MotoNews.pl
  

Polonez Cargo i Cargo Plus [różnice]

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jadąc wczoraj po Wrocławiu zauważyłem Poloneza Cargo Plus który miał z tyłu światła chyba od Atu. Powiem szczerze zdziwiłem się bo przecież Cargo (zwykłe) ma światła od zwykłego Caro.

Czy są jeszcze jakieś inne różnice pomiędzy Cargo i Cargo Plus oczywiście poza tymi wynikającymi ze zmian pomiędzy wersją zwykłą a Plusem i światłami tylnymi co wiąże się z tym że napeno jest inna klapa bagażnika.
  
 
róźnicaw tylnym zawieszeniu, w plusie jest stabilizator, a światłabyły różne,w zależności od rodzaju tylnych furtek
  
 
Wersja karetkowa ma światła od Caro+ ale miała też mniejszą klape z tyłu i aut zwęzało się ku tyłowi.
  
 
Nie ma na to żadnej reguły, karetki jeździły z lampami od Caro i od Atu. Jeszcze jedną różnicą były tylne zderzaki - w Cargo były najpierw w stylu Borewiczowskim - tylko na tylnej ścianie, do tego z boku standartowa listewka od przejściówki na błotniku i na wstawce przedłużającej nadwozie po prostu naklejony czarny pasek, wyglądało to ohydnie więc zamienili z czasem na jeden długi zderzak w stylu Caro. W Plusach zaś montowano standartowy tylny zderzak od Caro+ i Atu+ a do tego ze wstawką pomiędzy zderzak i nadkole tak, że z daleka wyglądało to całkiem estetycznie ...ale tylko z daleka
  
 
oczywiścioe zderzaki były również w jednej części
  
 
Cytat:
2005-07-13 11:12:41, Mikry pisze:
Nie ma na to żadnej reguły, karetki jeździły z lampami od Caro i od Atu. Jeszcze jedną różnicą były tylne zderzaki - w Cargo były najpierw w stylu Borewiczowskim - tylko na tylnej ścianie, do tego z boku standartowa listewka od przejściówki na błotniku i na wstawce przedłużającej nadwozie po prostu naklejony czarny pasek, wyglądało to ohydnie więc zamienili z czasem na jeden długi zderzak w stylu Caro. W Plusach zaś montowano standartowy tylny zderzak od Caro+ i Atu+ a do tego ze wstawką pomiędzy zderzak i nadkole tak, że z daleka wyglądało to całkiem estetycznie ...ale tylko z daleka



Mylisz troche pojecia, bo karetki czyli ambulansy wychodziły tylko w tej werscji z lampami od Caro+ i także z blendą od niego, ni wychodziły ze swiatłami od Atu bo to już jest Cargo+ a nie karetka, co do zderzaka w Cargo+ to był on od Plusa ale bok był przedłużony tak wiec do momentu nadkola nie było łączenia, wspomniany przez ciebie zderzak łaczony występował w wersji plusowej karetek, a to już nie było Cargo+

[ wiadomość edytowana przez: Mebig dnia 2005-07-13 15:23:45 ]
  
 
Przerzuciłem moje przepastne archiwum wycinków gazetowych i faktycznie muszę przyznać rację - karetki były z lampami od Caro+. Przyznam, że do tej pory myślałem, że karetki i Cargo+ to to samo nadwozie.
  
 
Cytat:
2005-07-13 09:13:05, Jojo pisze:
róźnicaw tylnym zawieszeniu, w plusie jest stabilizator, a światłabyły różne,w zależności od rodzaju tylnych furtek


W cargo zwykłym też są. Przed chwiląmijałem takieo coś koło 1996r.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Tak czy siak, Cargo/Cargo plus nie wyglądaly, moim zdaniem, zbyt estetycznie, ale i tak cieszyło mnie, że karetki w Polsce są polskiej produkcji
  
 
Widziałem w wawie ambulans ze światłami od Atu. Miał zderzak al'a C+ Do tego nie łamany/dzielony. Obok stała także stara karetka z lampami od zwyklego caro (no i zderzakiem chyba z 3 części )
  
 
Kolego Mebig nieprawde prawicie.Mam przed oknem baze karetek i zarowno maja tylne lampy z C+ jak i A+.wiec przeczy to twojej teorii.A co do zderzakow to oba typy maja taki sam wydluzony zderzak
  
 
No i to się zgadza, ale te które mają lampy od caro+ mają zwężaną tylną część nadwozia w jej górnej części i tylko takie widuje w Poznaniu, a Cargo+ wszystkie które widziałem miały lampy od Atu tak wiec ja opieram swoje wypowiedzi na tym co widziałem na własne oczy.
  
 
musze zalatwic cyfraka to ci pokaze na forum
  
 
  
 
Hehehe zdjęcie wykonane przez mojego kolegę parę ładnych lat temu
  
 
Ja dam dla porównania dwie karteki, zdięc nie wkleje podam linki
Polonez Caro+ ambulans
Polonez Cargo+ Ambulans

Pierwsze zdjecia przedstwaia Poloneza niby Cargo+, ale jednak nie ponieważ tył auta (niestety nie znalałem zdjecia) pochodzi od Caro+, tj lampy oraz blenda, drugie zdjecie przedstwia natomiast Cargo+ czyli auto które jest mocno zbliżone do poprzedniej wersji a posiada zewnętrznie tylne lampy od atu. Jeżeli ktoś byłby miły i przestwaił mi zdjecia tego drugiego Poldka z lampami od Caro+ tu uwierze ze istniały Cargo+ z ww lampami.
  
 
Cytat:
2005-07-16 01:36:52, Mebig pisze:
Ja dam dla porównania dwie karteki, zdięc nie wkleje podam linki Polonez Caro+ ambulans Polonez Cargo+ Ambulans Pierwsze zdjecia przedstwaia Poloneza niby Cargo+, ale jednak nie ponieważ tył auta (niestety nie znalałem zdjecia) pochodzi od Caro+, tj lampy oraz blenda, drugie zdjecie przedstwia natomiast Cargo+ czyli auto które jest mocno zbliżone do poprzedniej wersji a posiada zewnętrznie tylne lampy od atu. Jeżeli ktoś byłby miły i przestwaił mi zdjecia tego drugiego Poldka z lampami od Caro+ tu uwierze ze istniały Cargo+ z ww lampami.


Trochę się tutaj mieszają pojęcia...
Trzeba zacąć od tego, ze ten pierwszy to "prywaciarska" przeróbka normalnego poloneza (obojętnie czy caro czy caro+) na ambulans - ogajrze Czeladź.
Druga to typowy FSO Polonez AMBULANS a nie Cargo+ Ambulans. Karetki zawsze nazywały się ambulans. Dostawcze to zawsze były Cargo/Cargo+/Cargo Van/Cargo+ Van. Wersja Ambulanz na Plusier była robiona z trzema rodzajami drzwi: swiatła Caro+ - drzwi do góry, światła atu+ - drzwi do góty, światła atu+ - drzwi podwójne dwuskrzydłowe otwierane na boki (i tych jest najmniej).
  
 
Dobra, ale to drugie nie ukrywając zbudowane jest na bazie Cargo+ i nikt mi nie powie że tak nie jest, bo jakąś baze do zbudowania musieli mieć, co do Cargo+ z lampami od Caro to niestety ale jeszcze nie widziałem na własne oczy, ale bardziej interesowałoby mnie obejrzenie wersji z drzwiami otwieranymi na bok.
  
 
Cytat:
2005-07-16 12:33:04, 4971 pisze:
(...) światła atu+ - drzwi podwójne dwuskrzydłowe otwierane na boki (i tych jest najmniej).


Dokładnie raz tylko widzialem cos takiego.


  
 
Cytat:
2005-07-16 12:47:57, Mebig pisze:
Dobra, ale to drugie nie ukrywając zbudowane jest na bazie Cargo+ i nikt mi nie powie że tak nie jest, bo jakąś baze do zbudowania musieli mieć, co do Cargo+ z lampami od Caro to niestety ale jeszcze nie widziałem na własne oczy,


Ja w kwestii formalnej : Polonez Cargo miał w wersji cywilnej jak i ratowniczej lampy od Caro bo Atu za późno wymyślono .. po modernizacjach z 1997 roku przy okazji przerabiania Cargo na Cargo plus zmodernizowano w wersji cywilnej lampy na węższe, bardziej praktyczne od Atu .. czyli faktycznie nie było czegoś takiego jak Cargo plus w wersji cywilnej z lampami Caro .. jedynie w Ambulansach robiono wolną amerykankę i motowano takie i takie lapmy ..