MotoNews.pl
  

Co sie stalo z... legendy FSO.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Taki topik odnosnie legend FSO .

Powiedzcie co sie stalo z wszystkimi Poldkami z OBRSport ? Gdzie sie podzialy przeciez pare ich bylo, ba nawet sporo. Pare lat temu z Alfem znalezlismy ogloszenie ze ktos sprzedaje Polonez 2000 Turbo z OBRSportu nawet na chodzie byl tyle ze padla elektryka.
A Fiat 125p 1600 i 1800? Tez je wcielo ?

Piszcie jak cos wiecie o losach innych legend.
  
 
No cóż - niestety tak to już jest w naszym kraju że się nie dba o swoją historię tak samo fabryka nie dbała o swoją i wiele rzeczy bezpowrotnie zostało zniszczonych... obawiam się że OBR-owe egemplarze również o ile gdzieś się znajdują to są już w stanie rozkładu bądź dawno przetopione na polsilver
  
 

W ostatniej serii "Domu" przed hotelem gdzie odbywa sie bal z okazji rajdu Monte Carlo,stoją samochody (widać dwa rajdowe MR z malowaniami z 70 lat z białymi przodami, a na maskach zielono czerwone pasy "Castrola GTX",mają halogeny "Ciebe" i dość szerokie opony.Wyglądają na orginalne a nie robione pod film, obok nich stoi też chyba klasyk który bił rekord i Trans Am.Auta widac przez chwilę , ale widać szczegóły.W serialu graja auta z Falenicy,serial kręcili chyba wtedy kiedy koreańce przejęli FSO i narobili burdelu,pewnie kazali się pozbyć rajdowej przeszłości fabryki.Polonez z OBRu był do sprzedania parę lat temu w Automobilklubie Śląskim za 5000zł z częściami i z oponami.
  
 
gdzies tam kiedys jakis jezdzil, ale to fakty i mity bo nie wiadomo czy orginaly czy wlasne przerobki wiec nie wiadomo, kurde ale tez sam sie dziwie ze nawet po 1 egzemplarzu sie nie zachowalo, ani DF ani PN dobrze ze stratos jest, ale tez jego stan do niedawna byl kiepski, dobrze ze sie znalezli ludzie z checia i zapalem do jego odbudowy. CHWAŁA IM ZA TO !!!
  
 
Ze spóścizną po dziale sportu FSO jest tak, jak z większością rzeczy w naszym kraju Ktoś coś słyszał, gdzieś coś czytał, ale niczego do końca nie można być pewnym Egzemplarzy modeli rajdowych i wyścigowych było trochę, ale jak widać wszystkie ulotniły się jak dym z palonej gumy Co się stało z Fiatami, Polonezami, które śmigały kiedyś po oesach, chyba tylko ludzie OBRu mogą wiedzieć, Ci którzy tworzyli dział sportu, Ci, którzy na codzień tam pracowali.
Swoją drogą może coś gdzieś jednak jest i czeka na lepsze czasy.
Info Olafa o ogłoszeniu dot. sprzedaży wersji Turbo trochę mnie zaskoczyła, po 86 roku samochód ten został chyba definitywnie wyłączony z rywalizacji w imprezach, wprowadzono Polonezy 1600, samochód musiałby gdzieś "przeleżakować" tak max z 10 lat, ciekawe...

Tak mi się przypomniało... To był rok chyba 1988: Barbórka Warszawska, mroźna sobota, godziny przedpołudniowe, odcinek na Służewcu, pamiętam to teraz jak przez mgłę. Śp. Marian Bublewicz startował wówczas na żółtym Polonezie, ale nie było to zwykłe 1600, jego Polonez miał zupełnie inny "gang" silnika. Niestety nie pamiętam czy samochód miał budę Borewicza "C" czy może to było Coupe W każdym bądź razie samochód był bardzo szybki, porównywalny z Agrupowym Golfem GTI Andrzeja Kopra.
  
 
Moze jakies zdjecia macie? Warto by poskanowac. Sam poszukam. Z historii OBR FSO:
W najnowszym "Automobiliscie" jest artykul o Fiatach 124 Abarth. 2 takie zakupila na poczatku 1975 fabryka. Jezdzili nimi przez 2 lata ('76, '77) Jaroszewicz + Zyszkowski, po ich przesiadce na Stratosa, 124 jezdzili Stawowiak + Czyzyk i Rozanski. Fiaty sprzedano na przetargu, jeden z nich zostal kupiony przez Artura Skwarzynskiego, ktory tez kiedys byl rajdowcem i ten wlasnie ocalal. Z tego co widac, mysle ze najlepsza droga do odnalezienia kilku chociaz samochodow bylby kontakt z tymi rajdowcami fabryki, ktorzy jeszcze zyja, pewnie najlepiej ze wszystkich wiedzieliby w czyje rece co poszlo... I tak po nitce do klebka... A swoja droga FSOAK musi jak najpredzej wyrobic sobie kontakty w policji, wydzialach komunikacji itd, to sie poznajduja piekne okazy A ja od dzis zaczynam wozic ze soba cyfrowke.
  
 
Kiedys pare lat temu okolo 5, nawiazalem kontakt w pewnym studentem politechniki ktory mieszkal w Riverze. Mial on kasete z nagraniem Rajdu Polski oraz Rajdu Warszawskiego , oczywiscie role glowne gramy: FSO Polonez 2000 kier Szerla i FSO Polonez 2000 Turbo kier. sp M. Bublewicz, bylo pare Lad VTS z silnikami 1,7 z dwoma gaznikami, Renault 5 Turbo 1,5 350KM !! , Lancia 037, Audi Quatrro, w drugim rajdzie wyjez wymienione poldki oraz Golf GTI , Ford Sierra Cosworth, Audi Quatrro ( ale chyba N ) . Mam nawet przegrana ta kasete ale od 5 lat nie moge jej znalesc .
Co do tego poldka to chyba to bylo we Wroclawiu gosc chcial chyba 2,5tys ( 5?lat temu ) buda Borewicz z charakterystycznym wlotem na masce i nadkolami.

Czy przypadkiem podczas remontu Stratosa nie rozmawialiscie z bylymi pracownikami OBR'u ? Moze oni cos wiedza?

Acha na Ursynowie w okolicach stacji Statoil stoi Fiat 1300 z 73 zrobiony na MonteCarlo, bialy z czerwonymi pasami, 1,6 DOHC . Pojazd podupadl i od chyba 2 czy 3 lat stoi nie robiony. Kiedys rozmawialem z poprzednim wlascicielem ktory go robil , sporo juz bylo zrobione, moze jest na sprzedarz?
  
 
Cytat:
2005-07-03 23:21:28, Ambrosios pisze:
Moze jakies zdjecia macie?. A swoja droga FSOAK musi jak najpredzej wyrobic sobie kontakty w policji, wydzialach komunikacji itd, to sie poznajduja piekne okazy A ja od dzis zaczynam wozic ze soba cyfrowke.

trochę rozsądku ! te dane :
1.są oficjalnie niedostępne do takiego celu! o policji to zapomnij -nikt nie będzie ryzykował pracy !!! kazda operacja w systemie jest monitorowana i nadmierna aktywność sciąga przynajmniej konieczność wytłumaczenia jej zasadności !
2. w wielu wypadkach dane o klasykach są mocno nieaktualne !
3.jak sobie wyobrażasz kontakt z człowiekiem który sprzedał samochód 10-15 lat temu i nikt go nie przerejestrował (dość częsty to przypadek) jak zareaguje ktoś kto zapewne nie płacił
podatku kiedyś i ubezpieczenia od wielu lat ?
po szczuciu ludzi funduszem gwarancyjnym i kosztami z tym związanymi -wielu ze strachu Cie przegna !
to nie te metody - ludzie boją się tych obcych co zbyt dużo wiedzą!
pozostają sposoby dotychczasowe ,a podane instytucje i kontakty w nich przydadzą się do weryfikacji znalezisk ! i konkretnej pomocy przy ich re-rejestracji !
4.wiedz że te dane są chronione ustawowo
  
 
Olaf jeżdżę po Ursynowie, ale jeszcze nie spotkałem tam takiego Fiata, chociaż objechałem dokładnie każde podwórko Widziałem natomiast W rejonie ul. Ciszewskiego (vis a vis) SGGW w głębi podwórka białego Borewicza (przerobionego na składzik) z trójramienną kierownicą sygnowaną przez FSO Jak będę w najbliższym czasie na rowerze objadę ten teren, może natknę się na to cacuszko
  
 
A o tej kasesie czytam tu już któryś raz Może jednak ktoś tu oprócz Olafa ma takie nagranie??
  
 
znalezione na google

podróba czy autentyk
  
 
Cytat:
2005-07-04 19:03:39, eFeSOwiec pisze:
Olaf jeżdżę po Ursynowie, ale jeszcze nie spotkałem tam takiego Fiata, chociaż objechałem dokładnie każde podwórko



No ja nie wiem jak ty jeździsz ten biały Polski FIAT 125p w malowaniu rajdowym jest bardzo dobrze widoczny stoi na parkingu na górce po drugiej stronie skrzyżowania niż STATOIL (skrzyżowanie Jastrzębowskiego i Bartoka) na Ursynowie.
Jest w nie najlepszej kondycji , i na malowaniu sie kończy jego związek z OBR-em, o ile wiem. Obok stoi stary biały Polski FIAT 126p. Swojego czasu stawał tam jeszcze Polski FIAT 132p...
  
 
Tak jeżdżę, że nie zauważyłem samochodu
  
 
Cytat:
2005-07-03 23:21:28, Ambrosios pisze:
Moze jakies zdjecia macie? Warto by poskanowac. Sam poszukam. Z historii OBR FSO: W najnowszym "Automobiliscie" jest artykul o Fiatach 124 Abarth. 2 takie zakupila na poczatku 1975 fabryka. Jezdzili nimi przez 2 lata ('76, '77) Jaroszewicz + Zyszkowski, po ich przesiadce na Stratosa, 124 jezdzili Stawowiak + Czyzyk i Rozanski. Fiaty sprzedano na przetargu, jeden z nich zostal kupiony przez Artura Skwarzynskiego, ktory tez kiedys byl rajdowcem i ten wlasnie ocalal.



...a drugi trafil do belgii....link
  
 
O tym o którym piszesz Kosa131 było sporo i jest tutaj >>link<<
  
 
Jak jedziesz ul. Bartoka w kierunku Jastrzebowskiego to od Bartoka odchodzi taka mala rownolegla uliczka Okaryny, nie wiem czy jeszcze stoi ale stal napewno z miesiac, dwa temu.
  
 
W sobotę wyskoczę na rower w ten rejon, zajadę tam i zobaczę czy jest, dzięki za namiary
  
 
AAAA Już skojażyłem Olaf Ty mi mówisz stacja Statoil, a ja myślę dealer Alfa Romeo przy Płaskowickiej róg Rosoła Rzeczywiście stoi w tym miejscu Fiat w rajdowym malowaniu, taki klasyczny Teraz skumałem o co biega
  
 
Z info posiadanych przeze mnie po rozwiązaniu FSO SPORT zostały następujące rajdowe Polonezy: 2 szt 1500 turbo a-grupa 1 szt 1500 turbo n-grupa i 2szt 1600 a-grupa. Jeden z tych 1600 kupił śp Godwod i jeździł nim w rajdach i rallycrossie. Do tego dochodzą auta treningowe i kupa róznych części. Oprócz tego należałoby uwzględnić Polonezy zbudowane w OBR dla tzw "kadry" czyli zawodników jeżdżących w mistrzostwach państw socjalistycznych było tego coś koło 10 sztuk. Nie wiem tylko czy były własnością FSO czy PZM. Wszystkie póżniej sprzedano prywatnym kierowcom jeszcze przed końcem 1989r . A wracając do sprzętu FSO SPORT to moim zdaniem zezłomowano lub po prostu rozkradziono. To drugie wydaje mi się bardziej prawdopodobne bo kogo o to nie spytać to każdy zasłania się brakiem pamięci. Nie obrażając ale nawet Jacek Bartoś szef zespołu fabrycznego nie wie. No to chyba coś jest nie tak.
  
 
tak się zastanawiam czy to nie jest ten FIAT
rejestracja z Ursynowa, a i kolorystyka pasująca do opisu