TPS w 320i e30

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, mam pytanko czy w tej wersji silnika występuje TPS i gdzie on się znajduje i jak go wyregulować ?

  
 
oczywiście że jest. znajduje się na osi przepustnicy. skąd pomysł jego regulacji??? to jest potencjometr, czyli rezystor (opornik) o zmiennej rezystancji w zależności od stopnia otwarcia przepustnicy. tego się nie reguluje tylko wymienia. dla zdiagnozowania go możesz tylko zmierzyc jego rezystancję na zamkniętej przepustnicy, na otwartej w połowie i przy całkowitym otwarciu przepustnicy. jeśłi zrobiłbys sobie wykres zależności rezystancji od kąta otwqrcia przepustnicy to uzyskane wyniki powinny być w jednej linii.
pozdrawiam
  
 
Hmmmm na innym forum wyczytałem że regulują go, ściągają obudowę z góry ico tam przekręcaj do cyknięcia i nie mam pojecia o co chodzi
  
 
jest takie cyknięcie to prawda. cyknięcie pojawia się w chwili puszczenia pedału gazu swobodnie, czyli kiedy przepustnica jest całkowicie zamknieta. jest to sygnał dla komputera że regulacją obrotów ma się zająć bajpas, czyli zawór powietrza dodatkowego. jeśłinie słyszysz cyknięcia w tym własnie momencie to oznacza to że albo przepustnica nie domyka się do końca, albo że rozregulował ci sie TPS własnie. proponuję wymontować cały zespół przepustnicy i go umyć od wewnątrz. jesłi to nie pomoże to możesz próbować regulować TPS. na samym początku sprawdź jednak czy jak pościsz gaz luźno linka od gazu jest swobodna. może sie bowiem tak dziać że linka trzyma przepustnice i ta nie domyka się.
pozdrawiam
  
 
Linka jest na luzie nie chaczy wogóle.
Co dalej robić.
A jeszcze jedno czy na biegu jak sunę obojętnie na jakim bez gazu lub na luzie to jak powinien zachowywać sie ekonomizer.
  
 
Na biegu bez gazu ekonomizer powinien pokazywać 0 do około 1800 obr, może ciut niżej, a na luzie nie powinien pokazywać 0.
  
 
pomyliles sie i napisales do 1800 powinno byc od 1800 u mnie jest od 1600 w gore na biegu bez gazu pokazuje 0 a na luzie w zaleznosci od predkosci z jaka aktualnie sie poruszam
  
 
Nie pomyliłem się dobrze napisałem do 1800 obr bo przecież hamując silnikiem obroty spadają z jakiejś wartośći do tychże 1800obr albo ciut niżej kiedy to silnik znowu potrzebuje paliwka aby pracować
  
 
hehe a jednak sie pomyliles jak jedziesz powiedzmy i masz 1400 obrotów i zdejmiesz noge z gazu to ekonomizer nie pokaze 0 a jak jedziesz i masz powiedzmy 2000 obrotow i zdejmiesz noge zgazu to wtedy pokaze 0 (oczywiscie wszystko na biegu)
przeczytaj uwaznie co napisales
  
 
No właśnie u mnie nie pokazuję 0.
  
 
Nie pomyłiłem się i tej wersji będę się trzymał bo mam na myśli obroty powyżej 1800obr a nie poniżej
  
 
Panowie doradzcie co mam zrobic zeby było ok a jakie moze to miec negatywne skutki na jazde
  
 
Hmm skoro przy hamowaniu silnikiem eko nie pokazuje 0 to może nie domyka Ci się przepustnica
  
 
Też tak myślę ale co z tym zrobić
  
 
Trzeba zdiagnozować przyczynę:
- linka
- czy sama przepustnica
Sprawdź czy linka nie chodzi cięzko, czy gdzieś nie haczy, a póżniej sprawdź ręką samą przepustnicę.
  
 
wszystko jest ok z linka i przepustnica, słyszałem coś z tpa tylko akurat o tym nie mam pojecia