MotoNews.pl
  

Rozrząd kolizyjny czy nie ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jako nowy użytkownik witam serdecznie wszystkich forumowiczów.
I od razu przechodze do mojego pytania
Czy rozrząd w Beci 316i E36 z 1993 r ( silnim M40 ) jest rozrzadem kolizyjnym czy bezkolizyjnym ?
Czy po zerwaniu paska czeka mnie remont silnika czy zakładam nowy i jadę ?
Pozdrawiam serdevznie.
  
 
Cytat:
2005-07-06 13:33:20, danieldd pisze:
Czy po zerwaniu paska czeka mnie remont silnika czy zakładam nowy i jadę ? Pozdrawiam serdevznie.


Witamy na naszym forum, z tego co wiem, czeka Cię remont silnika. pzdr
  
 
zdecydowanie remon t..
  
 
O ile pamiętam tylko stare Łady miały silniki bezkolizyjne










  
 
Ople 8 zaworowe też mają bezkolizyjny i pewnie jeszcze parę autek by się znalazło
  
 
Cytat:
O ile pamiętam tylko stare Łady miały silniki bezkolizyjne


pf125, polonez 1,5 też i wiele innych.

Cytat:
Ople 8 zaworowe też mają bezkolizyjny


w oplu corsa 1,4 8V z 88 roku w przypadku zerwania paska zawory schodzą się z tłokami. sam osobiście robiłem taki silnik. i nawet bezpieczniki nie pomagają. zawory do wymiany, dźwigienki też. tłoki mimo wgnieceń zostały stare.
to czy silnik jest kolizyjny czy nie można z grubsza rozpoznać po ustawieniu zaworów. te zawory których oś jest równoległa do osi cylindra zazwyczaj unikają kontaktu z tłokami w przypadku zerwania paska. te ustawione do osi cylindra pod katem zazwyczaj schodzą się z tłokami.
pozdrawiam
  
 
A Vectry A 8 zaworowe mają rozrząd bezkolizyjny przerabiałem to na silniku 2,0 8V
  
 
około roku temu po zapewnieniach wujka(od którego kupiliśmy samochód), że rozrząd był w Trucku wymieniany 5tys km wcześniej, padł właśnie rozrząd , ojciec jechał 70km/h na 5 biegu, kiedy sie urwał pasek, i okazało się że nic się nie stało. A to było w silniku 1600 z wtryskiem jednopunktowym... Pewnie miał farta...
Cytat:

pf125, polonez 1,5 też i wiele innych.


chociaż ten silnik(1600) to w sumie konstrukcja 1500.
  
 
a ja zerwałem pasek w m40 i nic nie musialem remontowac, wymieniłem go tylko wraz z rolkami.
  
 
Cytat:
2005-07-10 08:20:05, max230 pisze:
a ja zerwałem pasek w m40 i nic nie musialem remontowac, wymieniłem go tylko wraz z rolkami.



mechanik wymieniajac mi pasek stwierdziel ze jest to rozrzad bezkolizyjny

pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-07-08 13:13:59, kornat pisze:
A Vectry A 8 zaworowe mają rozrząd bezkolizyjny przerabiałem to na silniku 2,0 8V




hmm moi rodzice maja vectre a z silnikiem 1.8, 8 zaworowy i po zerwaniu paska niestety 1 zawór uległ wypadkowi


pozdrawiam
  
 
Tak jak napisałem przerabiałem tą usterkę na 2,0 8V, ale oczywiście wszystko też zależy od okolicznośći w jakich doszło do zerwania (obt silnika w momencie zerwania paska...)
pzdr
  
 
wszystko zależy od tego co rozumiemy przez słowo bezkolizyjny ja miałem kiedyś galanta 1,8 TDI z 86r i tam silnik był bezkolizyjny w przypadku zerwania paska pękały dźwignie popychaczy zaworów - czy to jest silnik bezkolizyjny? wszak uszkodzony jest jeden z najtańszych elementów na tamte czasy 100zł szt.
  
 
Cytat:
pękały dźwignie popychaczy zaworów


to są tzw bezpieczniki własnie.
pozdrawiam
  
 
witam!
chcialem zapytac czy silniki w bmw e30 320i oraz 323i m20 maja rozrzad bezkolizyjny czy nie? bo w obydwu czeka mnie wymiana paska a nie mam kasy narazie i az sie boje jezdzic
  
 
Cytat:
2005-07-08 13:19:40, Jeztom pisze:
około roku temu po zapewnieniach wujka(od którego kupiliśmy samochód), że rozrząd był w Trucku wymieniany 5tys km wcześniej, padł właśnie rozrząd , ojciec jechał 70km/h na 5 biegu, kiedy sie urwał pasek, i okazało się że nic się nie stało. A to było w silniku 1600 z wtryskiem jednopunktowym... Pewnie miał farta... chociaż ten silnik(1600) to w sumie konstrukcja 1500.



wiem, ze post z zeszlego roku, ale dodam dla uscislenia: Twoj wujek mial niesamowite szczescie. silniki 1.5/1.6 sa jaknajbardziej kolizyjne, jednak zryw paska konczy sie z reguly wymiana lasek popychaczy i samego paska. 1.4 16v, 2.0 8v i diesel to inna bajka
  
 
Cytat:
2006-07-21 20:26:07, Piter20 pisze:
wiem, ze post z zeszlego roku, ale dodam dla uscislenia: Twoj wujek mial niesamowite szczescie. silniki 1.5/1.6 sa jaknajbardziej kolizyjne, jednak zryw paska konczy sie z reguly wymiana lasek popychaczy i samego paska. 1.4 16v, 2.0 8v i diesel to inna bajka


to nie mój wujek a mój ojciec miał szczęście bo kupił te auto od wujka. tak wiem że są kolizyjne i miał farta jak napisałem