Do czego jest końcówka w kolektorze ssącym?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak odpaliem dziś autko to coś zaczęlo świszczeć i zacząl nierówno pracować na wolnych obrotach. Kiedy zajrzalem pod maskę zauważylem, że ten świst dochodzi z tylu silnika. Zauważylem, żę w kolektorze ssącym z tylu silnika (od strony przegrody czolowej) są dwa wyprowadzenia. Przewód z jednego z nich idzie do pochlaniacza par paliwa. Drugi krociec nie jest ani zaślepiony ani podlączony. Jak zatkam otwór to silnik pracuje normalnie, bo nie jest zasysane powietrze.
Do czego sluży ta druga końcówka? Czy powinna być zaślepiona czy coś tam trzeba podlączyć?
  
 
Cytat:
2005-07-09 13:52:07, tomcat pisze:
Jak odpaliem dziś autko to coś zaczęlo świszczeć i zacząl nierówno pracować na wolnych obrotach. Kiedy zajrzalem pod maskę zauważylem, że ten świst dochodzi z tylu silnika. Zauważylem, żę w kolektorze ssącym z tylu silnika (od strony przegrody czolowej) są dwa wyprowadzenia. Przewód z jednego z nich idzie do pochlaniacza par paliwa. Drugi krociec nie jest ani zaślepiony ani podlączony. Jak zatkam otwór to silnik pracuje normalnie, bo nie jest zasysane powietrze. Do czego sluży ta druga końcówka? Czy powinna być zaślepiona czy coś tam trzeba podlączyć?



często producenci zostawiają 'wolne' miejsce w kolektorze dolotowym do podłączenia w przyszłosci jakiegos staffu, może poprostu spadła zaslepka i silnik zasysa lewe powietrze
  
 
Też tak myślalem, ale na wszelki wypadek chcialem sie upewnić. dzięki.