[126]Swap-y Silniki i ich KM

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszytskich Mam nietypową sprawe potrzebne mi troche tabelek o Pojemnosci silnik i jego KM
np. Fiat 127 Poj.903. KM 90
dał by ktos rade wypisac wszystkie silnik od 900 - 1.3
Chodzi mi o silniki z których mozna zrobic Swapka do maluszka bez wiekszej motaniny !!
  
 
co oznacza "wieksza motanina" ?
  
 
hehe nie wiem ale tak jakos napisałem Wojtas Te Twoje 1.1 ile ma Km ? i za ile kupiłeś ?
  
 
1.2 8V SPI - 60KM (punto I, Lancia Y)
1.2 8V MPI - 60KM (z Punto II, Lancia Y)
1.2 8V MPI - 73KM (Punto I, Palio)
1.2 16V - 86KM (z PuntoI, Lancia Y)
1.2 16V - 80KM (z Punto II, Lancia Y, Albei itp)
1.2 16V - cos ok 82KM (taki byl w Bravo(a))
  
 
1.1 SPI/MPI 55 KM

899 SPI 39-40 KM
903 44-47 KM

FIAT SOHC:

1.1 - 55-64 KM
1.3 - 60-75 KM
1.4 - 71-78 KM
1.5 - 73-85 KM
1.6 - 82 KM
1.3T - 103 KM ?
1.4T - ~110 KM ?

Te silniki sa ciezsze od FIRE i raczej maja sens tylko centralnie.
  
 
to ja chyba pisze sie na 903 nie za duza pojemnosc a prawie 50 KM zrobi sie ja troszeczke i moze wyciągnie 60KM orjętujecie sie ile moze kosztowac taki silniczek z Osprzetem... /
  
 
Cytat:
2005-07-15 16:37:50, wrc126p pisze:
to ja chyba pisze sie na 903 nie za duza pojemnosc a prawie 50 KM zrobi sie ja troszeczke i moze wyciągnie 60KM orjętujecie sie ile moze kosztowac taki silniczek z Osprzetem... /



za 3 do 5 stówek to już wyciągniesz w miarę dobry stan. tylko jest jedna wada tych silników, są dość stare, ja był raczej robił 899 SPi z seja jeżdżę sejem na tym silniku i całkiem dobrze się sprawuje
  
 
Jak chcesz miec podlubany silnik to poszukaj 899 z CC Abarth (Trofeo) - ok.70KM, wyczynowe tloki, walek, komputer do 8 tys obr, byc moze odchudzony rozrzad - ja taki silnik wyrwalem za 1000 zl z kompem i kolektorem 4-2-1 do CC (ktory na pniu poszedl za 300 zl). Silnik w koncu trafil do Tomasza Skindera (tuner i zawodnik z Wawy) - mozesz zadzwonic i zapytac co sie dzieje z tym silnikiem... Szukaj na Hodze, sa czasem A-gr 900 do sprzedania, te silniki nie sa budowane prez amatorow jak polowa 650-tek tylko zwykle pochodza spod reki mniej lub bardziej znanego tunera.
  
 
Cytat:
2005-07-15 16:52:39, yapko pisze:
Jak chcesz miec podlubany silnik to poszukaj 899 z CC Abarth (Trofeo) - ok.70KM, wyczynowe tloki, walek, komputer do 8 tys obr, byc moze odchudzony rozrzad - ja taki silnik wyrwalem za 1000 zl z kompem i kolektorem 4-2-1 do CC (ktory na pniu poszedl za 300 zl). Silnik w koncu trafil do Tomasza Skindera (tuner i zawodnik z Wawy) - mozesz zadzwonic i zapytac co sie dzieje z tym silnikiem... Szukaj na Hodze, sa czasem A-gr 900 do sprzedania, te silniki nie sa budowane prez amatorow jak polowa 650-tek tylko zwykle pochodza spod reki mniej lub bardziej znanego tunera.



o tak silnik z Trofeo jest mniamniuśny z chęcią ujrzałbym go pod maską szerszenia tylko kasy nie ma
  
 
nie znajdziesz mocnych 900 juz w polsce te o ktorych pisze yapko dawno temu wyginely mialem mozliwosc jezdzenia kilkoma z nich i nie ma rewelacji silniki jada tylko gora zaden z nich nie ma orginalego dolu silnika tloki korby wal to juz dawno temu poszlo z dymem te silniki jezdzily w latach 93 wtedy byly konkretne bo wlosi je stroili dzis pozostaly po nich walki wyrzygane i popekane glowice,jedynie co dobrego dostaniesz a tez o nie nie tak latwo to kolektory a z kompem od a1000 bedziesz mial nie lada problem bo to tylko na takim programie jezdzi dobrze.jak chcesz zakladac do bebecha taki motor liznij glowice wiekszy korpus wtrysku walek na dol napawany kolo zamachowe i luzne nastawy a bedziesz zadowolony bedzie malo palilo i nie bedzie przebierac na obrotach.A w bajki nie wierz ze ktos sprzedaje super nowke abartha 900 70km to 3/4 z nich zwykla 900 objedzie.
  
 
Tak sie składa ze motor który mam obecnie miał głowice cc trofeo.
Osiagi i spalanie nie były warte tego, dlatego własciciel ja sprzedał a za ta kase zrobił normalną głowice..
Na moim silniczku obecnie na hamowni było rok temu 47 kucy - grzebane 899 spi.

Aktualnie jest plan naprawic wydech bo jest do niczego zrobiony itp itd wywalilem zwezke gazu i zobaczymyco wyjdzie na hamowni ..
Silnikjestfajny i łapie od dołu i to ma wielki plus i jest lekki.
  
 
Cytat:
2005-07-15 15:24:51, wrc126p pisze:
hehe nie wiem ale tak jakos napisałem Wojtas Te Twoje 1.1 ile ma Km ? i za ile kupiłeś ?



koszty calosci swapa to ponad 5 tysiecy zl i pol roku pracy z przerwami (robocizna to ok 1500zl), sam silnik to 1300zl plus czesc osprzetu (wiazka, rozkodowanie kompa, alternator, rozrusznik).

a w ksiazce jest napisane ze ma 54KM, ale ile ma w maluchu z innym dolotem i wydechem to nie wiem.
  
 
U mne icałkowity koszt wsadzenia 900 2250 złotych z rejestracja ale kupiłem zestaw z innego malucha i tylko go przerobiłem tak 60 % zestawu
  
 
Zacznijmy od tego że akurat moc to jest chuj. Najważniejszy jest raczej moment obrotowy. Jeśli ktoś nie wierzy niech się przejedzie jakims nowym dieslem typu HDI, dCI itp. Nioby nie duża moc, ale moment od ciężarówki i na kazdym biegu przyspiesza jak na jedynce. Wtedy taki maluch będzie zapierdalał jeśli mu się wsadzi silnik z dużym momentem.
  
 
Cytat:
2005-07-15 18:02:04, kubica pisze:
nie znajdziesz mocnych 900 juz w polsce te o ktorych pisze yapko dawno temu wyginely mialem mozliwosc jezdzenia kilkoma z nich i nie ma rewelacji silniki jada tylko gora zaden z nich nie ma orginalego dolu silnika tloki korby wal to juz dawno temu poszlo z dymem te silniki jezdzily w latach 93 wtedy byly konkretne bo wlosi je stroili dzis pozostaly po nich walki wyrzygane i popekane glowice,jedynie co dobrego dostaniesz a tez o nie nie tak latwo to kolektory a z kompem od a1000 bedziesz mial nie lada problem bo to tylko na takim programie jezdzi dobrze.jak chcesz zakladac do bebecha taki motor liznij glowice wiekszy korpus wtrysku walek na dol napawany kolo zamachowe i luzne nastawy a bedziesz zadowolony bedzie malo palilo i nie bedzie przebierac na obrotach.A w bajki nie wierz ze ktos sprzedaje super nowke abartha 900 70km to 3/4 z nich zwykla 900 objedzie.



pewnie masz racje, ze silniki jechaly od gory to w miare da sie wytlumaczyc - cc trofeo było raczej wyścigowym autem. a imho dłubanie 899 w moim przypadku nie ma sensu . Dostałem w miarę dobrą robotę i może na przyszły sezon da się wydłubać jakieś solidne cc 1.1, kto wie może nawet do wsmp się przymierzę .

pozdro
  
 
Ja jak narazie robie sobie 800-tke a jak ona mi sie znudzi to zrobie sobie mocnego swap-a mysle tu o silniku 1.3 Turbo od UNo !! jak moc to moc postawic go centralnie zawierza od Uniaka tarczówki, poserzyc i takie tam, ale to plany dopiero za rok moze dwa ale bedzie takie cos pozdrawiam wszytskich z Wrocławia !! :]


[ wiadomość edytowana przez: lukaszc dnia 2005-07-16 11:06:05 ]
  
 
Strongi a co myslisz o 1.6 dohc z regaty do malucha:
Displacement 1585 cc
Bore x stroke 84 x 71.5 mm
Compression ratio 9.7
Output: 100.6 bhp (74 kW) @ 5900 rpm
Torque: 133.4 Nm @ 3800 rpm

  
 
Ile kosztuje silnik 899CC Abarth ? bo taki był jak juz wkładał na sam początek
  
 
Cytat:
2005-07-16 14:34:12, wrc126p pisze:
Ile kosztuje silnik 899CC Abarth ? bo taki był jak juz wkładał na sam początek



przeczytaj co napisal kubica! a jak chcesz abarthowskie czesci to kupujesz zwykle 899 i jedziesz do wloch gra nie warta swieczki, lepiej juz 1.1 albo 1.2
pozdro
  
 
albo do porzadku 650;p