MotoNews.pl
  

Niebieski dymek z pony 1.3 91r

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam..kurde zauwazylem ze w moim ponym gdy zaparkuje na lekkiej gorce przy odpalaniu pojawia sie niebieski dymek z wydechu..poprosilem kolege zeby sprawdzil czy jak silnik jest cieply i jak jade czy tez kopci i sie okazalo ze lekko puszcza niebieski dymek...co moze byc przyczyna takiego zjawiska??..ni ektorzy mowia ze jak kopci na czarno wtedy olej bieze a jak n aniebiesko to zle gaznik wyregulowany..a inni zas ze uszczelniacze w silniku....prosze o rade...pozdrawiam
  
 
o tym czy "bierze olej" to najlepiej wnioskowac nie na podstawie koloru dymy, tylko na zmianach poziomu oleju na bagnecie
  
 
Mój strasznie kopci na niebiesko, i wciąga ok. 1 litra oleju na 400 kilosów. Mam głowicę do roboty i prawdopodobnie pierścionki.
  
 
Z tego co sie orientuje to bialy dymek (para) to plyn chlodniczy pochlaniany przez nieszczelnosc w uszczelce glowicy pomiedzy kanalem wodnym a cylindrem, czarny dymek to za bogata mieszanka (najczesciej wystepuje u gaznikowcow), niebieski dymek to spalanie oleju poprzez nieczelnosc uszczelki pomiedzy kanalem olejowym a cylindrem. Moze wystepowac jeszcze ogolne dymienie o barwach mieszanych jezeli uszczelka w wielu miejscach powiedziala papa. Co do zuzytych pierscieni to nigdy nie wiadomo w jakim sa stanie dopuki ich sie nie zobaczy. Bez sciagniecia glowicy nie ma co gdybac.
  
 
A jak poziom oleju? Niebieski kolorek to właśnie spalony olej!!!
Przyczyn może być wiele.Jeżeli masz duży przebieg może to być ogólne zużycie silnika itp itd...
  
 
najgorszy kolor jak może się dobywać z rury to niebieski to taki pierwszy krok do remontu silnika .....
  
 
kurde no wlasnie musze wszystko posprawdzac teraz jest silnik zimny zejde i sprawdze poziom oleju gdy sprawdzalem ostatnio byl na maksimum..kurde jezeli chodzi o silnik to ni ejest mulowaty czy slaby ale i tak musze sprawdzic cisnienie moze to tylko uszczelniacze i olej przedostaje sie do komory spalania....dzisiaj w pracy zrobi ejakies 200km...wiec jutro tez z ran asprawdze poziom oleju...
  
 
najgorsze jezeli okaze sie ze potrzebny bedzie gruntowny remont silnika....wtedy chyb azastanowei sie nad drugim z innego auta...ale puki co musze wszystko posprawdzac i pomierzyc..dziekuje za odpowiedzi ... pozdrawiam
  
 
Zastanaów się nad jedną rzeczą. Jak kupisz inny silnik to za chwilę możesz mieć to samo. Możesz kupić "kota w worku".
Realnie patrząc nie kupisz silnika poniżej 100kkm. Co wtedy? Znowu remont? Ja przechodziłem to samo. Za remont płaciłem 1100 pln za częściami i olejem - panewki, pierścienie, głowica, bez szlifu. Przynajmniej wiem co miałem. Zastanów się...
  
 
dzisiaj skontrolowalem poziom oleju po 200km ni ezmniejszyl sie ani o milimetr......wten weekend przejade z 500kmw pracy i w poniedzialek ponownie sprawdze bagnet...wtedy sie okaze iel wreszcie pali oleju..jest jeszcz ejeden objaw np przy stalych obrotach gdy dodam gazu jest tzw dziura szyli dlawi go przez moment i nastepnie normalnie si erozpedza..szukam juz jakiegos diagnoste bo nbie wiem ile to wszystko wytrzyma..zeczywiscie kupujac drugi silnik nie wiadomo co sie kupuje wiec jak juz bede wszystko wiedzial co mu jest to ewentualnie zrobi emu remont bo tak jak kolega mowi nie dos ze wiesz co zrobiles to jest to pewne i napewno dluzej posluzy niz kupic uzywany silnik....teraz tylko kwesti aile to wszystko wyniesie .. wszystkiego si edowiem w najblizszym czasie..dziekuje za odpowiedzi .. pozdrawiam