MotoNews.pl
  

ABS - pomimo naprawy niedziała

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie !!

Mam esperaka juz prawie 2 lata i odkąd go kupiłem ABS nie działał i nie miałem się kiedy za to zabrać. Wreszcie dziś się rebrałem i posprawdzałem, były urwane kable we wtyczce przy czujniku. Przeciągnołem nowy kabel i jest ok a pozostałe kable są wporządku (sprawdzone miernikiem). Po przekręceniu kluczyka kontrolka zapala się na chwilke i gaśnie i słychać metaliczne stuknięcie że ABS się załacza. Po uruchomieniu i przejechaniu kilku metrów zapala się kontrolka i niedziała.
Poradźcie gdzie jeszcze szukać usterki ??

Dzięki.
  
 
ABS w Espero ma osobny komputer. Sproboj go znalezc i zresetowac.
Druga przyczyna, czestego niedzialnia ABSu w Espero jest "zapchanie sie" tarczy ABS.

Tarcza ma w sobie otworki ktorymi czujniki sprawdzaja to czy kola sie kreca.
Jezeli tarcza jest zapchana to komputer ABSu stwierdza ze kola stoja w miejscu caly czas - czyt. dla komputera samochod nigdy nie ruszyl.

Mysle ze warto bylo by sie dobrac do tej tarczy i ja przeczyscic.

Key...
  
 
Cytat:
2005-07-01 18:02:00, KeyJey pisze:
ABS w Espero ma osobny komputer. Sproboj go znalezc i zresetowac.

Komputer ABS'u to ta metalowapuszka nad pedałami gdzie dochodzą kable od czujników ?? Jak go zresetować ??

Druga przyczyna, czestego niedzialnia ABSu w Espero jest "zapchanie sie" tarczy ABS. Tarcza ma w sobie otworki ktorymi czujniki sprawdzaja to czy kola sie kreca. Jezeli tarcza jest zapchana to komputer ABSu stwierdza ze kola stoja w miejscu caly czas - czyt. dla komputera samochod nigdy nie ruszyl. Mysle ze warto bylo by sie dobrac do tej tarczy i ja przeczyscic.

Tarcze to są te koronki na piastach ?? Są czyste.
Key...

  
 
Wg mnie masz po prostu ciągle przerwany kabel. Sprawdzałeś miernikiem, ale pęknięcie może pojawiać się tylko przy ruchach zawieszenia a Ty sprawdziłeś w momencie w którym kabelek stykał.
Możliwe też że popsuł się któryś z czujników (choć to się zdarza bardzo rzadko)
  
 
Moim zdaniem problem jest w zanieczyszczonej tarczy impulsowej lub w niewłaściwej szczelinie powietrznej (odległość czujnika od tarczy impulsowej), co akurat w Espero nie ma miejsca (odległości "teoretycznie" nie można regulować). Czyli pozostaje czyszczenie tarcz impulsowych. Ponieważ ABS w Espero zaczyna działać przy prędkości przekraczającej 8 km/h, wtedy zapala sie kontrolka. Nie da się również wykluczyć uszkodzenia przewodu, choć wtedy czasem nie diagnozowałby się ABS i kontrolka nie zawsze by gasła. Jednak skłaniam się do zanieczyszczenia tarczy impulsowej.
  
 
To prawda , żę odległość czujnika ABS od pierścienia ABS-u jest teoretycznie nieregulowalna, ale czasami może się zmienić , gdy w skutek korozji aluminiowej podstawki czujnika ABS i powstaniu w miejscu styku jej z zwrotnicą dość grubej warstwy tlenków która powoduje zmianę położenia czujnika ABS a w skrajnym przypadku nawet jego częściowe zpiłowanie przez pierścień. Mogę to tak dokładnie opisać bo stało się to u mnie. Czujniki zreanimowałem i przerobiłem tak, że po zastosowaniu nowych podstawek szczelina była OK i wszystko do dziś działa. Podstawki to koszt około 35 zł.
Pozdrowionka
  
 
1. Sprawdź jeszcze raz przewody "udarowo"
2. Jeżeli przewody beda OK. to serwisówka poleca sprawdzenie czy czujniuki sa OK. Trzeba mieć do tego dobry miernik i sprawdzić czy generują jakies napięcie przy obracaniu kołem.

A kable ciągnąłeś cale nowe? (jeżeli tak to czy są dobrze wpięte w kostkę przy kompie ABS?) czy łatałeś je? (czy nie ma zimnych lutów?)


[ wiadomość edytowana przez: Navi dnia 2005-07-02 11:25:20 ]