MotoNews.pl
  

Instalacja bedini szukam opisu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Mam założoną fabrycznie instalację LPG Bedini w polonezie w 2000r na wtrysku jednopunktowym bosch. Szukam opisu do tej instalacji, szczególnie:
1) szczegółowej instrukcji obsługi,
2) schematu,
3) opisu złącz wychodzących z czarnej obudowy wewnątrz samochodu,
4) softu itp.
Wszystko to dla celów wyłącznie edukacyjnych, oczywiście
  
 
Posiadam nastepujace pozycje 1 oraz 2, reszta i tak ci nic nie da, opis nieprzydatny a softu nie ma, do tego jest tester przypinany i to wszystko, a on jest cholernie drogi. Na jutro wieczór postaram sie zeskanować i podesłać ci to tylko podaj maila. Dodam że schemat mam do wielopunkta, ale pozmieniane mam na tak jak powinno być w jednopunkcie.
  
 
Mebig dziękuje za pomoc wszystko, co dotyczy bedini przyda mi się niechcący wypiołem przewód z tego czarnego pudełeczka (centralki) i dla tego szukam wszelkich info łącznie ze schematem by sprawdzić czy prawidłowo go podpiolem
jjjanek@poczta.onet.pl
jjjanek@poczta.onet.pl
Ps
a możecie mi wyjasnić czy w warunkach garażowych istnieje możliwość zrestertowania parametrów od lpg i ustawienia od nowa?

[ wiadomość edytowana przez: JJJANEK dnia 2005-07-18 06:00:51 ]
  
 
Nie ma takiej możliwości, moze idzie zresetować, ale ustawić już nie, ponieważ do tego służy tester, jezeli masz poprawnie ustawioną instalkę raz na testerze to potem już nie trzeba jeździć na taką regulację, wystarczy zwykła na analizatorze spalin. Co do kabelków to mogę sprawdzić i odrysować który gdzie idzie, bo schematu jako tako montażowego nie ma, bo wpinasz sie gotowymi elementami, ta instalka jest tak prosta że nawet laik poradziłby sobie z założeniem jej do samochodu.
  
 
zastanawiam się czy prawidlowo mam jeszcze poustawiane zworki w tym czarnym pudełeczku na dole są dwa przelączniki jak i zboku cztery poprostu zżera mnie ciekawość po co one są i czy są prawidlowo poustawiane bo fakt jest jeden do przelaczania mam tylko 1diode z benzyny na gaz a chodzilo by mi o odpalanie na przyklad od razu na gazie być może te zworki coś dają bo goscie w fso powiedzieli że bedini nie ma możliwości odpalić od razu na samym gazie a ta opcja by mi się przydała w razie gdy by nie chciał odpalić na benzynie
  
 
Wychodzi na to ze mamy trochę różne instalki, budowa w środku pewnie ta sama, ale ja mam przełącznik trójpozycyjny, który gdy ustawie na pozycje 0 (środkowa) umożliwa awaryjne opalenie na gazie. Zaraz zeskanuje to co mam i podeśle ci na maila to sam zobaczysz, jesli chodzi o wygląd mojego przełacznika to spójrz na fotkę nr 2 w moim profilu.

W tej chwili wysłalem ci na maila wszystko co posiadam do instalacji bedini, na schemacie masz u góry te małe przełaczniki o które ci chodziło, poprawnie zaznaczone one są na schemacie który przyszedł w 2 mailu w którym nic wiecej nie było. Białe punkty oznaczają miejsce w którym powinien znajdować sie przełacznik.

[ wiadomość edytowana przez: Mebig dnia 2005-07-19 00:33:21 ]
  
 
Witam dziękuje za email wszystko doszło faktycznie centralkę mamy tą samą z wyjątkiem przełącznika do lpg po sprawdzałem w centralce i od razu rzuciło mi się w oczy ustawienia ja miałem poustawiane identycznie jak w schemacie pierwszym jak dostałem od ciebie schemat ten drugi, co napisane było prawidłowy po zmieniałem zworki według tego schematu prawidłowego i powiem szczerze ze żadnej różnicy nie wiedze samochód odpala identycznie jak poprzednio zatankowałem pełny zbiornik i będę sprawdzał, co jakiś czas czy coś się zmienia pyzatym siła ta sama i tak myślę sobie czy faktycznie te zworki coś dają? I mam pytanie jeszcze jedno Mebig a skąd wiesz ze te drugie ustawienia według schematu są prawidłowe pytam tak z ciekawości, bo jestem 3 właścicielem a ten samochód wychodził fabrycznie z tą instalacją dziękuje i pozdrawiam
  
 
Ponieważ fabrycznie ustawiali właśnie tak jak oryginalnie było na schemacie, czyli ta wersja co ci przysłałem za 1 razem, a jak widzisz do góry i na schemacie jest to do wielopunktu, czyli inny zapłon, inny wtryski inne sterowanie silnikiem. Drugą wersje co ci podesłałem miałem zaznaczoną na schemacie od innego zakładu montujacego te instalki (tak po znajomości bo kumpel tam pracował kiedyś) i powiem ci że na oryginalnym ustawieniu (1 schemat) nie chciał sie łączyć z instalacją, a na tym zmienionym (2 schemat poprawiony) da sie wyregulować tą instalacje i co najważniejsze zaprogramować by pamietała ustawienia.
  
 
rozumie jezeli chodzi o mnie poprzestawialem według wersji poprawionej teraz przydalo by się zrobić restart kompa od gazu i poustawienie parametrów ale zadowolić się muszę tylko zdjęciem klem ze względu na koszty jak sądzisz zdjęcie klem pomoże ?
  
 
Niezabardzo, tak sie resetuje kompa od wtrysku paliwa, ten od gazu raczej tak sie nie podda, regulacja kosztuje od 20 do 80 zł w zależności gdzie wykonasz.