` mówisz o kącie pochylenia koła lub wyprzedzeniu sworznia które mierzy się w stopniach. Ściąganie jest spowodowane złym ustawieniem kół(sprawdź opony!!), zbieżność wyraża się w milimetrach. Sprawa jest poważna, zapłacisz ok. 80 zł i będziesz wiedzał co jest grane. Poza tym zbieżność ustawia się przynajmniej raz max na 1,5 roku lub co max 60kkm. Naprawdę warto.
  
 
Cytat:
2005-06-29 23:04:46, nankat pisze:
Ściąganie jest spowodowane złym ustawieniem kół(sprawdź opony!!), zbieżność wyraża się w milimetrach.




Kurde mam zrobić fotkę wydruku z geometrii ze stopniami?!?!?!
  
 
Zapytałem się paru znajomych kto pamięta jeszcze geometrie w mm mierzona metoda chałupnicza i dostałem zabawna odpowiedź

"ostatnio taki pomiar widzialem przy Fiacie 125p jakies 10 lat temu i juz wtedy to bylo bardzo archaiczne"


Ale człowiek się uczy całe życie, wiem że ktośjeszcze mierzy w mm Niemniej nie krzyczcie na człowieka który podaje w minutach kątowych bo dobrze robi.
  
 
KAMILA_Z_USTRONIA:

nie wiem czy + czy - ustawiane było na takim sprzęcie (cztery klamry na koła i do okoła auta na tych klamrach linki i całosc do kompa podpięte. Koleś ustawił kierownicę na równo i na kompie widział że jak kierownica jest prosto to faktycznie jest idealnie prosto a odchylenie to jedyne 15 minut - norma to ponoć do 2 stopni)

Azrael:

raczej jest tak że jak przekrzywię lekko kierownicę to jedzie prosto i jak puszczę kierownicę to ona pozostaje lekko skręcona a auto jedzie prosto. Jak ustawię prosto to auto jedzie lekko w prawo Raczej nie ciągnie na chama ze musze trzymac kierownice siłą

Geometria była ustawiana pozmianie końcówek drążka, ale u tego gościa na tym sprzęcie co opisałem wyżej. Nie wiem czy geometria tyłu też, da się wogoole ustawić zbieżnosć i te inne sprawy na tył ??? jak tak to gdzie najlepiej ? na laserach ??

nankat:

opon nie drze jeśli o to chodzi, sprawdzałem, nie widać. Czemu piszesz że to poważne, co się może stać ? Mnie też wqurza ta jazda z kierownica lekko w lewo.

Jak ktoś coś wymyśli to prosze niech pisze. Będe próbował dalej. Podjadę jeszcze gdzie indziej na ustawienie geometrii ?na jakiej maszynie jest najdokładniej, to poszukam takiej stacji w Wałbrzychu.
  
 
Cytat:
2005-06-29 23:58:39, Logan0 pisze:
Azrael: raczej jest tak że jak przekrzywię lekko kierownicę to jedzie prosto i jak puszczę kierownicę to ona pozostaje lekko skręcona a auto jedzie prosto. Jak ustawię prosto to auto jedzie lekko w prawo Raczej nie ciągnie na chama ze musze trzymac kierownice siłą



Po prostu gość dobrze nie ustawił kierownicy na wprost jak ustawiał geometrię alb robił to na mega-prymitywnym sprzęcie. Do poprawki. Sama geometria jest najpewniej OK tylko kierownica skręcona.



Cytat:
Geometria była ustawiana pozmianie końcówek drążka, ale u tego gościa na tym sprzęcie co opisałem wyżej.



Generalnei dzisiaj sie już nie ustaiwa na mechanicznym sprzęcie - niektóre teamy rajdowe/wyścigowe tego jeszcze używają w warunakch polowych, ale w cywilizowanych warsztatach jest laserowy sprzęt, mega precyzyjny który przy okazji mierzy wszytskie możliwe pochylenia, przesunięcia i tak dalej.



Cytat:
Nie wiem czy geometria tyłu też, da się wogoole ustawić zbieżnosć i te inne sprawy na tył ??? jak tak to gdzie najlepiej ? na laserach ??



Mozna je zmierzyć, jeżeli jest coś źle to się wymienia elemenety na nowe - proste jak niema regulacji.
No raczej nie-laserowo to już na sznurki nikt nie ustawia, a jak ustawia to bymm tam nie jechał, ale jeszcze trzeba sie uiec tym całym wypasem posługiwać w Warszawie mogę polecić odpowiednie miejsca.
  
 
Cytat:
Koleś ustawił kierownicę na równo i na kompie widział że jak kierownica jest prosto to faktycznie jest idealnie prosto a odchylenie to jedyne 15 minut - norma to ponoć do 2 stopni




Coś mu ta norma ogromna. Escort jest penwie ustawiany lekko rozbieznie więc na prostej kierownicy ma być np(nie wiem ile więc strzelam). -0'15 na każdym kole. I ma to ustawić równo co do minuty, jego psi obowiązek, powiedzmy minutę różnicy maks.
  
 
Czy mówiąc o laserach mamy na myśłi laser zamontowany na klamrach nakręcanych na przednie koła i świecący na miarkę nakręcaną na tylne koła ? Czy to też jest przestarzałe ? Jak wygląda ta najlepsza aparatura ? jest też podpięta do kompa ? Widziałem też taką że się przejeżdza przez taką płytę ruchomą wmontowaną w podłogę i na tablicy wskazuje odchył .
  
 
może tak być że auto jast po dzwonie i jadno koło jest cofniete
żle ćeiartka wstawiona lub też krawężnik albo dziura i cofnoł ci sie wachacz
jeżeli na stronach auta ma wiekszą niż 5milimetrów różnice to kąp do djagnostyki będzie pokazywał pomiar poza klasą błędu i wtedy jak ,, ustawiecz,, nie kumaty to zepsuje to co jest dobre
15 minut to jest zle --> ja stawiem że jak pomierzysz strony auta wyjdzie 1.5 cm może sie myle!
po pracy poszukam swoich wydruków ze zbieżności
troszkę z tym walczyłam !
jedz z reklamacją niech jeszcze raz ustawią i przejedz się z diagnostą.
zmień koła z przodu na tył !


czy zciąga jak ;
- dodajesz gazu
-jak jadziesz na luzie
-jak dajesz po hamach
czy zawszw zciąga w jedną strone?
POMIERZ AUTO !!
  
 
Cytat:
2005-06-30 00:15:40, Logan0 pisze:
Czy mówiąc o laserach mamy na myśłi laser zamontowany na klamrach nakręcanych na przednie koła i świecący na miarkę nakręcaną na tylne koła ? Czy to też jest przestarzałe ?



To jest mega przestarzałe.



Cytat:
Jak wygląda ta najlepsza aparatura ? jest też podpięta do kompa ? Widziałem też taką że się przejeżdza przez taką płytę ruchomą wmontowaną w podłogę i na tablicy wskazuje odchył .



Kurde tyle lat robie geometrię w przeróżncyh miejscach i nie widizałem nigdytych zabytkwych wynalazków.

4 wypoziomowane czujniki zakładane na koła, albo podłączone kablami do jednostki sterującej albo radiem, na ekranie kompa pojawiają się komendy dla diagosty i kolejne pomiary. Diagnosta stawia przód na obrotnicach i przekręca dwa pełne skręty przodu potem ogląda parametry wstępne i może ustawiać. Ustawia się kolejno różne parametry (to odpada w Escorcie) a na końcu zbieżność przodu z zblokowaną w pozycji centralnej kierownicą.