MotoNews.pl
12Zamek centralny - Lanos (10386/0)
  

Zamek centralny - Lanos

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czesc
kolega ma Lanosa ( wiem ze to ciut nie to forum ale nie znalazlem Lanosowego ) , i ma problem z centralnym zamkiem . Maszyna jest z 97 roku i ma zalozona kombinacje orginalnego centralnego zamka ( w 3ech drzwiach - pasarzer i tyl ) , z silownikiem master
dolozonym , uniwersalnym w drzwiach kierowcy ( usuniety orginalny silownik , pozostala tylko krancowka ) . Jak kupowal auto ( nowe ) w ASO zalozyli mu taka kombinacje bo podobno nie da sie podpiac sterowania z alarmu pilotem centralnego zamka . Z moich domyslow i obserwacji wynika ze jak steruje pilotem jego drzwi pracuja OK bo sa sterowane bezposrednio z alarmu natomiast reszta drzwi reaguje dopiero jak jego sie zamkna lub otworza czyli jak zalapie krancowka w jego drzwiach i przekaze sygnal do sterownika orginalnego zamka . Moje pytanie jest takie : gdzie jest serownik orginalnego zamka ? za cholere bez schematu nie moge znalezc a drzwi nawet podczas jazdy potrafia sie zamknac lub otworzyc ( procz drzwi kierowcy - te sa OK ) . Podejrzewam ze tam jest uszkodzenie bo silowniki reaguja ale nie jednoczesnie i nieraz z opoznieniem lub wcale .

Jesli temat jest off topic to sory ale nie wiem gdzie pytac
  
 
szukaj na http://autokacik.pl/ jest IKL - internetowy klun lanosa - ale tam są raczej luźne gadaniny, - drgie formu naywa się daewoo lanos i tam wsio powinno być ;)

a odnośnie Twojego problemu - nie dokońca rozumiem - ale siłownik masz w drzwiach pod klamką i tam jest sterownik , a stwieranie drzwi w czsie jazdy może być spowodowane jam\kimś zwarciem, lub uszkodzeniem głównego siłownika.
Jeżeli robili mu to w ASO - to na 100% ma zaożone poslkie siłowniki , główny kosztuje ok 50zł

Najlepiej zdiąć boczek i popatrezec na przewody



  
 
nie nie , to jest tak .
Auto mialo orginalnie centralny zamek ale nie byl sterowany z pilota od alarmu . alarm byl dokladany przez monterow w ASO przy kupnie auta. kolega zazyczyl sobie zeby centarl byl sterowany z pilota od tego alarmu wiec fachurki odpowiedzialy mu ze jest tylko jedno wyjscie : trzeba dolozyc silownik w drzwi kierowcy ! ( bo podobno nie da podpiac ze sterowaniem z pilota pod orginalny centralny zamek ). tez tego nie moglem dlugo zatrybic . rozebralem drzwi kierowy i widok : nie ma silownika orginalnego , zostala tylko krancowka a zamiast tego dolozony jest uniweslany silownik master . pozornie bez sensu ale sterowanie wyglada nastepujaco :
koles zazbraja alarm w aucie , zamyka sie ( poprzez modul sterowany z alarmu ) dolozony silownik w drzwiach kierowcy , jak zamknie drzwi , krancowka ( orginalna ) przekazuje sygnal do orginalnego sterownika od pozostalych silownikow w pozostalych drzwiach i zamykaja sie one . POPIEPRZONE wiem , ale pytanie jedno , gdzie jest sterownik od tych badziewi orginalnych ?!?!

rozjasnilem
  
 
eeeee
z tego co wiem to centralny w lanosie zrobiony jest tak - wkładasz kluczyk do zamka i przekrecasz - szprycha wciska siłownik, tam coś się styka idzie zamyka obwód i zamki się zamykają......nie wiem o jaki sterownik chodzi.....

założyli mu zwykły polski siłownik zamiast koreańskiego (jeżeli dobrze zrozumiałem) - i pojawia się usterka - to na bank ten polski....ja bym spróbował kupić nowy i podłączyć...powinno pomóc.....jak nie to najwyzej Twój kolega będzie miał zapasowy siłownik


ps co to jest ten sterownik????
  
 
no wiec wlasnie nie ten polski jak to mowisz nawalil , bo jak wlacza pilotem alarm to drzwi kierowcy jako jedyne sie zamykaja a zamyka je wlasnie ten silownik . chyba nie przeczytales dokladnie tego co nastukalem , kolejnosc dzialanie jest tam taka , ( oczywiscie dzieje sie to blyskawicznie )
koolo naciska pilot , zamykaja sie drzwi kierowcy , ten dolozony silownik to robi i popycha szpryche ktora zalacza orginalna krancowke w drzwiach i przkazuje sygnal wlasnie do poszukiwanego sterownika i powinny sie zamknac pozostale drzwi , ale tak sie najczesciej nie dzieje . kazdy centraly zamek ma sterownik lub jak kto woli modul sterujacy ktory zbiera informacje z drzwi kierowcy o zamykaniu lub otwieraniu i odpowiednio steruje pozostalymi drzwiami . dlatego go szukam bo prawdopodobnie on nawalil i nie zamyka pozostalych silownikow . jeszcze raz pokreslam , wlasnie jako jedyny dziala ten dolozony silownik a usterka jest w elektronice Lanosa . co do jednego masz racje , orginalnie centarl w Lanosie zamyka sie kluczykiem z drzwi kierowcy ale tak jak pisalem koolo chcial miec z pilota i dlatego taka manianie mu zalozyli . jak bym mial schemat albo wskazowke gdzie moze byc ten modul sterujacy to juz " bede w domu "
  
 
Witam !
Nie wiem czy akurat trafię z odpowiedzią na Twoje pytanie, ale ja wymieniałem juz główny sterownik centralnego zamka w moim Espero. W moim przypadku ten sterownik znajduje się z przodu,
z prawej stroniy kabiny, przy nogach pasażera. Jest tam taka "skrzynka" w której znajduje sie komputer, a pod nim zamontowany jest główny moduł centr. zamka - czarne plastykowe pudełko, a w środku płytka, "cos tam coś tam" i dwie cewki, które sterują siłownikami ( wiem, że jestem nieprecyzyjny w słownictwie, ale jestem chemikiem !). Po wymianie tego badziewia wszystkie zamki "chodzą" jak należy ! Być może o to ci chodzi !
  
 
A może nawala tylko połączenie głównej centralki z alarmem ?
Mówicie o dodatkowej centralce, ale czy nie wystarczy (Można) podłączyć ze sobą alarm z głównym siłownikiem ?. Przecież później on sam po sobie wysyła impuls do zamknięcia wszystkich pozostałych drzwi. Może poszedł tylko kabel łączący pozostałe siłowniki z głównym ? Dlaego główne drzwi się zamykają a reszta nie.

Pytanie, jak wygląda sytuacja, jeżeli chodzi o sposób zamykania auta (kluczyk/pilot) ? Z pilota się reszta czasami nie domyka, a jak jest jeśli chodzi o zamykanie kluczykiem ?

Najlepiej pojechać do warsztatu, pewnie w 5 minut znajdą co jest nie tak.




100 km = zima 16 zł, lato 13 zł

Szerokiej drogi !!!



[ wiadomość edytowana przez: Zoltar dnia 2003-03-02 23:03:43 ]
  
 
to ja sie na tym nie znam przepraszam
z ciekawości postudiuje schematy elektryczne esperaka żeby zobaczyć jak to to cudo co codziennie rano wydaje odłgos "pyk" i wpuszcza mnie do samochodu wygląda

a jeżeli jest to zamontowane przy komputerze - tak jak w espero (choć tego u siebie nie widziałem, a komputer kiedyś wyjmowałem ) to w lanim będzie pod fotelem pasażera z przodu.
  
 
HenBas o to mi wlasnie chodzilo , dzwonilem do kolegi i ma pod siedzeniem skrzynke , w wolnej chwili tam zajrzymy .

cdn
  
 
wiedziałem że pod fotelem