Akumulator AMPERY H

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam teraz 45Ah i niewiem czy to nie za malo. Ciezko mi autko kreci. Nawet po podmianie rozrusznika ze znajomego jush nam Oriona. Znajmomy ekeltryk podlaczyl mi wentylator ze po zgaszeniu zagrzanego otoru jeszcze chlodzi go dobre 5min jak nie lepiej. Bojej sie ze to mi aku rozwali.
moje pytanie takie jak wsadzie aku o wiekszej pojemnosci czy mi obowodow jakis nie poprzepala?? niby napiecie takie same 12V. mam na dzialce aku od sprintera 110Ah nie zaszkodzi w essim takie wsadzic. na tym aku od sprintera smiga fiat 125. Simga jak glupi rozrszunik jak go odpalam
Spali sie cos?
  
 
Zielak zasada doboru jest taka, aby był dodtosowany do 12V miał dostosowane bieguny do instalacji oraz mieścił się w miejscu jego montażu.
Alternator ma podana na obudowie )( w większości )( ile amperów daje czadu. Jeżeli pojemność przy alternatorze ma 45 A to taki jest najmniejszy jaki można "normalnie" uzytkować. Inną sprawą jest prąd rozruchowy, który zazwyczaj idze w parze z wielkością pudła akumulatora.

To zę słabiej kręci nie oznacza to zę akumulator w 100% jest tego przyczyną.

Natomiast instalacja i bezpieczniki są dodstosowane do przepływu prunda z aku do rozrucha przecież wie com to prawo łOMa

Centra
  
 
[quote]
2005-07-05 13:52:44, Sinuspi pisze:
Inną sprawą jest prąd rozruchowy, który zazwyczaj idze w parze z wielkością pudła akumulatora [/qoute]

Zazwyczaj, ale nie do końca i zapewne wiesz o tym, ale zapomniałeś
Jest teraz na rynku pełno akumulatorów o większym prądzie rozruchu
+205, +30% itp. Jedna z firm reklamuje nawet w ten sposób "zwiększone parametry rozruchowe w standardowej obudowie"
Słyszałem jednak, że im bardziej wysilone, tym mniejsza żywodność.



[ wiadomość edytowana przez: Skolmi dnia 2005-07-05 14:02:42 ]
  
 
sorki za nietematyczne czyli kupujesz 2 a 3 gratis........

No tak piszą czasem tak jest rzy pierwszym obciązeniu ale co z tego przecież na jedno wychodzi
  
 
A ja napiszę tak - Na alternatorze jest lepka z wydajnością. Np. 55A i taki można załadować Aku.
  
 
Nigdy nie inwestuje w Centre.Mam przeszczepiony rozrusznik z Oriona i na cieplym silniku taka sama sytuacjia. Elektromechanik stwierdzil nawet ze to wina zaplonu(apartu) ustawil na lampe i dupa to samo
  
 
Oj... nie chodziło mi o markę, tylko o wyczucie i pojemność...
  
 
Cytat:
2005-07-05 17:24:17, ZieleTDH pisze:
Nigdy nie inwestuje w Centre.Mam przeszczepiony rozrusznik z Oriona i na cieplym silniku taka sama sytuacjia. Elektromechanik stwierdzil nawet ze to wina zaplonu(apartu) ustawil na lampe i dupa to samo



Ziele masz uraz do centry a szkoda
  
 
Niom. Ja w GaRbuSku mam Centrę, choć preferuję Delphi. CHoc Centra na gwarancji i kręci. Czego więcej trzeba?
  
 
ja w swoim mam 80Ah a pisze standardt 66Ah i nic nie popaliło i rozrusznik działa juz 2 lata


zapomniałem dopisać firma "AKUMA"

[ wiadomość edytowana przez: bochendaro dnia 2005-07-05 17:50:03 ]

[ wiadomość edytowana przez: bochendaro dnia 2005-07-05 17:52:43 ]
  
 
Pozazdrościć
  
 
Wiekszy akumulator nie powinien nic uszkodzić, jedynie przy jeździe na krótkich trasach może być notorycznie niedoładowany bo alternator nie wyrobi. Różnica w ojemnosci oznacza tylko tyle że z aku 45 Ah mozna czerpać (teoretycznie) 45 Amper przez godzine czyli jakieś 540W a z 110 Ah odpowiedni 110 A przez godzine. Niestety ta sama zasada tyczy sie ładowania, ten sam alternator bedzie ładował 110 Ah 2x dłużej. No i napiecie na zaciskach akumulatora zalezy od stopnia naładowania czyli teoretycznie więcej mocy mozna wycisnąć z naładowanego 45 Ah niz z na wpół naładowanego 110Ah. Faktycznie im większa pojemność tym wieksza wydajność prądowa i mniejsza rezystancja wewnętrzna aku (co może zniwelować efekt jaki opisałem powyżej). A tak ogólnie jezeli problemy są przy ciepłym ale nie goracym silniku to moze po prostu sie zalewa?? Mój znacznie lepiej odpala po nocy przy -15 niż przy np +25 po 3 godzinach postoju. Po prostu wtrysk zwieksza dawke paliwa i przez moment jest nieoptymalna mieszanka.
  
 
Cytat:
2005-07-05 17:40:41, bochendaro pisze:
ja w swoim mam 80Ah a pisze standardt 66Ah i nic nie popaliło i rozrusznik działa juz 2 lata zapomniałem dopisać firma "AKUMA" [ wiadomość edytowana przez: bochendaro dnia 2005-07-05 17:50:03 ] [ wiadomość edytowana przez: bochendaro dnia 2005-07-05 17:52:43 ]


co to 2 lata. Moj po 9 ma dosyc
A poprzedni aku pad w 8 zime


[ wiadomość edytowana przez: ZieleTDH dnia 2005-07-05 21:38:25 ]
  
 
no dopiero ma 2 lat ale jeszce gwarancji rok )) nie wiem ile wytrzyma ale narazie jest wszystko Ok jak go alternatorek ładuje to jest wporządku)
  
 
Jak przesadzisz z pojemnością akumulatora to uboczny skutek będzie taki że będziesz mał go cały czas nie doładowany.Jeżeli zalecane jest 50Ah to nie bardzo rozumiem po co dawać większy?Skoro takie jest zalecenie producenta to chyba ktoś to tak zaprojektował,przeliczył i tak dobrał parametry alternatora żeby to wszystko działało prawidłowo.
  
 
Cytat:
2005-07-05 22:49:02, Henryk pisze:
Jak przesadzisz z pojemnością akumulatora to uboczny skutek będzie taki że będziesz mał go cały czas nie doładowany.Jeżeli zalecane jest 50Ah to nie bardzo rozumiem po co dawać większy?Skoro takie jest zalecenie producenta to chyba ktoś to tak zaprojektował,przeliczył i tak dobrał parametry alternatora żeby to wszystko działało prawidłowo.


takkkk aleee to tylko teoria Watpie zeby byl nmiedoladowany. Nie ma dnia zebym go nie krecil powyzej 4tys
  
 
Cytat:
2005-07-05 23:17:54, ZieleTDH pisze:
takkkk aleee to tylko teoria Watpie zeby byl nmiedoladowany. Nie ma dnia zebym go nie krecil powyzej 4tys




Mozesz sobie go kręcić nawet i 8 tys a regulator i tak nie da Ci więcej niż jest przewidziane przez producenta.I to nie jest żadna teoria tylko suche fakty.
  
 
Cytat:
2005-07-05 23:23:45, Henryk pisze:
Mozesz sobie go kręcić nawet i 8 tys a regulator i tak nie da Ci więcej niż jest przewidziane przez producenta.I to nie jest żadna teoria tylko suche fakty.



A z suchych faktów robi się później suchy akumulator
  
 
A jaki akumulator do 1.3? chodzi mi o jego parametry
  
 
Cytat:
2005-07-06 09:23:04, MaRRecki pisze:
A jaki akumulator do 1.3? chodzi mi o jego parametry



Poddejrzewam że 45Ah będzie w sam raz.Ale sprawdź w instrukcji dla pewności.