MotoNews.pl
3 Silnik fso 1500 (104788/12)
  

Silnik fso 1500

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ciężko jest dopasować silnik od dużego fiata 1500 (ten 85KM) do Łady 2107? Mam rozsypane 1300 i musze albo kupić nowy silnik albo wyremontować ten stary. Co mi polecacie? Może jakieś pomysły co innego za relatywnie niewielką kwotę mógłbym założyć? No i żeby nie było dużego kłopotu z montażem. Myślałem też nad fiatowskimi 2000 i 1600 DOHC ale pierwszy sporo pali i trudno dostać w dobrym stanie a o dostaniu tego drugiego to już nawet nie mówie.
  
 
Moim zdaniem daruj sobie silnik FSO, a zrob porzadnie swoja 1300. Mozesz ja rozwiercic do 1600, odelzyc kolo zamachowe, zmienic walek na jakis sportowy i to wszystko zacznie smigac.
Co do silnikow DOHC to jest troche przerobek przy montazu.
Zrob porzadnie silnik Ladowski, najlepiej na tym wyjdziesz!
  
 
Tylko chodzi o to kto mi to zrobi i za jakie pieniądze. Ale pomysł ze zwiększeniem pojemności mi się podoba. Czemu nie próbować z fso?
  
 
Cytat:
Czemu nie próbować z fso?


Silnik Łady jest na tyle dobry, ze nie warto go wymieniac.
  
 
I znaznie wytrzymalszy
  
 
Cytat:
2005-07-09 17:01:20, krycho pisze:
Moim zdaniem daruj sobie silnik FSO, a zrob porzadnie swoja 1300. Mozesz ja rozwiercic do 1600, odelzyc kolo zamachowe, zmienic walek na jakis sportowy i to wszystko zacznie smigac. Co do silnikow DOHC to jest troche przerobek przy montazu. Zrob porzadnie silnik Ladowski, najlepiej na tym wyjdziesz!


no wlasnie a jak zmniejszyc wage kola zamachowego? gdzie mozna dostac sportowy walek do 1,5?
  
 
sportowy wałek
Kraków - odchudzanie koła:
Auto-Szlif Sikorscy - ul. Makuszyńskiego, tuż koło serwisu Citroena
lub
Kuś J. i W. Warsztat Samochodowy
32-004 Staniątki 503 gm. Niepołomice,
woj. małopolskie, pow. Wieliczka
tel. (012) 281-88-81 fax. (012) 281-88-81
Pozdrawiam
Andrzej
  
 
Cytat:
2005-07-09 17:05:57, ja_Pedro pisze:
Tylko chodzi o to kto mi to zrobi i za jakie pieniądze. Ale pomysł ze zwiększeniem pojemności mi się podoba. Czemu nie próbować z fso?


Bo silnik FSO ma archaiczny rozrząd OHV i wał korbowy podparty tylko w trzech miejscach
  
 
No wlasnie, silnik Lady podparty jest w pieciu miejscach, wiec jest zdecydowanie bardziej rozwojowy!
Wystarczy odpowiedni doprezyc i bedzie banglal!


[ wiadomość edytowana przez: krycho dnia 2005-07-10 18:16:08 ]
  
 
a jak chcesz to ci odpalę silnik 1,5 ładowski i drugi dostaniesz na części bardzo niedrogo za symboliczną kotę wtedy będziesz mógł kombinować do woli nie stawiając auta pod płotem tylko przełożyć i już. Jedynie musisz sobie po nie przyjechać do łodzi
  
 
Cytat:
2005-07-10 00:08:16, dobry pisze:
a jak chcesz to ci odpalę silnik 1,5 ładowski i drugi dostaniesz na części bardzo niedrogo za symboliczną kotę wtedy będziesz mógł kombinować do woli nie stawiając auta pod płotem tylko przełożyć i już. Jedynie musisz sobie po nie przyjechać do łodzi


Dzięki, ale podejrzewam, że koszty transportu wyniosą mnie dość... sporo

Podoba mi się opcja rozwiercenia pojemności do 1600. Możecie skomentować ten pomysł? Nie wiecie może jakie będą szacunkowe koszty takiego remontu? I co z tego wyjdzie jeśli chodzi o moc i spalanie? Chodzi mi o szacunkowe wartości...

Nie wiedziałem, że w silniku Łady drzemie aż taki potencjał:]

I jeszcze jedno. Andrzej wszedłem na stronę inż. Świątka, znalazłem wałek do łady i... spadłem z krzesła! Pan Świątek liczy sobie za wałek -uwaga- 650pln!!! Przecież to jest horrendalna cena jak za część do łady.

[ wiadomość edytowana przez: ja_Pedro dnia 2005-07-10 17:43:26 ]
  
 
sport zawsze kosztował zobacz walki na www.hoga.pl
  
 
Jak na ładę, to taki wałek nie jest aż taki drogi:]
Poza tym, nie jest to część oryginalna, tylko trzeba do jej zrobienia jakieś wiedzy i sprzętu, no i hamowni.
  
 
Jest jeszcze krakowska firma Revar, adres chyba Grzegórzecka 45, w bramie. Oni tez robią wałki sportowe do Ład. Koszt takiego wałeczka (np. 272 stopnie) to ok. 220 zł + wałek standardowy - przeróbka jest przez przeszlifowanie krzywek wałka normalnego - z tym że Świątek robi naprawde przyzwoite wałeczka a co do Revara to nie mam pojęcia co do jakości ich roboty.
  
 
Cena walka nie jest tak wysoka. Zobacz ile kosztuja walki sportowe do nowoczesnych samochodow.
Co do przerobki 1300 na 1600 to zapytaj Grzegorza2107 i Krzysztofa-Fleszera. Poszperaj na forum, bo temat byl juz omawiany!
  
 
nie da rady rozwiercić silnik 1,3 na 1,6 bo te silniki różnią się skokiem tłoka (66mm w 1,2 i 1,3 , a 80 mm w1,5,1,6,1,7)a nie średnicą tłoka

podam ci dne silników
1,2-76mmTłok , 66mm sk tłoka
1,3 -79mm 66mmskok tłoka

1,5 -76mm tłok 80 mmskok tłoka
1,6 - 79mm tłok, 80mm skok tłoka
1,7 - 82 mm tłok, 80 mm skok tłoka

W twoim przypadku możesz max rozwierciś na tłok 82 mm - wy i bedzuiesz miał 1,4 ale nie wiem jak ze ścianką bloku bo bedzie cienk

Ja mam zamiar rozwiercić 1,5 na 1,7 i to bedzie zwiazane z splanowniem 6 mm na średnicy - brdzo dużo ale pytam się kolegow z klubu na temacie : "1,5 na 1,7, czy można" wiec sobie zobacz jak chcesz - to to samo co u ciebie tylko ty masz inną skok łoka a takto to smo zagadnienie

pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-07-11 20:54:41, andrys20 pisze:
nie da rady rozwiercić silnik 1,3 na 1,6 bo te silniki różnią się skokiem tłoka (66mm w 1,2 i 1,3 , a 80 mm w1,5,1,6,1,7)a nie średnicą tłoka


Za to da się to osiągnąć inaczej - przeczytaj mój artykuł na stronce klubowej
  
 
Dzięki panowie za pomoc. Prawdopodobnie zdecyduje się na short-roda. Aktualnie jestem na etapie podliczania kosztów i sił Andrzej, musisz się liczyć z tym, że dzięki swojemu artykułowi możesz teraz być bombardowany pytaniami ode mnie, które wyjdą w trakcie przeróbki Twój artykuł jest naprawdę przydatny i nie omieszkam z niego skorzystać.

Jeśli macie jakieś rady i podpowiedzi jak się zabrać do tego przedsięwzięcia i co robić, żeby zrobić i nie spaprać, to jestem otwarty na wszelkie sugestie
Pozdrawiam!

Aha! Mile widziane adresy i kontakty, zwałaszcza od Ciebie, Andrzeju, gdzie można niewielkim kosztem przeprowadzić te zmiany, które opisałeś w artykule (np. "dobry mechanik który się nie boi lekkich eksperymentów...")
  
 
Cytat:
2005-07-12 14:51:21, ja_Pedro pisze:
Aha! Mile widziane adresy i kontakty, zwałaszcza od Ciebie, Andrzeju, gdzie można niewielkim kosztem przeprowadzić te zmiany, które opisałeś w artykule (np. "dobry mechanik który się nie boi lekkich eksperymentów...")


No niestety mój się bał nieco i był problem z nakłonieniem go do tego. Ponadto jest on w Gorlicach - ok 130 km od Krakowa. Co do pytań, chętnie pomoge.
  
 
W związku z moim ambitnym planem, ma ktoś może do sprzedania wał korbowy od Łady 1500?