Lantra 92 1,5 pali jak smok

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam
pare dni temu za fajna kase kupilem lantre 1,5 na wtrysku wielopunktowym z przeplywomierzem typu "goracy drut". wszystko bylo fajnie tylko jak policzylem spalanie benzyny to sie przestraszylem-ponad 12 litrow przy spokojnej jezdzie. innymi usterkami silnika sa: rano odpalam auto a obroty 2000, ale po paru sekundach spadaja na 1200-moze byc. jak silnik jest juz nagrzany do na biegu jalowym obroty lubia spadac nawet do 400. czasem jest tez cos takiego jakby "zaplon wypadal". przegladnalem wszystko i niby w porzadku, moze z wyjatkiem sondy-zakres napiecia waha sie od 0,04 do 0,09 V co jest chyba za malo? (powinno chyba byc kolo 0,5 V). szukalem jakichs danych,schematow elektrycznych i nic. czytalem na forum o stronkach serwisiwych hyundaja ale probuje sie zalogowac ale oni wysylaja mi hasla. moze ktos wie o co chodzi z tym silnikiem. jak ktos ma schemat elektryki silnika albo w ogole jakies papiery lub skany do tego auta to bede wdzieczny za pomoc.
pozdrawiam
koza127
  
 
ja stawiałbym na uszkodzenie sondy lambda-odepnij ją i pojeżdzij trochę, jak się nie zmieni to już będziesz wiedział
  
 
napięcia na sondzie są właściwe - powinny się zmieniać w zakresie do 1V (kilkadziesiąt zmian na minutę). Sprawdź i wyczyść - silnik krokowy (przykręcony w okolicach przepustnicy) ,czujnik temperatury silnika (2 przewody - w obudowie termostatu), wężyki od podciśnień, EGR (zawór recyrkulacji spalin - pod przepustnicą,na tylnej obudowie silnika-poniżej głowicy) , zawór PCV (łączy głowicę z kolektorem zasilającym - połączone grubym gumowym wężem) ,TPS - czujnik położenia przepustnicy (patrząc na przepustnicę z przykręcony z przodu - jak jest zamknięta przepustnica wartość napięcia 0,5V , pełne otwarcie - 5V) , wyciągnij z obudowy filtra przepływomierz i delikatnie umyj w benzynie ekstrakcyjnej). Jeśli chodzi o obroty to te silniki tak mają (dla określonej temp. są przyporządkowane zakresy obrotów), a za obroty na biegu jałowym odpowiedzialny jest silnik krokowy (na przepustnicy jet jeszcze śruba dodatkowego powietrza, ale z nią to ostrożnie). Sprawdź też zapłon - do korekty służy takie ustrojstwo przykręcone do głowicy z lewej strony (okrągłe) - możesz lekko przyspieszyć lub opóźnić zapłon. Miałem podobne kłopoty ze swoją Lantrą 1,6 - po regulacji i sprzwdzeniu tych elementów paki w granicach10-11l w mieście. W razie czego napisz jaki masz typ silnika - mam książki serwisowe do Lantru J1-postaram się coś ci przesłać na temat regulacji poszczególnych elementów). Jak możesz to sprawdź ustawienia rozrządu. Powodzenia
  
 
sonda byla odpinana i spalnie sie nie zmienilo a nawet moze troche wzroslo.
  
 
sonda to nie wszystko, za ilość podawanego paliwa odpowiadają - sonda lambda, czujnik położenia przepustnicy,podciśnienia, czujnik temp. silnika, wtryskiwacze (te akurat sprawdzić najłatwiej), regulator ciśnienia paliwa (na końcu listwy wtrysków, połączony rurką z kolektorem zasilającym). SPrawdx te wszystkie elementy które ci napisałem, a efekty będą na pewno. Podaj maila to wyślę ci trochę danych regulacyjnych do poszczególnych elementów. Jak możesz to ściągnij sobie program Autodata - tam jest sporo danych regulacyjnych tego silnika.

[ wiadomość edytowana przez: mariogr dnia 2005-07-09 15:21:17 ]
  
 
z tego co wiem to sonda daje napiecie od 0-1 V tzn ze podczas pracy silnika napiecie powinno oscylowac kolo 0,5 V. co do czujnika temperatury to chyba tymi dwoma wtykami powinien byc opor zmieniajacy sie wraz z temp. plyny (dobrze kombinuje?) aha co to jest przy przepustnicy obok silniczka krokowego? od przodu jest czujnik polozenie przepustnicy a stylu silnik krokowy i jakies cos. czytalem tez troche na forum o spalaniu i zauwazylem ze troche ludzi tez ma problem z paliwem, ale sa tez tacy ktorzy ich nie maja. ta lantra po miescie przy spokojnej jezdzie powinna 8 do 8,5 L. przeciez to niej polonez czy pf125.
ps moj silnik to 1,5 92 rocznik wtrysk wielopunktowy z przeplywomierzem w obudowie filtra powietrza (taka beczka z filtrem jak z TIRA) bez kontrolki check engine. prawdopodobnie kest to silnik o kodzie G4DJ-znalazlem takie oznaczenie na stronie http://www.automotoserwis.com.pl/karty/huundai-2.htm
  
 
sondy nie sprawdzisz woltomierzem, on tylko pokaże że napięcie się zmienia - to znak że sonda pracuje. Do tego jest potrzebny albo oscyloskop, albo tester sondy. Zmiana napięć odbywa się z określoną częstotliwością (w książkach serwisowych są diagramy jak powinien wyglądac właściwy przebieg oscylacji). Jak chcesz się więcej dowiedziec o sondach zaobacz : http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=263734&highlight= .Zarejstruj się na tym forum, dużo ludzi na tym forum ma ogromną wiedzę w temacie regulacji silników.

[ wiadomość edytowana przez: mariogr dnia 2005-07-09 15:31:28 ]
  
 
Silnik G4DJ występuje też w innych H (Pony, Scoupe). Miałem podobne problemy z obrotami ale bez takiego spalania. U mnie były uszkodzone kondensatory elektrolityczne w ECU. Po wymianie wróciło do normy. Obejrzyj ECU (lub daj do sprawdzenia elektronikowi) - koszt wymiany kondensatorów niewielki a korzyści znaczne. Jak ktoś już pisał - przeczyść EGR...
  
 
dokladnie nie wiem jaki mam silnik-ten kod znalazlem na necie. skad mozna sie dowiedziec o kodzie silnika? czy jest nabity na bloku silnika? w pgole gdzie sa numery silnika-kupowalem auto od kolegi wiec nawet sie sprawdzalem zadnych numerow.
  
 
całkiem niedawno na TVN Turbo był test Lantry z 2005r. - silnik 1,6 16V. Dane fabryczne zużycia to 10,6l w mieście ! Moja pali w granicach 10-12 - w zależności od stylu jazdy. Wychodzi na to że ten typ tak ma.
  
 
Cytat:
2005-07-09 17:58:44, Koza127 pisze:
dokladnie nie wiem jaki mam silnik-ten kod znalazlem na necie. skad mozna sie dowiedziec o kodzie silnika? czy jest nabity na bloku silnika? w pgole gdzie sa numery silnika-kupowalem auto od kolegi wiec nawet sie sprawdzalem zadnych numerow.


silnik jest praktycznie identyczny jak w pony mpi, norma dla tego silnika po mieście to prawie 11l, ale z reguły w 9 się mieści;
numerów szukaj pod kolektorem wydechu
  
 
Witam ja tak po krutce moja też tyle pali 11-12 po mieście Lantra 1,6 16v 95/96 widocznie te typy tak mają.......Ja zastanawiam sie nad gazem co wy nato...??
  
 
jeszcze raz :sprawna lantra tyle nie pali ja mieszczę sie w 9 litrach na mieście!
  
 
sprawdzilem rozrzad-jest OK. czujnik temp. jest ok. swiece i zaplon tez ok. zresetowalem kompa i tak: po odpaleniu zimnego silnika jest 1200 obr/min i jak przegazuje to obroty spadaja do 500 i tak juz zostaje. raz na jakis czas "co 10 skrzyzowanie" wzrastaja na 800. spalanie nic sie nie zmienilo. probowalem sciagnac przez emule AUTODATE ale to sa same generatory kodow, na stronie hyundaia nie chca mnie-nie wysylaja mi kodu do logowania. moze ktos ma scematy lub instrukce sprawdzania osprzetu silnika 1,5 g4dj i w ogole jakies dane, parametry w sumie wszystko na temat lantry 92, silnik 1,5 g4dj. przez te cholerny silnik nie moge spac po nocach bo siedze na necie i szukam jakichkolwiek informacji o tym motorzemczy. czy do lantry mozna kupic interfejs? moze ktos ma cos takiego-gdzie to mozna kupic? aha gdzie moge sprawdzic kody bledow. wyczailem jak sie sprawdza ale nie wiem co one znacza-kilka bledow sie wyblyskalo. ps jak wstawic zdjecie na forum? zrobilem kilka fotek mojej lantry m.in. silnik przy ktorym jest takie cos mi niewiadomego.
z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: Koza127 dnia 2005-07-14 11:37:42 ]
  
 
sprawdź :

1. Czujnik położenia przepustnicy : zapłon włączony, nie rozłączasz kostki, mierzysz napięcie między przewodem 1 (czarny) i 3 (zielony). Zakres napięć - 0,48-0,52V (przepustnica zamknięta) i 4,8-5,2V (pełne otwarcie przepustnicy

2. Czujnik temp. silnika (pod termostatem-dwuprzewodowy)
0st. - 5,8kilooma
20st. - 2,5kilooma
40st. - 1,2kilooma
80st. - 0,3kilooma

jutro jak zdąże napiszę resztę


  
 
No to ja mam lepszego smoka pod blokiem - moja potrafi w miescie (małym - nie warszawie i przy spokojnej jezdzie) 14 l benzynki połknąć - mam 1,6 93r i co ja mam z nią zrobić ?? W niemczech na autostradzie przy V=100-140 zjadł 8 literkow Zakładam gaz i to bez koputerka (żeby nie głupiał) i ja go juz przydusze A tak na serio te wczesniejsze porady tez sie chyba mnie dotyczą Kto mi toto wszystko sprawdzi ???
  
 
AAAA dodam jeszcze ze wskaznik temp silnika raz mi cos tam pokazuje (do 1/3) a zazwyczaj nawet nie drgnie - moze to czujnik temp silnika mi padł (bo cos tam wczesniej na ten temat jest napisane) - do tej pory myslałem ze to gdzies na stykach sie rozłącza Z obrotami mam chyba normalnie - na zimnym 1200-1300 na ciepłym 900-1000 (ale przy przygazówce lekkiej go potarpie czasem) Znowu jak jade na luzie to obroty się trzymaja na 1200-1300 póki sie całkowicie nie zatrzymaja koła - czy ten typ tak ma ??
  
 
czujnik który podaje wskazania na tablice rozdzielczą nie ma nic wspólnego ze sterowaniem silnika - jest jednoprzewodowy. Obok musi być drugi z dwoma przewodami i ten jest ważny.

Z ciekawostek - dziś założyłem instalację LPG do mojej Lantry (sterowana kompem+emulator sondy ,odcięcie pompy paliwowej i zabezpieczeniem przed wybuchem,butla trioidalna) chodzi ekstra,nie głupieje.Polecam - zapłaciłem 1700zł. Na trasie wyszło że spala 10l, zobacze jak w mieście.
  
 
mariogr......??..Napisz coś więcej o tej instalacji jakiej firmy czy butla w kole.itd ale najważniejsze jakiej firmy jest ta instalacja skoro jesteś zadowolony ja u siebie mam zakładać i niezabardzo wiem jaką instalacje u nas to koszt 1800.Pare razy już mi pomogłeś za co dzięki może i tym razem coś podpowiesz....
  
 
mariogr......??..Napisz coś więcej o tej instalacji jakiej firmy czy butla w kole.itd ale najważniejsze jakiej firmy jest ta instalacja skoro jesteś zadowolony ja u siebie mam zakładać i niezabardzo wiem jaką instalacje u nas to koszt 1800.Pare razy już mi pomogłeś za co dzięki może i tym razem coś podpowiesz....