MotoNews.pl
  

[128] Zawory Ustawienie Gdzie na śląsku??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Musze ustawic zawort w moim 128, pytalem sie roznych magikow ale zaden nie ustawia zaworow plytkowych, moze znacie kogos kto sie tym zajmuje na slasku, albo jakis sklep gdzie mozna kupic plytki regulacyjne


[ wiadomość edytowana przez: Lukasz128 dnia 2005-07-12 11:21:20 ]
  
 
w przypadku braku - dopasowywać , piłować ,a nawet zdażają się podkładki podkładek blaszek np. z puszki (oczywiście nie polecam).
w sklepach powinno coś jeszcze być .

[ wiadomość edytowana przez: lukaszc dnia 2005-07-14 10:44:39 ]
  
 
Musze jeszcze opracowac jakis przyrzad rzeby wcisnac zawor z popychaczem rzeby plytke wyjac jeszcze nigdy nie ustawialem plytkowych zaworow.
  
 
Cytat:
akis sklep gdzie mozna kupic plytki regulacyjne



z tego co wiem wychodzi to bardzo drogo.
proponuje podjechac do ASO fiata, oni powinni dac "na wymiane" plytki i placi sie tylko za robote. wbrez pozoro nie jest bardzo drogo (przynajmniej w krakowie, testowane na CC)
  
 
Nie wiedzialem ze z tym taki problem
Na szczescie Tadzik128 obiecal mi uzyczyc swojej kolekcji plytek, mam nadzieje ze sie dobierze cos z Jego zasobow
  
 
czy nie sąone identyczne jak w 2-wałkowym 132 ?
  
 
jesze nie wiem jaki luz ustawic roznie podaja ssacy 0,40, wydechowy 0,45 0,50 silnik 1300 128ac
  
 
płytki można kupic bez problemu z tego co wiem tylko że kosztują ok 5 zł sztuka a ja zamioast bawic sie z jakims szpejem do wkładania płytek po prostu zdjałem głowiczkę i mierzyłem szczelinomierzem i suwmiarka mierzyłem płytki czy trza grubszą czy cieńszą (płytki sa dosc standardowym szpejem bo np w volvo 740 w silniku 2000 i 2300 sa takie same płytki) a wartości luzw niestety nie pamiętam - dostępne są w literaturze) (ps oczywiscie luz nalezy mierzyc i ustawiac z uszczelką (założona miałem stara a potem na koniec dałem nową) ps 2 znajomy na dobrze ustawionych zaworach przejechał w zastavie 100000
  
 
zbyt wielki luz - opużni otwarcie zaworu powodując słabszy przepyw , spadek mocy .
ciasno spasowany - poprawi przepływ ,moc silnika jednak w przypadku skasowania się luzu na skutek nagrzania ,ekspluatacji może wypalić gniazdo zaworu powodując nieszczelność .
dlatego warto go skontrolować po jakimś czasie na ciepłym silniku .
  
 
kontrolował - po 100 tys nadal był luz w porządku
  
 
Zwor ssacy-0,40
zawor wydechowy-0,50 (na zimno) W ksiazce pisze to zapodalem
  
 
Nie polecam oszczędzania na płytkach, z dwojga złego lepiej zeszlifować orginalną niż zakładać podróbkę. Ostatnio oglądałem wałek z Laguny gość pojechał na regulację i wymienili mu 3 płytki na podróbki i 1 po jakiś 100 km wypadła poczym zablokowała wałek
Nie pytajcie dlaczego wypadła bo nie wiem. Ale na podróbkach się to zdarza. To że zetrze krzywkę to przy wypadnięciu mały pryszcz
Tak że tylko orginał !!
  
 
nie wiem jak obecnie, ale rok temu plytki moznabylo bez problemu kupic, cos kolo 6zl. Sciaganie gliwiczki ro regulacji zaworow nie jest dobrym pomyslem, bo jesli dasz nowa uszczelke -zmienia sie luzy, jesli zostawisz stara, moze ciaknac. Ja polecam patent ktory polecil mi Henryk Lipinski z kielc- duzy plaski wkretak miedzy plytke a krzywke, otworzyc tak zawor i zablokowac szklanke np kawalkiem preta kwadratowego 8x8. reszta to pikus. Aha, pomiar plytek suwmiarka...hmm...polecalbym raczej mikrometr.
  
 
zamiast dużego wkrętaka dobry byłby klucz w kształcie '' chaka " -literki " j" na początku węższej a pużniej rozszeżającej się .
przydadzą się szczypce z zaostrzonymi końcami do wyjęcia płytki .
  
 
Znalalem faceta ktory sie kiedys zajmowal praktycznie tylko zastava mial cale pudlo plytek i zobaczymy o 19 00 do odbioru, ale mysle powinno byc ok wszyskie plytki musi itak wymienic bo jak mierzylem to zaden zawor nie mial wiecej niz 0,30 mm luzu w sobote chce to odpalic i zobaczymy jak bedzie chodzilo

P.S

Rzeby nie zaczynać nowego tematu.

Gniazda zaworowe mam stare zostaly tylko wyfrezowane, zawory oczywiscie tez wyfrezowane, wywazone i minimalnie odchodzone, teraz nie wiem czy wlewac bezolowiowa bez czy z dodatkiem
  
 
Ja bym czasem chlapnal dodatek, tak co drugie tankowanie...
Odwieczny problem czy gniazda juz "nowe" czy jeszcze "stare"
  
 
Cytat:
2005-07-13 13:32:01, Lukasz128 pisze:
Znalalem faceta ktory sie kiedys zajmowal praktycznie tylko zastava mial cale pudlo plytek i zobaczymy o 19 00 do odbioru, ale mysle powinno byc ok wszyskie plytki musi itak wymienic bo jak mierzylem to zaden zawor nie mial wiecej niz 0,30 mm luzu



skad wiesz ze wszytskie? bardzo pradopodobne jest, ze plytjka ktoora miala zla grubosc dla jednego zawodu, dla innego daje idealny luz.
  
 
do tych silnikow pasuja plytki od lady z tego co pamiatam a koszt chyba 2,50 szt