Reduktor ciśnieniowy

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Od niedawna mam lpg i jestem z tego zielony. Podobno mam już membrane na wykończeniu i koleś z warsztatu mówi ze lepiej wymienić cały reduktor = 250zł z wymianą. Jednak zauważył ze mam reduktor ciśnieniowy i że takie są już nieużywane i musiałby gdzies go szukać co wiazało by się z kosztem 350zł. Zaproponował założyć reduktor elektryczny i zmienić stacyjke za 300zł. Czy jest to opłacalne i czy koles nie robi wała jakiegoś??

Pewnie nie tyle ciśnieniowy co podciśnieniowy. Podciśnienie z kolektora dolotowego uruchamia w nim przepływ gazu. Gdy silnik zgaśnie gaz przestaje płynąć.
Dla twojej kieszeni lepiej będzie zregenerować reduktor. Portfelowi gazownika lepiej jak wciśnie ci nowy + centralka sterująca. Jedyne co mogło by tłumaczyć wymianę, to niemożliwość dostania kompletu naprawczego membran.
Osobiście jeżdziłem na obydwu typach i milej wspominam ten starszy, podciśnieniowy właśnie. Pstryczek z błyskawicą jest niezastąpiony.

Koleś mówił ze nie opłaca sie naprawiać membrane tylko odrazu wymienic całość. Sam już nie wiem. Co jest lepszego w tym elektrycznym? Gaz był zakładany w 97 więc czy regeneracja coś da na dłuższą mete?

po regeneracji masz spokój na jakieś 80-120tys. km

pozdrawiam

Cytat:
2005-07-15 23:12:47, daver83 pisze:
Koleś mówił ze nie opłaca sie naprawiać membrane tylko odrazu wymienic całość. Sam już nie wiem. Co jest lepszego w tym elektrycznym? Gaz był zakładany w 97 więc czy regeneracja coś da na dłuższą mete?

Regeneracja polega na rozebraniu, wyczyszczeniu i wymianie wszystkich zużywających się elementów (membrany, gumki, sprężynki itp). Zregenerowany reduktor powinien pracować tak jak nowy i (jeśli użyto oryginalnych części) tak samo długo jak nowy. Czy ten koleś skonkretyzował dlaczego i komu to ma się nie opłacać?

Koles nic nie powiedział i nic nie wyjaśnił. Chyba pierw jeszcze poszukam innego mechanika, zobaczymy co powie. Ile powinna kosztować mniej więcej regeneracja reduktora?