Dokumentacja techniczna

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Szukam dokumentacji technicznej do ładzianki 2105 lub 07. Najlepiej bardzo dokładnej z rysunkami i zeby byly wymiary.
Może ktoś ma linka do strony z tego typu rysunkami, może być po rosyjsku.
  
 
Hehe , wiem po co, ja również byłbym zainteresowany w miarę dokładną dokumentacją techniczną ale Samarki
  
 
Huey, nie ty jedyny
  
 
Wiec po co?
  
 
Podaj dane ale szczegolowe wymiary kazdego elementu, to za jakis czas sie dowiesz po co
  
 
Pomierzyłbym, ale dane z mojego auta są aktualnie niewiarygodne
  
 
po cooo??? bo przeciez to jest na stronce i w ksiazce "jezdze samochdem lada"
  
 
nie mam tej ksiazki a ma ktos skany ?? wszystkie czesci (lacznie z blachami) sa zwymiarowane ??
  
 
Nie - podane sa tylko wymiary zewnętrzne. Rozumiem, ze chodzi o wymiar każdej blachy, łącznie z wymiarami przetłoczeń itp itd. Takich danych nie ma. Trzeba osobiście pomierzyć. Mniemam, ze Dyku chce to przerzucić do jakiegoś programu, zeby 3d zrobić? Dobrze sobie wymyśliłem?
  
 
Leszek dobrze wykombinowałeś, mam zamiar zbudować klasyka w 3d i wrzucić go na stronke o ile uda się skompletować odpowiednią dokumentacje. Można też zrobić na oko ale nie będzie to miało sensu dla tych którzy by chcieli oprzeć się na takich rysunkach.
  
 
Mniemam ze o to mniej wiecej chodzi, chociaz ja mialem bardziej ambitniejsze plany

Wiecie co to jest OpenGL
  
 
Cytat:
2005-07-13 13:05:44, dcnt pisze:
Mniemam ze o to mniej wiecej chodzi, chociaz ja mialem bardziej ambitniejsze plany Wiecie co to jest OpenGL

open gl to składnik nvidi potrzebny do np odpalenia wielu gier jesli toja grafika nie wyrabia on cos tam przełacza
  
 
Cytat:
2005-07-13 13:08:30, arsen pisze:
open gl to składnik nvidi potrzebny do np odpalenia wielu gier jesli toja grafika nie wyrabia on cos tam przełacza



nie

To sa konkurencyjne do Microsoftowego DirectXa biblioteki graficzne, ktore umozliwiaja wyswietlenie nawet bardzo zaawnsowanych obrazow graficznych, wszelkie efekty pecjalne w Quake II zostaly w nim zrobione (chodzi tu o np rozblyski wybuchow od uderzen pociskow) jest lekko powolnieszy od DirectXa ale pozwalajacy na uzyskanie ladniejszych i bardziej realistcznych efektow barwnych.

Ja po prostu planowalem na podstawie takich danych wykonac model samarki w ktorym pewne elementy moglyby byc zastepowane innymi (wybieranymi w opcjach) np inne felgi, opony, kierownica i inne takie, a wszelkie elementy ruchome (drzwi, kola, kierownica, zawieszenia a nawet i silnik) zaprogramowac aby sie poruszaly zgodnie z rzeczywistoscia,

bardzo przydatny jest tutaj program 3DMAX gdzie tworzy sie elementy i exportuje jako siatke punktow, a potem bierze sie jakis kompilator (mnie nauczyli w VisualC++) i z gotowych elementow robi sie dynamiczny obiekt, mozna go oswietlic, zmieniac barwy, nadac przezroczystosc szybom (co bys powiedzial na efekt plynnie sciemnianych szyb ) i takie tam, mozna by tez gotowy obiekt wprawic w ruch, jest to do zrealizowania, ale trzeba mase danych zeby taki obiekt stworzyc, a potem jeszcze spedzic duzo czasu nad zaprogramowaniem sposobu poruszania sie poszczegolnych czesci i ewentualnie zasymulowac poruszanie pojazdu
  
 
Ewentualnie możnia mieć skaner 3D Albo taki program, który zbiera dane z obiektu za pomocą czujników na nim umocowanych

Trzeba by pomierzyć dokładnie auto, ale za cholerę nie wiem jak pomierzyć krzywizny itp.
  
 
zrob mi 2107 jadaca powerslidem w prawo na NOSie i po torach
  
 
Docent zdobedzie dokumentacje i w jego garazu beda zjezdzac z tasmy nowe Samary
  
 
Virtualne of course
  
 
Cały problem w tm że najtrudniej zmieżyć elementy karoseri, a wszczegolnosci krzywizny i ich promienie.
Cytat:
2005-07-13 13:23:51, Leszek_Gdynia pisze:
Ewentualnie możnia mieć skaner 3D Albo taki program, który zbiera dane z obiektu za pomocą czujników na nim umocowanych Trzeba by pomierzyć dokładnie auto, ale za cholerę nie wiem jak pomierzyć krzywizny itp.

  
 
A ja gdzieś na rosyjskiej stronie poświenconej tunigowi widziałem takie rzeczy może warto tam poszukać i popytać? napewno łade zwymiarowali i zrobili wizualizacje.
  
 
Masz może jakieś namiary na stronke?
Cytat:
2005-07-13 23:43:43, Wergilius pisze:
A ja gdzieś na rosyjskiej stronie poświenconej tunigowi widziałem takie rzeczy może warto tam poszukać i popytać? napewno łade zwymiarowali i zrobili wizualizacje.