MotoNews.pl
  

[125p] fiat 125p v6 ? a jednak się da !

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
klik wczoraj natkęłem się na coś takiego. Podobno nie da się wsadzić do fiata v6 bo już dohc wchodzi na styk ale jednak się da ! wie może ktoś coś więcej na ten temat ? podejżewam że skrzynia od forda sierry ale jak ona wchodzi w tunel fiata gdzie wypada lewarek zmiany biegów (czy porzypadkiem nie za ręcznym : ) i ciekawe swoją drogą jak to jedzie... bo moment swoje robi a jakby do tego jeszcze jakieś 3 gaźniki 2 przelotowe to mogło by się zbierać....

pozdrawiam
  
 
gdzieś to już było, tylko nie pamiętam w którym dziale

-----------------
jakiś lepszy cwaniak... matkę wozi z tyłu...
  
 
Poprawiłem link
V6 da się wstawić, wszak była "fabryczna" wersja rajdowa z V6 3,2l z fiata 130, niestety tylko w jednym egzemplarzu (chyba?).
  
 
Upychanie takiego silnika do DF'a to sztuka dla sztuki ponieważ z poj. 3238cm3 osiągał tylko 125kW - 170KM.

jacek_s wg. moich danych była to wyścigówka.
  
 
Cytat:
2005-06-30 15:19:12, fiat_maniac pisze:
Upychanie takiego silnika do DF'a to sztuka dla sztuki ponieważ z poj. 3238cm3 osiągał tylko 125kW - 170KM. jacek_s wg. moich danych była to wyścigówka.



chyba 2338 cm3 bo to silnik 2,3 V6 a nie 3.2 V6

pzodro
  
 
Cytat:
2005-06-30 15:19:12, fiat_maniac pisze:
Upychanie takiego silnika do DF'a to sztuka dla sztuki ponieważ z poj. 3238cm3 osiągał tylko 125kW - 170KM. jacek_s wg. moich danych była to wyścigówka.


Przecież napisalem "wersa rajdowa", mniej więcej o to mi chodziło. Fajnie powiedziane - "tylko 170 KM" . A jaki moment obrotowy?
Sztuka dla sztuki - może, ale ja lubie sztukę . Poza tym pamiętaj, w jakich latach ta wyścigówka powstała.

Owz - mi i Fiat_maniac'owi rozchodzi się o inny silnik, nie ten z jebay'a od ścierki, tylko od fiata 130 3,2 V6 właśnie.
  
 
3,2 V6 ale pamietajcie ze to połowa lat 70 pierwsza. i TYLKO 170 PS ;P a momentu pewno z 300niutonów mhmm

kurcze zanim przeczytałem ten post dziś juz zacząłem szukać scorpio 2,8 lub 2,9 V6 po przeczytaniu artykułu w GT wakacyjnym o polonezie atu BI-TURBO :o własnie na silniku 2,8i od scorupy
mhmm fajne toto musi byc
ale zeby jechac to ze dwa krawężniki trzeba wrzucic do kufra
  
 
waco przelicz moc/ moment i wage auta

wcale niema rewelki

a wez pod uwage jakby zamiast ociezalej V6 fordowskiej siedzial
fiatowski/lanciowski 2.0 nawet 8V na turbie

moc/ moment i waga auta lepsze niz z V6 forda

P.S.
efekty zaniedlugo
  
 
Cytat:
2005-06-30 18:10:51, kania_ pisze:
waco przelicz moc/ moment i wage auta wcale niema rewelki a wez pod uwage jakby zamiast ociezalej V6 fordowskiej siedzial fiatowski/lanciowski 2.0 nawet 8V na turbie moc/ moment i waga auta lepsze niz z V6 forda P.S. efekty zaniedlugo


Ale co z żywotnością?...
  
 
Cytat:
2005-06-30 15:19:12, fiat_maniac pisze:
Upychanie takiego silnika do DF'a to sztuka dla sztuki ponieważ z poj. 3238cm3 osiągał tylko 125kW - 170KM. jacek_s wg. moich danych była to wyścigówka.



Tiaaa ale po "lekkich" zmianach juz 285KM

Btw. NAwet nie wiedziałem że były seryjne (no może raczej poł-seryjne) 130'ki 4,0 V8
Cytat:
FIAT 130 high-security vehicles Factory-conversions, bulletproof armored vehicles modified by FIAT Italia. Bodywork (concrete reinforcement) and all windows bulletproof. Heavy-duty tires furnished by Pirelli. Equipped with 4.0-litre prototype FIAT V8 in high-performance version designed to compensate for added weight. Custom versions available on request. Used for personal security and as state limousines by the Agnelli family, Nicolai Ceaucescu, etc. Used by Italian heads of government following Aldo Moro's kidnapping in a standard 3200 Berlina and also supplied to private customers. Current location: One example is currently in private hands on Sardinia (only known survivor).


  
 
Cytat:
2005-06-30 18:10:51, kania_ pisze:
waco przelicz moc/ moment i wage auta wcale niema rewelki a wez pod uwage jakby zamiast ociezalej V6 fordowskiej siedzial fiatowski/lanciowski 2.0 nawet 8V na turbie moc/ moment i waga auta lepsze niz z V6 forda



mhmm ale tu wcale nie chodzi o osiagi czy przyspieszenie -> to daje mi "zwykłe" BMW E30 335i fiatem sie scigać nei bede a fajnie miec fał ke pod maska nawet dla samego dźwięku. i fakru ze tego jeszcze nikt nie ma no bo 2,8 czy ew pośniej 2,9 24V coswortha jeszcze nikt nie zamontował

ostatnio wpadł mi w ręce 3,0i od Omegi jedynie 180PS hehe ale rzedówka -> musiałbym fiata przedłuzyc o jakieś 20cm wiadomka ze takie auto to juz jedynie mistrz prostej, o skrecaniu mozna zapomniec.. taka masa z przodu skutecznie dociaza..

a co do turbo itp -> rozaz sobie koszty -> zakup Scorpio 3000zł -> czesci rozprzedajesz zarabiasz 1500zł i amsz silniki ( w znanymsobie stanie) z osprzetem i skrztynią i wałem elektryka kabelkami itp
  
 
Cytat:
2005-06-30 16:51:17, jacek_s pisze:
Przecież napisalem "wersa rajdowa", mniej więcej o to mi chodziło. Fajnie powiedziane - "tylko 170 KM" . A jaki moment obrotowy? Sztuka dla sztuki - może, ale ja lubie sztukę . Poza tym pamiętaj, w jakich latach ta wyścigówka powstała. Owz - mi i Fiat_maniac'owi rozchodzi się o inny silnik, nie ten z jebay'a od ścierki, tylko od fiata 130 3,2 V6 właśnie.


Mnie chodzi o samochód do wyścigów płaskich, po torze, a nie do rajdów. Możliwe jednak, że była to rajdówka bo most miał przełożenie 4,55, ale o skrzyni nic nie wiem. Co do mocy to napisałem tylko bo przecież 2.0, nawet 1.8 miewały większą moc, a taki 3.2 to musiał trochę ważyć i pewnie nie kręcił się zbyt wysoko.
Dźwięk pewnie zaje....
  
 
Cytat:
2005-06-30 19:48:52, waco pisze:
mhmm ale tu wcale nie chodzi o osiagi czy przyspieszenie -> to daje mi "zwykłe" BMW E30 335i fiatem sie scigać nei bede a fajnie miec fał ke pod maska nawet dla samego dźwięku. i fakru ze tego jeszcze nikt nie ma no bo 2,8 czy ew pośniej 2,9 24V coswortha jeszcze nikt nie zamontował ostatnio wpadł mi w ręce 3,0i od Omegi jedynie 180PS hehe ale rzedówka -> musiałbym fiata przedłuzyc o jakieś 20cm wiadomka ze takie auto to juz jedynie mistrz prostej, o skrecaniu mozna zapomniec.. taka masa z przodu skutecznie dociaza.. a co do turbo itp -> rozaz sobie koszty -> zakup Scorpio 3000zł -> czesci rozprzedajesz zarabiasz 1500zł i amsz silniki ( w znanymsobie stanie) z osprzetem i skrztynią i wałem elektryka kabelkami itp



tak... i montuj so sobie do DF-a.... rok minimum zakladajac ze bedzie Ci to szlo jako tak.... BTW... jestem ciekaw dodatkowych kosztow na zgranie ukladu aby jezdzil....

a taki BTW do silnika V8... jesli sie nie myle to F130 ma ta sama plyte podlogowa co Ferrari 365 GT/4 2+2 czyli bez problemu wchodzilo wen V12...
  
 
Cytat:
jesli sie nie myle to F130 ma ta sama plyte podlogowa co Ferrari 365 GT/4 2+2 czyli bez problemu wchodzilo wen V12...

ee raczej nie tylko podobny rozstaw osi maja a zawias juz zupelnie inny, co nie wyklucza wsadzenia v12 do 130tki bo mial obszerna i szeroka komore silnika takze dzieki zawieszeniu na drazkach skretnych zajmujacemu malo miejsca, a silnik 2300 v6 to slaby pomysl w 125 czy polonezie... jakies 2.9efi a najlepiej skorupa cosworth 24v jesli wejda szerokie glowice dohc... tylko ze to wszystko ciezkie jest...o albo 3500 v8 rover-a aluminiowy "dosc" lekki silnik..


[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2005-06-30 22:41:50 ]
  
 
Cytat:
2005-06-30 16:51:17, jacek_s pisze:
Owz - mi i Fiat_maniac'owi rozchodzi się o inny silnik, nie ten z jebay'a od ścierki, tylko od fiata 130 3,2 V6 właśnie.



nie doczytałem, zwracam honor
  
 
Cytat:
2005-06-30 21:46:16, Quattro pisze:
tak... i montuj so sobie do DF-a.... rok minimum zakladajac ze bedzie Ci to szlo jako tak.... BTW... jestem ciekaw dodatkowych kosztow na zgranie ukladu aby jezdzil....



to tylko moje pijackie wymysły z cyklu vo by było gdyby...
najprostszym było bym rozwiazaniem zacząć od 2,8 na gaźniku ->potem przejść na wtrysk -> 160PS juz zaczyna dawać rade -> wbrew pozorom to nie jest taki duzy silnik wymiarowo a wiec i masowo -> 2,0 V6 z dziobaka jest wrecz bym powiedział malutkie kompaktowe ...

ale zostawmy silnki forda fordom -> teraz czas zwalczyc wreszcie te sejsie bo juz mnie męczy jak cholera -> piątek ostatni projekt oddaje i po sobotnio niedzielnym opijaniu stypendium naukowego w poniedziałek do roboty :| a wieczorami walka z moim fiaciorem jak juz bedzie po blacharce i lakierze prawie poskładany to sie zastanowie nad silnikiem -> tak sie pewno skonczy na podrobionym 1500 a poźniej po dokonczeniu wszystich szczegółów (kubły, niski zawias, felgi ładne, wzmocnione hamulce) zaimplikuje zdrzorowi DOHCka a co tam
  
 
a silnik VR6 na dlugosc by nie wlazl do fiata/poloneza? kat miedzy cylindarmi jest niewieli mozna powiedziec ze to prawie rzedowka
  
 
.

[ wiadomość edytowana przez: dejta dnia 2005-07-02 01:27:05 ]
  
 
.

[ wiadomość edytowana przez: dejta dnia 2005-07-02 01:27:20 ]
  
 
.

[ wiadomość edytowana przez: dejta dnia 2005-07-02 01:27:35 ]