Otwierajaca sie szyba

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam kolegow. mam maly problem jak w temacie a teraz szczegoly. z prawej strony z przodu jak otwieram troszke szybe i probjuje ja zatrzymac to nie moge. opada do konca. jak probuje podniesc do pewnego poziomu nie zamykajac calkowicie to rowniez opada. istnieja w pej chwili tylko dwa stany szyba zupenie otwarta lub zupelnie zamknieta. moze ktorys z szanownych klubowiczow mial podobny przypadek lub zetknal sie z podobnym przypadkiem. za kazda informacje bede wdzieczny.
haha jest to OMEGA B sedan.
  
 
hmm nie wiem czy konkretnie o to chodzi bo napisales ze podnaszac do gory opada ci na dol, jak swojej lewej nie moglem zatrzymac to wyczyscilem przelacznik bo byl brudny a jak liczysz ze zeby bedzie sie opuszczac tylko wtedy jak bedziesz trzymal to jest normalne zjawisko poniewaz naciskajac otwieranie szyby nelezy ja zatrzymac przyciskajac jescze raz opuszczanie albo podnoszenie, wszystkie szyby tak maja w omesi, dzieki temu mozesz zamkac szyby z pilota lub z zamka drzwiowego.


Pzdr
  
 
Nie wiem czy dobrze mysle ale moze trzeba je zaprogramowac.Moze odlaczyles akum. i stacila tzw. pamiec.
Sprobuj przy zamknietej szybie wcisnac zamykanie szyby i trzymaj az uslyszysz takie ciche klikniecie,cos jakby przekaznik kliknal (ok.3-4 sec).I tak dla kazdej szyby po kolei.
Moze pomoze.
A moze tez byc tak ze szyba ma za duzy opor i wlacza sie ustrojstwo ktore zapobiega np.przygnieceniu palcow przes zamykajaca sie szybe.
  
 
Troszeczke z innej beczki - "kocie łby" koleiny, tory, wszelkiego rodzaju poprzeczne nierówności to w polsce normlne!! A przez ustrojstwo zapobiegające przytrzaśnięciu palców przez zamykającom się szybe na takich właśnie nierównościach zamykajaca się szyba sama się otwiera w mojej omedze - przynajmniej tak mi ise wydaje że to przez to...Owszem nie jest to najbardziej denerwująca mnie rzecz w mojej Omesi ale da się moze w jakiś sposób wyłączyć ten "system bezpieczeństwa"? wie ktoś jak to zrobić? ?? może wyłamac jakiś bolec w jakimś przekaźniku? wiele tu mądrych rad znalazłem więc może i na to moglibyście coś wymyślec POZDRAWIAM
  
 
Żartobliwie:
Dobrze, że Ci się maska nie otwiera przy ~150km/h...

Poważnie:
Zamykaj szybe na równej drodze, wstrząsy mogą rzeczywiście ogłupiać kompa...

Puenta:
Pomyśl, jeśli Ci ktoś powie jak to wyłączyć i nagle się okaże, że przez przypadek Ty zostawiłeś palce, a nie daj Boże np. Twoje Dziecko, tam gdzie nie trzeba...

Pozdro

Wojti

[ wiadomość edytowana przez: zabojad dnia 2005-07-30 00:42:47 ]

[ wiadomość edytowana przez: zabojad dnia 2005-07-30 00:46:08 ]
  
 
Heheheh zabojad dałes mi do myślenia bo.... gdyby tak np kolega wsadził głowe przez otwarte okno zeby podgłośnić radio i pryzpadkowo nacisnoł opierajac się na przycisk zamykania szyby to mógłbym zostać oskarżony o nienaumyslne spowodowanie śmierci przez uduszenie Nie no niepodoba mi ise ten scenaiusz a jak ktoś oglądał kilera to wie ze w nissanie niema takiego ustrojstwa w końcu ryba wlókł wąskiego obok auta za krawat przytrzaśnięty przez szybe ELEKTRYCZNĄ heheh dosyć filmów ide spać
  
 
W Nissanie może i jest, tylko Ryba doskonale opanował zatrzymanie domykającej się szyby...
  
 
A ja troche z innej beczki
-ja po zamknięciu samochodu pilotem to zamykają mi sie szyby ale od jakiegoś czasu mam przypadki że albo sie wogule nie zamkną albo prawa sie zamknie do końca poczym otworzy ale na jakieś 3 cm.
Pewnie omcia ma dosyć gorąca i parówy w środku
Ale powarznie to za cholere nie moge dojsc co to może być
  
 
Cytat:
2005-07-29 22:11:31, wojto737 pisze:
Nie wiem czy dobrze mysle ale moze trzeba je zaprogramowac.Moze odlaczyles akum. i stacila tzw. pamiec. Sprobuj przy zamknietej szybie wcisnac zamykanie szyby i trzymaj az uslyszysz takie ciche klikniecie,cos jakby przekaznik kliknal (ok.3-4 sec).I tak dla kazdej szyby po kolei. Moze pomoze



Spróbuj tego...

Pozdro
Wojti
  
 
Jeśli programowanie nie pomoże to obawiam się że pozostaje wymiana silniczka w drzwiach lub sprawdzenie instalacji.
A co do samoczynnego otwierania na wybojach to napewno nie ma żadnego czujnika wstrąsowego w mechaniźmie.
Rozbierałem swego czasu silniczek, a dokładniej wyjąłem płytkę z elektroniką.
Co w środku?
- dwa przekaźniki
- mikroprocesor - tak tak panowie
- dwa czujniki Halla
- kilka rezystorów, diod, kondziorów

A działa tak w uproszczeniu:
po nacisnięciu guziczka procesor podaje sygnał do przekaźnika, jednego lub drugiego w zależności od kierunku szyby.
Dwa czujniki Halla w połączeniu z magnesem na ośce silnika informują procesor o ilości obrotów i prędkości oraz o kierunku obracania( po to są dwa)
Nie wiem jaki ma sens kierunek obracania ale tak jest napewno.
Jeżeli prędkoś spadnie poniżej ustalonej szyba przestaje się przesuwać.

Ot i tyle