MotoNews.pl
  

Elektrozawór ogrzewania kabiny w e36 z klimą

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam - mam chyba problem z zaworem zamykającym i otwierającym dopływ gorącego płynu chłodniczego do kabiny pasażerskiej(nagrzewnicy) w mojej betce (wersja z kilmą automatyczną - nie klimatronic).
Objawja się to w ten sposób że jak nastawię zimne powietrze to przez kratki środkowe leci zimne a przez kratki na szybę i nogi gorące popieprza - teraz w lecie doprowadza mnie to do szewskiej pasji, podobno się te zaworki czyści jakoś tylko nie wiem jak? , a jeżeli nie to może wiecie ile coś takiego kosztuje??
  
 
A to nie powinno być tak że jak na szybę to zawsze ciepłe leci?
  
 
z tego co wiem to nie z kanałó na szybę i na nogi ma lecieć chłodne powietrze również (klimatyzacja chłodzi tylko na przednie nawiewy) jeśeli leci na szybę i na nogi tylko ciepłe to elektrozawór jest walnięty tylko podobno można go jakoś czyścić czy coś w tym stylu ....
  
 
U mnie z z klimatyzacją jest tak że jak ustawiam nawiew na szybę to leci gorące, nawet jak jest zimny nawiew ustawiony, przekręcam na bok i wyłącza gorący nadmuch.
  
 
Cytat:
2005-07-12 13:29:42, Peet pisze:
U mnie z z klimatyzacją jest tak że jak ustawiam nawiew na szybę to leci gorące, nawet jak jest zimny nawiew ustawiony, przekręcam na bok i wyłącza gorący nadmuch.




u mnie tez na szybe i na nogi leci zawsze cieple.
  
 
OK. ja was rozumiem panowie , u mnie też tak jest ale tak nie ma być z tego co mi wiadomo - mówił mi to mechanik u którego naprawiam usterki w moim autku a naprawia on same BMki.
Powinno być tak że po przekręceniu poziomego regulatora temperatury na zimne to na nogi i szybę powinno zimne lecieć - jeżeli tak nie jest to znaczy że w nagrzewnicy (tej w kabinie pod deską) cały czas krąży gorący płyn a elektrozawór o którym mowa powinien całkowicie zamknąć obieg płynu wewnątrz kabiny - jeżeli tak nie jest to zawór nie działa i leci gorące taki jak u nas.
Zawory te znajdują się w przedziale silnika po stronie kierowcu na podszybiu.
  
 
A teraz pomyśl chwilkę, jeśli robisz nawiew na szybę to znaczy że ci szyby parują i ciepły nawiew momentalnie się pozbywa tej mgiełki. Jeśli by było tak jak mówisz to cały czas by leciało do środka gorące powietrze bez względu na pozycję - szyba, bok czy nogi a tak nie jest przynajmniej u mnie.
  
 
Rozmawiałem z mechanikiem który mi powiedział że to uszkodzenie elektrozaworków - wie chyba co mówi.
Z drugiej strony uidąc śladem twojego toku rozumowania PEET to czy uważasz że w takim aucie jak BMW e36 nie ma możliwości regulacji temperatury na nawiew dolny i górny??? nawet w Twingo mojej żony 93r. taka regulacja jest
  
 
Cytat:
Rozmawiałem z mechanikiem który mi powiedział że to uszkodzenie elektrozaworków - wie chyba co mówi.
Z drugiej strony uidąc śladem twojego toku rozumowania PEET to czy uważasz że w takim aucie jak BMW e36 nie ma możliwości regulacji temperatury na nawiew dolny i górny??? nawet w Twingo mojej żony 93r. taka regulacja jest

masz walnięty zawór lub uszkodzone czujniki temperatury wewnętrznej lub uszkodzony element sterujący wszystkimi nimi ale to już można sprawdzić zwykłym miernikiem
  
 
HZ10 - podpowiedz proszę jak to zrobić - sprawdzić, przeczyścić itp..

Z Góry dzięki
  
 
sprawdź najlepiej żarówką czy jesty napięcie na wtyczce tego elektrozaworu po przekręceniu kluczyka i ustawieniu pokręteł na minimalną temperature to wtedy będziemy kombinować dalej
  
 
ja miałem to samo masz walniety elektrozawór uzywany kosztuje 100 zl
  
 
Wracam do tego tematu ponieważ będę wymieniał termostat i chciałbym definitywnie rozwiązać problem tych zaworków. Znalazłem taki oto rysunek:



i z tego co ja tu widzę to na szybę jest tylko gorący nadmuch, co prawda jest to E-32 ale zasada może być podobna w E-36 z klimatyzacją. Jak to w końcu powinno być?
  
 
JEST DOKŁADNIE TAK SAMO W E36
  
 
No nie wiem czy tak samo jest w E36, u mnie jak wlacze klime to nie wazne czy ustawie na szybe czy nie to leci lodowate powietrze. A przewaznie zawsze ustawiam na szybe jak mam klime wlaczona zeby po mnie nie wialo zimnem, i leci nawet na szybe zimne powietrze.

Innaczej jest z ogrzewaniem, nawiew srodkowy reguluje sie pokretlem osobnym.
Ale nawet jak dam na szybe i ustawie temp na minimum i nie wlacze klimy to powietrze sie nie grzeje, jesli przestawie tylko grzanie o 1 zabek wyzej to wtedy dopiero zaczyna grzac.
  
 
No nie wiem czy tak samo jest w E36, u mnie jak wlacze klime to nie wazne czy ustawie na szybe czy nie to leci lodowate powietrze. A przewaznie zawsze ustawiam na szybe jak mam klime wlaczona zeby po mnie nie wialo zimnem, i leci nawet na szybe zimne powietrze.

Innaczej jest z ogrzewaniem, nawiew srodkowy reguluje sie pokretlem osobnym.
Ale nawet jak dam na szybe i ustawie temp na minimum i nie wlacze klimy to powietrze sie nie grzeje, jesli przestawie tylko grzanie o 1 zabek wyzej to wtedy dopiero zaczyna grzac.
  
 
no to żeśmy sie niezrozumieli mnie chodzi o to że jak włączysz ogrzewanie na max to zimne powietrze możesz póścić ze środkowych wlotów lub tez ciepłe. ale jeżeli ogrzewanie jest wyłączone to wiadomo że zimne będzie leciało zewsząd