Opel Omega"95 benzyna

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kochani, jestem właśnie na etapie sprowadzenia sobie takowego auta.
Szczerze mówiąc, namówili mnie znajomi, a sama nie wiele o nim wiem .
Mam do Was kilka pytan:
1) Czy rzeczywiście silnik 8V jest trwalszy od 16V, a części do samochodu 8v
o połowę tańsze?
2) Czy naprawdę nie warto sprowadzać diesel'a (2,5), bo jest awaryjny i
cześci b. drogie?
3) Czy naprawdę jest to tak mało awaryjne auto?
4) Koszty części i napraw - słyszałam, że w utrzymaniu nie jest drogi...
5) Nie cierpię gazu w samochodach, ale być może będę zmuszona go założyć -
ile kosztuje instalacja i czy warto zakładać - jakiego rzędu są to
oszczędności, przy założeniu, że będzie to drugi samochód i rocznie będe nim
robić ok 15-20.000 km?

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam,
Justyna
  
 
Najlepiej zrobisz jak zapytasz na forum omegi kilka for nizej. Tam na pewno swietnie Ci odpowiedza na wszystkie pytania odnosnie tego autka bo poprostu sie na tym swietnie znaja

pozdr
  
 
1- Fakt ośmiozaworowy jest trwalszy choć słabszy
2- Dieselek 2,5 dla mnie bomba wkońcu jet to wyrób koncernu BMW! Choć Opel coś poknocił z turbinami ale to żadka przypadłość trzeba tylko dbać o olej i "odpowiednie traktowanie turbiny" pozatym silnik bezawaryjny.Drogie części ? nie zauważyłem aby były droższe niż w innych markach samochodów.
3- Wybite zawieszenie to najczęściej naprawiamy i drobne usterki z elektryką.
Benzynowy 2.0 16v tu mogę całą listę podać
-pękające kolektory wydechowe (nagminnie)
-przepływomierze
-regulatory obrotów
-czujniki położenia wałków
w zasadzie cały osprzęt elektryczny tego silnika
4-Tu przyznaję rację
5-Nie cierpisz gazu TAK TRZYMAJ ! To same problemy może i taniej ale! do czasu gdy wszystko jest ok jak zaczną się problemy okazuje się że to wcale nie wycodzi tak ekonomicznie ! Opel ciężko znosi gaz a zwłaszcza jego elektronika.Przekonuje mnie jedynie wtrysk gazu ale to są już koszta instalacji rzędu kilku tyś zł.

Także z silnikiem 2.5 td polecam
  
 
Ja tylko dodam ze moim zdaniem jak dobrze zalozona instalacja lpg to nie bedzie zadnych problemow ...

pozdr
  
 
Mam Omega B 2.0 16V instalacja BRC II zero problemów.
co awaryjnośco omegi tj osprzetu silnika. Faktycznie kolektory pekają. Jeśli juz zmieniasz kolektor to na nowy i zakładasz uszczelke wielowarstwową. Z elektryką silnika są problemy wtedy gdy masz własnie założony gaz przez grzebków. (strzały w układzie dolotowym nastepstwa tego to uszkodzenia przepływomierza, i innych czujników) . Jeśli jest dobrze załozona to wsiadasz i jedziesz. Do gazu bardziej nadaje się 2.0 8V
To tyle
pozdrawaim
  
 
[ 2- Dieselek 2,5 dla mnie bomba wkońcu jet to wyrób koncernu BMW! Choć Opel coś poknocił z turbinami ale to żadka przypadłość trzeba tylko dbać o olej i "odpowiednie traktowanie turbiny" pozatym silnik bezawaryjny. .

to nie opel namieszał, te turbiny poprostu są awaryjne. Mój szef ma BMW 3 2003, diesla, turbina siadła mu po 20tyś km, a cały silnik zmienili mu przy 25tyś km. Na szczęscie uznali awarancje i wstawili cały nowy silnik. Takich przypadków było niestety więcej, i w nowszych i starszch TDS