MotoNews.pl
9 Problem z odpaleniem (Accent 1,3) (104469/89)
  

Problem z odpaleniem (Accent 1,3)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ludzie pomóżcie dzisiaj samochód odpalił dopiero za 4 razem. I tak jest już ładny kawałek czasu, nie chce odpalić i koniec. Czasmi załapie za 2, czasami za 3 razem.
Mam przejechane 50000 km, założony gaz (instalacja sekwencyjna) - tak więć na gaz przełancza się dopiero przy 30 st. Niedawno wymieniłem filtr powietrza, w lutym zmieniłem ściece na NGK. Wcześniej miałem inne objawy tzn. odpalał ale przy próbie ruszenia gasł.
  
 
a jak już odpali, to jest trochę zmulony- leniwie wchodzi na obroty w pierwszych minutach?? jak tak, to sonda lambda. może to być też przepływomierz, lub czujnik temperatury
  
 
Witam,

Ja mam podobnie:(
Moj co prawda odpala ale czesto zaskakuje po 2,3 sekundach.
Przekrecam kluczyk.....cisza....i zaskok.
Jak juz odpali, to czasami po 3 sekundach potrafi zgasnac.
Czasami odpali, jade 200 metrow i gasnie:( Ale jak nie zgasnie na poczatku, to juz moge spokojnie jechac. Przynajmniej tyle:)
Tez mam gaz ale to chyba nie ma z tym zwiazku bo gasnie zawsze na benzynie (gaz wlacza sie po przegazowaniu), na ktorej sie uruchamia.
A moze to silniczek krokowy?
A jezeli to sonda lambda, to czy duzo mnie to bedzie kosztowac?

Ma ktos jakies pomysly?
Czy wymiana swiec, filtow moze cos pomoc?

Serdecznie podrawiam,
Jarek



[ wiadomość edytowana przez: Jarkinson dnia 2005-07-07 09:43:16 ]
  
 
Cytat:

Ludzie pomóżcie dzisiaj samochód odpalił dopiero za 4 razem. I tak jest już ładny kawałek czasu, nie chce odpalić i koniec. Czasmi załapie za 2, czasami za 3 razem.
Mam przejechane 50000 km, założony gaz (instalacja sekwencyjna) - tak więć na gaz przełancza się dopiero przy 30 st. Niedawno wymieniłem filtr powietrza, w lutym zmieniłem ściece na NGK. Wcześniej miałem inne objawy tzn. odpalał ale przy próbie ruszenia gasł. Miałem podobny problem autko na gazie pracuje prawidłowo tylko benzyna szwankuje nierówna praca nie wchodzi na obroty . Pomogła wymiana czujnika przepływu powietrza(przepływomierz cena 500-1000 zł )ja robiłem to w ramach gwarancji . Teraz mam podobny problem gwarancja się skończyła i z portwela ubędzie . Czytałem na forum ze jest problem z przepływomierzem w tym aucie jakaś chyba wada bo to chyba nie normalne aby co 2 lata padał . . Słyszałem że czasami wystarczy przepływomierz wyczyścić benzynką ekstrakcyjną nie robiłem tego także nie wiem czy pomoże .
  
 
Jak sprawdzić czy przepływka działa porawidłowo?
Czy gdy wyciągne kostkę od przepływomierza, to samochód powinien zgasnąć, czy wyciągając wtyczke podczas pracy silnika , moge ją uszkodzić gdyby była wcześniej dobra, ewentualnie jaklieś inne propozycje jak ja zdjagnozować?
  
 
Jak wyciągniesz wtyczkę od przepływki podczas pracy silnika, lub przy właczonym zapłonie, to z miejsca CHECK Ci sie zaświeci i będziesz miał problem. Nie wolno robić takich testów w autach które mają komputewry!!!!!!!!!!
  
 
No to coś dziwnego sie dzieje bo to pytanie było już po teście i check engine sie nie zaświecił, co prawda po wyciągnięciu nie patrzyłem na wskażniki, ale jaky sie zaświeciła to chyba by tak odrazu sama nie zgasła bez resetu kompa. Dziwne nie.
Coś czuje że moja przepływka może być walnięta, ale w takim razie czumu sie ta pi.....a lampka nie świci. Kiedyś mi sie świwciła przez tydzien ale zgasła (nie jest spalona bo świeci podczas zapalania silnika).
  
 
Cytat:
2005-07-07 11:29:34, 5dzienni pisze:
No to coś dziwnego sie dzieje bo to pytanie było już po teście i check engine sie nie zaświecił, co prawda po wyciągnięciu nie patrzyłem na wskażniki, ale jaky sie zaświeciła to chyba by tak odrazu sama nie zgasła bez resetu kompa.



Musze Cie zmartwic bo sama gasnie . Ja robilem takie testy gdy szukalem moich "klopotow z zaplonem - odpaleniem". Jak odlanczysz czujnik to sprawdz kontrolke powinna palic. Jak podlanczysz z powrotem to zgasnie. Komp traktuje to jako blad chwilowy i go wyrzuca z pamieci. U mnie to byl problem zasniedzialych stykow na zlanczce - wg pana Miska gdy mu wskazalem czujnik - na czujniku polozenia walu korbowego. Jest to jedyny czujnik - przynajmniej u mnie - po ktorego odlanczeniu silnik gasnie i bez niego nie odpalisz auta. Powiesz czemu komp nie wyswietlal bledu widocznie linia kontrolna miala przejscie a linia sygnalu juz nie (sa 3 druty). Mechanicy twierdzili ze to problem z kompem lub przeplywomierz. Ja w to nie wierzylem bo gdy autko adpalalo to juz jezdzilo i w koncu znalazlem usterke elektryczna . Powodzenia.
  
 
Cytat:
Musze Cie zmartwic bo sama gasnie



No właśnie o to chodzi, że nie.
Dzisiaj odpalam i znomu nic (jedna próba), wk...łem sie i odpiołem przepływke (wypiołem kostke) i samochód opalił, check engine sie zapalił prawidłowo przy odpaleniu, i tak jak zwykle po chwili zgasł. Wyjechałem samochodem, jest słabszy szczególnie przy ruszaniu, nie ma zrywa ale nie gaśnie, w miare równo pracuje (ja juz tu nic nie kumam).

O czym to śwadczy coś z kompem nie tak czy co?

Jutro sprawdze na zimnym silniku czy odpali od pierwszego razu, to bym sie dopiero zdziwił.
  
 
Cytat:
2005-07-08 10:23:03, 5dzienni pisze:
próba), wk...łem sie i odpiołem przepływke (wypiołem kostke) i samochód opalił, check engine sie zapalił prawidłowo przy odpaleniu, i tak jak zwykle po chwili zgasł. Wyjechałem samochodem, jest słabszy szczególnie przy ruszaniu, nie ma zrywa ale nie gaśnie, w miare równo pracuje (ja juz tu nic nie kumam). O czym to śwadczy coś z kompem nie tak czy co? Jutro sprawdze na zimnym silniku czy odpali od pierwszego razu, to bym sie dopiero zdziwił.



Dla pewnosci poodpinaj i zapnij z powrotem wszystkie kostki ale bez zalanczonego silnika (pare ich jest i czasem sie idzie wkurzyc przy rozlanczaniu ). Wiadomosc o czujniku poszla jako prywatna.

Nie martw sie jutro ci odpali za 1 razem. Zawsze tak jest jak szukasz uszkodzenia i robisz proby

Wg. mnie komp jest OK. tylko bez przeplywki pracuje w trybie awaryjnym i gorzej mu idzie dobierac parametry pracy silnika.
Powodzenia.

[ wiadomość edytowana przez: Cobra_JM dnia 2005-07-08 18:54:38 ]
  
 
To chyba przepływomierz bo jak go odłanczam to opala bez problemu.
Nie gaśnie i ma normalne obroty, chać jak pisłaem jest słabszy.
Natomiast jak podłanczam przepływke to gdy silnik jest zimny np. rano lub po kilku godzinach postoju, to nawet gdy odpali za pierwszym razem to nie moge ruszyć z miejsce bo próba dodania gazu powoduje strasznie nerówną pracę silnika, która przeważnie powoduje że gaśnie.

Tylko pytanie czemu gdy jest ciepły to dziła zupełnie normalnie?
  
 
accenty z 2000 roku mialy wade fabryczna przeplywomierza.. nie wszystkie.. ale mialy.. poszukaj dobrze na forum znajdziesz sporo info.
  
 
Doogas masz racje moja przepływka to 578, tylko czemu ciepły silnik chodzi prawidłowo (też na benzynie).
Dziwne też bo (odnosnie mojego wcześniejszego postu) na drugi dzień gdy odpaliłem bez przepływki to objaw był prawidłowy zapalił sie check engine i zaczoł chodzić wentylator od chłodnicy.
Zapiołem przepływke spowrotem i za drugim czy 3 odpaleniem zgasła tak jak powinna.

Na allegro była przepływka dokładnie z takimi numerami jak moja (28164-22610) za 1100 bym ją miał, ale jak to nie to, to co sobie wtedy z nią zrobie?. nie chce kasy w błoto wywalić. Mam dylemat.
Wykończy mnie ten samochód.

Znacie jakiś warsztat na śląsku (Bytom,Sosnowiec ,... Częstochowa) gdzie by mi ktos powiedział na 100 że to właśnie to jest zdupcone.
  
 
jedż do p. Miśka Katowice ul . Sienna :telefon do ASO Misiek 032-2523341 do 16 , nie będziesz żałował na 100 % ci zdiagnozuje