| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
-SerU- F&F Sympatyk Fiat 131 Wroclaw/Maidstone | 2005-07-16 19:31:29 Poniżej kilka fotek z mojej wydumki. Do silnika 2.0 DOHC zaadoptowałem monowtrsyk Boscha. Silnik siedzi w polonezie i z niego też pochodzi ów wtrysk. Inaczej by sprawa nie przeszła bo by go nie zarejestrowali "normalną" drogą (po 95 roku wszystkie samochody muszą posiadać katalizator i sondę lambda)
Zwracam uwagę na obieg wody Udało mi się dostać oryginalny termostat mocowany w głowicy razem z obudową. Dzięki temu nie musiałem praktycznie nic kombinować z obiegiem wody. Jedynie przedłużyłem dwa węże i to wszystko Na fotkach widać także przerobiony kolektor rurowy z Poloneza GSi i całą resztę tego bałaganu
Generalnie strasznie upierdliwa i mozolna robota-najwięcej czasu pochłonęły pierdoły typu koło pasowe na wale (jest założone z poloneza, co niosło za sobą konieczność jego przetoczenia i przerobienia), zgranie w linii bieżni pozostałych kół, zabawa w przedłużanie wiązki wtrysku (zespół wtryskiwacza jest obrócony o 180 stopni i zamocowany za pomocą dorabianej aluminiowej flanszy do gaźnikowego kolektora z DOHC), wypozycjonowanie czujnika położenia wału żeby nie wadził o koło pompy wody i był w odpowiedniej odległości od zębów na kole pasowym i mnóstwo innych rzeczy, które czasem doprowadzały mnie do białej gorączki. Generalnie projekt skończony w 90 %. Zostało podpięcie przewodów paliwa, umocowanie gdzieś cewki, zamocowanie wału napędowego i poskładanie reszty do kupy.
![]() |
Poramancza F&F MEMBER 125p jaworzno | 2005-07-16 20:44:01 szacunek Sergiusz
ciekawe jak to bedzei pracowac
pzdr |
maskekk F&F Wolny Słuchacz :) Pzn | 2005-07-16 21:01:52 Czekam na jakies testy drogowe, pomiary itepe i ile to to pali ?? a moze jakas hamownia ? |
gumbas5 F&F Sympatyk German Style Katowice | 2005-07-16 22:46:27 no bardzo ładnie sie to prezentuje - ale może właśnie jakiś opisik jak to hula? jak sie sprawdziło? |
Koniu F&F Sympatyk CRX Kraków | 2005-07-16 22:54:37
Może tak doczytać cały post a później zadawać sensowniejsze pytania ? |
gumbas5 F&F Sympatyk German Style Katowice | 2005-07-16 22:58:54 a gdzie tam jest napisane jak to hula?
[ wiadomość edytowana przez: gumbas5 dnia 2005-07-16 22:59:06 ] |
Koniu F&F Sympatyk CRX Kraków | 2005-07-16 22:59:57 Jak ma być napisane jak hula jak cytuję "Generalnie projekt skończony w 90 %. Zostało podpięcie przewodów paliwa, umocowanie gdzieś cewki, zamocowanie wału napędowego i poskładanie reszty do kupy." |
gumbas5 F&F Sympatyk German Style Katowice | 2005-07-16 23:02:35 wiem to, bo przeczytał od razu do końca, a w moim poście chodziło o to żeby jak najszybciej dał znać jak to działa... |
Koniu F&F Sympatyk CRX Kraków | 2005-07-16 23:09:52
fakt, źle przeczytałem ![]() ![]() ![]() |
Pat_kdb F&F MEMBER Fiaty 126p i Fiat 126 Bytom | 2005-07-17 09:12:39 ciekawa robota - 2.0....pozazdroscic ja 2.0 mam dla siebie bardzo żadko (jak ojca niema;p). |
owz F&F Sympatyk sejo/passat Poznań/Skórzewo | 2005-07-17 09:51:31 dobra robota, czekam na test drogowe
pozdro |
-SerU- F&F Sympatyk Fiat 131 Wroclaw/Maidstone | 2005-07-17 19:57:18 Silnik dziś odpalił Od pierwszego dotknięcia Chodzi równo i cicho. Nie telepie się tak jak przy gaźniku, ładnie reaguje na wciśnięcie pedału gazu. Jutro zakładam wał, składam resztę do kupy i pierwsze testy drogowe. |
-SerU- F&F Sympatyk Fiat 131 Wroclaw/Maidstone | 2005-07-20 22:18:04 Fura jeździ i to wręcz zajebiście Zrobiłem dziś nim w ramach testów około 80 kilometrów i wszystko jest git Zauważalna różnica między wtryskiem a gaźnikem to wzrost elastyczości. Przez przypadek wbiłem zamiast 1 biegu trzeci i samochód pięknie, płynnie ruszył-to jest raczej niewykonalne przy gaźniku. Dobrze reaguje na wciśnięcie pedału gazu i ochoczo zabiera się za przyspieszanie. Silnik pracuje równo choć wyraźnie zasysa gdzieś lewe powietrze w okolicach kolektora ssącego-sprawa jutro do wyprostowania. Z dziwnych rzeczy: kontrolka check engine raz się zapala raz gaśnie w odstępach mniej więcej 1 minutowych i wskaźnik temperatury pokazuje jakieś głupoty: wentylator się włącza przy 70 stopniach na wskaźniku-pewnie jest czujnik walnięty bo obieg wody zachowuje się OK i wszystkie węże są gorące także niedogrzanie nie wchodzi w rachubę. |