MotoNews.pl
  

Lokalizacja czujnika temperatury

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, kupiłem w sobotę czujnik temp. podający wartości na deskę roździelczą. Koszt 12 zł. Zabrałem się do lokalizowania czujnika zgodnie z kwadratem podanym w książce (swoją droga czysty idiotyzm zaznaczać lokalizacje kwadracikiem, zamiast opisać w dwóch zdaniach gdzie się on znajduje) i nici.
2 godziny stracone a czujnik lezy sobie spokokjnie w pudełeczku . Może ktoś wie gdzie się znajduje ww sensor ??
  
 
w jakim silniku????????
  
 
Sorki,sprawdziłem w profilu,że 1,5. Nie wiem,mam 1,8
  
 
Cytat:
2005-07-04 12:46:41, zalmed pisze:
Sorki,sprawdziłem w profilu,że 1,5. Nie wiem,mam 1,8



Dokładnie 1,5, przecież jak pojade na serwis to conajmniej 3 dyszki nie moje jak nie lepiej.
HELP !
  
 
Z tego co wiem, czujnik temperatury jest w okolicach kolektora dolotowego w kadłubie silnika, blisko przepustnicy (prznajmniej tamte rejony). Mogę się mylić ale poszukaj tam.
  
 
Cytat:
2005-07-04 16:13:10, AndQ pisze:
Z tego co wiem, czujnik temperatury jest w okolicach kolektora dolotowego w kadłubie silnika, blisko przepustnicy (prznajmniej tamte rejony). Mogę się mylić ale poszukaj tam.



ok, dzięki przyjrzę się dzisiaj tamtemu rejonowi i poinformuję jak coś znajdę.
  
 
Cytat:
2005-07-04 13:33:56, nnorbi pisze:
....... HELP !


Bardzo proszę



  
 
[quote]
2005-07-05 10:58:17, kisztan pisze:
Bardzo proszę

Wow tego mi było trzeba, teraz moge powalczyć, chociaż zapał mi opadł bo nie wiem czy dam rade samemu to wymienić, z grupsza wygląda na sporo rozkręcania
A tak swoją droga skąd masz te rysuneczki kisztan ? (ziomal z Nowej Sarzyny)
  
 
Cytat:
2005-07-05 11:12:43, nnorbi pisze:
Wow tego mi było trzeba, teraz moge powalczyć, chociaż zapał mi opadł bo nie wiem czy dam rade samemu to wymienić, z grupsza wygląda na sporo rozkręcania A tak swoją droga skąd masz te rysuneczki kisztan ? (ziomal z Nowej Sarzyny)


Jeśli idzie o rozkręcenie, to dostęp fatalny.
Ja bym nie ruszał kolektora dolotowego.
Raczej starał sie to zrobić "od spodu" auta, lub może sprawdź czy po ściągnięciu puchy filtra, węża do przepustnicy i rezoantora nie jest jakiś łatwiejszy sposób "z boku".

A czemu pyasz o rysunki?
Rycina Roberta_S pobrana z któregoś wątku.
Fotka też "zapozyczona" tym razem z Allego.


I co masz na myśli pisząc:
Cytat:
(ziomal z Nowej Sarzyny)

  
 
Cytat:
2005-07-05 11:31:06, kisztan pisze:



O dzięki za sugestie co do wymiany,. A jeśli chodzi o Ziomala to
O ile nic się nie zmieniło to z Nowej Sarzyny do Łańcuta jest rzut beretem, dlatego pozwoliłem sobie na taką małą dygresje.
A NS to moja rodzinna mieścina
pozdro
  
 
Cytat:
2005-07-05 12:01:53, nnorbi pisze:
O dzięki za sugestie co do wymiany,. A jeśli chodzi o Ziomala to O ile nic się nie zmieniło to z Nowej Sarzyny do Łańcuta jest rzut beretem, dlatego pozwoliłem sobie na taką małą dygresje. A NS to moja rodzinna mieścina pozdro


he, he ,he
No nic się nie zmieniło.

Jak będziesz gościł w rodzinnych stronach daj cynk
a na 100% gdzieś się pykniemy browarkiem
  
 
Cytat:
2005-07-05 12:10:09, kisztan pisze:
he, he ,he No nic się nie zmieniło. Jak będziesz gościł w rodzinnych stronach daj cynk a na 100% gdzieś się pykniemy browarkiem



Spox, planuje w sierpniu. Dam znać. Dzieki za pomoc, pozdrawiam.
  
 
Ten czujnik o którym mówicie jest czujnikiem dla komputera. Wymiana paskudna - u mnie mechanik robił to z kanału z dołu długim kluczem.
Podobno do wskaźnika jest drugi czujnik. Ale nie wiem gdzie
  
 
Cytat:
2005-07-05 12:46:03, n0ras pisze:
... Podobno do wskaźnika jest drugi czujnik. Ale nie wiem gdzie

Podobno jest zaraz obok. Ale nie jestem pewny

  
 
Cytat:
2005-07-05 12:46:03, n0ras pisze:
Ten czujnik o którym mówicie jest czujnikiem dla komputera. Wymiana paskudna - u mnie mechanik robił to z kanału z dołu długim kluczem. Podobno do wskaźnika jest drugi czujnik. Ale nie wiem gdzie



Z czego wnosisz że ten o którym mówimy jest tym od komputera ?? mnie sie wydawało ze zjebał mi sie ten od wskaźnika
Podobno ten od wskaźnika jest mniejszy zakończony okrągłym łepkiem na który nakłada sie wsuwkę z przewodem, tak mi przynajmniej powiedzieli w sklepie.
A tak swoją drogą posiada któś elektroniczny katalog części taki jak mają w sklepach ?
  
 
W końcu dobrałem się do czujnika temperatury podającego wartość na budzik i sprawa wyglada następujaco:
1. dostęp do czujnika w silniku 1.5 z kanału
2. odkręcenie podpory kolektora - 3 śruby: 1 x klucz 15 (śruba dolna), 2 x klucz 12 (śruby górne, do odkręcenia potrzebna była długa przedłużka na klucz nasadowy).
3. czujnik znajduje się pod kolektorem po prawej stronie (pasażera) w odległości jakichś 10 cm w poziomie od czujnika temp. podającego wartość temp. do ECU jeśli dobrze pamietam- jest on lepiej widoczny ze wzgledu na swoją wielkość w stosunku do wymienianego który zaczepiony ma 1 przewód, u mnie to jest zielony kolor.
4. odkręcenie poszło bez większych problemów krótką oczkową 13, najgorszy pierwszy obrót.
5. prace wykonywać oczywiście przy w miarę chłodnym silniku, gdyż po wykręceniu wylewa się jakieś 0,3 l płynu chłodzącego.
6. dobrze sobie poświecić jakąś świeczką

W razie pytań służę pomocą.
  
 
Tak swoją drogą jaka jest normalna temperatura pracy silnika w 1,5 bo ja cały czas mam temp. na budziku tak 1/3 skali nawet mniej, czy to juz wystarczający dowód że któryś czujnik padł. Jak próbowałem go rozgrzać do doszło tylko do połowy skali i dalej nie pójdzie choćbym nie wiem jak go żyłował.
  
 
Cytat:
2005-08-29 09:17:52, Stanko pisze:
Tak swoją drogą jaka jest normalna temperatura pracy silnika w 1,5 bo ja cały czas mam temp. na budziku tak 1/3 skali nawet mniej, czy to juz wystarczający dowód że któryś czujnik padł. Jak próbowałem go rozgrzać do doszło tylko do połowy skali i dalej nie pójdzie choćbym nie wiem jak go żyłował.



U mnie objaw był taki że wskazówka tylko lekko sie podnosiła do 1 podwójnej kreski Przed wymianą jak był dobry to wskazówka utrzymywała się w połowie skali, a teraz po wymianie dochodzi trochę wyżej tak do połowy następnego pola.
Jak masz gdzie to wymień bo koszt niewielki, ja dałem 12 zł za czujnik.