MotoNews.pl
  

Klima GRZEJE latem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Szanowni Lobowicze ! klima w mojej OMIE zamiast chłodzić poprostu grzeje. Napełniłem klime i około 3-ech tygodni było fajnie , ale zaczęło się robić mnie fajnie. Pewnego dnia przestała chłodzić ,a zaczęła grzać - co jest grane? Ratunkuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  
 
Cytat:
2005-07-08 22:32:15, gumbas-66 pisze:
Napełniłem -



Powtórzyć manewr a wczesniej znaleźć nieszczelność.
  
 
I tu zdania sa podzielone Jezeli naprawde "grzeje" tzn. leci gorace powietrze np. w chlodny dzien to moze byc problem innego rodzaju niz nieszczelnosc. Opisz dokladniej.
  
 
Gudzy, jest tak było ok po napełnieniu przez około 3 tyg. a potem zaczęło poprostu leciec najpierw prawie chłodne potem letnie no a teraz ciepłe. no i mam grzewanie latem i jeżdżę na zimny łokieć
  
 
Klima sama z siebie nie może grzać.

IMO problem jest z kierowaniem przepływu / zasłanianiem nagrzewnicy.

Sprawdź czy bez klimy jest różnica w temp. między stanem nagrzewania a chłodzenia / wentylacji.
  
 
Chyba najprosciej jest dotknac to gowienko aluminiowe znajdujace sie przed paskiem wielorowkowym. Jesli spreazrka chodzi i nie ma ubytkow to powinno to byc zimne.
ps Jak sie to fachowo nazywa?



[ wiadomość edytowana przez: Nav dnia 2005-07-11 22:47:08 ]

[ wiadomość edytowana przez: Nav dnia 2005-07-11 22:57:56 ]
  
 
Najprosciej sprawdzic czy chodzi sprezarka i wentylator jesli nie to na 90 procent nieszczelnosc i brak lub zbyt male cisnienie czynnika w ukladzie. To co mowisz o tej stopniowej zmianie temperatury wskazuje wlasnie na to. W kazdym zakladzie sprawdza ci szczelnosc tylko uwazaj bo czasami nieszczelnosc jest taka drobna ze postawienie samochodu na 2 godziny z azotem w ukladzie moze nie pokazac zadnych zmian w cisnieniu. Jesli facet w zakladzie powie ci ze jest szczelne bo sprawdzil to wspomnij ze powtornie go odwiedzisz na darmowe nabicie w przypadku gdy po 3 tygodniach czynnik sie niespodziewanie skonczy W przypadku gdyby sprezarka pracowala a nie chlodzilo to w gre wchodzi to o czym mowi Prowo czyli kierowanie przepływu.

Pozdrawiam
  
 
hej miałem to samo 90 % masz nie szczelny układ teraz dodają barwnik który widac w uv koszt tego barwnika to jakieś 20-30 zł ale pomaga diagnozie polecam
 
 
witam,wczoraj wsiadam do auta a tu klimy brak,a mianowicie sprężarka słychać że się włącza,1miesiąc temu sprawdzana szczelność i też nabiłem klime,a tu teraz mi leci ciepłe powietrze od wczoraj wcześniej chłodziła elegancko,sprawdzałem tak jak napisane wcześniej dotykając przewody od klimy i jeden jest gorący a drógi troszkę chłodniejszy,i nie wiem czy nabić klime na nowo??trochę szkoda mi znów kasę wydawać na nabicie,jutro mam zamiar dostać się do zaworu rozprężnego ponieważ jak dam na klimatroniku na LO i nawiew na 1 żeby silnik nie hałasował to słyszę jakieś syczenie takie same jakbym odłączył wężyk podciśnienia pod maską,może wiecie co mogło się stać??może to tak ma syczeć??,2dni temu zakładałem gaz może oni coś zjeb...,akurat jak jest gorąco to klima padła załamać się można
  
 
nie przewody tylko sprawdź (na wcześniej włączonej klimie ) czy taka aluminiowa gryszka jest zimna dosłownie zimna powinna być na niej rosa - woda.
  
 
właśnie te przewody sprawdzałem co na nich sie znajduje ta gruszka i ona jest ciepła a poniżej jest podobna tylko że ta jest gorąca,to jaki wniosek??zawór rozprężny zostawić w spokoju??na pewno czynnik jest bo sie kompresor się załancza,może kompresor już padł tylko dziwne że tak z dnia na dzień by to sie stało jak wcześniej chodził bez zarzutów
  
 
To że sprężarka w omie B pompuje to nic nie znaczy

20-30 % ubytku czynnika R134 spowoduje, że klima przestanie chłodzić.
aż 70% ubytku nie spowoduje rozłączania sprężarki.
do układu wchodzi 980-990 g R134a.
proponuję sprawdzić automatem ile pozostało czynnika i zacząć szukać nieszczelności
  
 
Cytat:
2007-06-09 09:52:28, MEGA_3 pisze:
To że sprężarka w omie B pompuje to nic nie znaczy 20-30 % ubytku czynnika R134 spowoduje, że klima przestanie chłodzić. aż 70% ubytku nie spowoduje rozłączania sprężarki. do układu wchodzi 980-990 g R134a. proponuję sprawdzić automatem ile pozostało czynnika i zacząć szukać nieszczelności


Zgadzam się. Prawdopodobną przyczynę nieszczelności można usunąć TAK
  
 
dziś sprawdziłem klime,i nie chłodziła ponieważ nie było czynnika(5g czynnika i 0g oleju)dziwne że sprężarka się załączała,mam nadzieje ze jej nie zatarłem ,a przyczyną wycieku z dnia na dzień czynnika prawdopodobnie był zawór do nabijania ponieważ po napełnieniu klimy nie można było ściągnąć zacisku ponieważ czynnik wtedy uciekał,więc fachowiec odzyskał i oczyścił klime(teraz już kompresor się nie załącza,więc tak jak powinno być),koszt zaworu w serwisie to 18zł będę go miał w środę i wtedy sie okaże czy nie zatarłem już sprężarki