MotoNews.pl
3 Szarpie i dusi się (10606/27)
  

Szarpie i dusi się

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jak jade to przy 2,5 czsami i 3 tys obrotów to przy przyśpieszaniu jakby zdech silnik i znowu zapalił takie szarpanie, przez chwile jest dobrze i znowu to samo co to za dziadostwo??? A dodam że zaczeło się od jak puszczałem gazu i hamowałem silnikiem i znowu przyśpieszałem wskazówka obrotomieża do zera i spowrotem na swoje miejsce a jak jechałem stabilnie w trasie to nic, wymieniłem zielony przewodzik to znikneło a te szarpanie nie. dodam że przejechałem tak 350 km. co go boli ????
  
 
jak byś jeszcze dorzucił jaki masz silnik a dokładnie jakie masz zasilanie gaźnik (może 2 czy 4 gaźniki) czy też wtrysk było by łatwiej
  
 
Bodziot, Pusin wspomnial o zielonym kabelku...ma gażnik....Poza tym nie wiem czy masz gaz czy nie? Ale jak szarpie to mozesz mieć syf w gaźniku i zatyka dysze wysokich obrotów. Ale może być tez to że przewód od dyszy paliwowej tej elektromagnetycznej dobrze nie łączy na samej dyszy lub jest gdzieś przerwany i łączy jak sie odpowiednio zegnie przez drgające nadwozie lub silnik jak jedziesz ... warto to sprawdzić...
  
 
Wychodzi, że nie ma tzw. przejścia między I i II przelotem.

Jeśli nie dysze, to może pływak? ma dziurkę?
  
 
A ja proponuje sprawdzić czy nie zatkały się otworki układu przejściowego.Są to takie małe dziurki na wysokości przepustnicy.Ogólnie warto na początek porzadnie oczyścić gaźnik.
  
 
mam gaz i paliwo na tym i na tym to samo

nikt nie pomoże|?? filtr powietrza wymieniłem, i oleju trochę ponad max nalałem
  
 
a co można poradzić

Trzeba wszystko skontrolować z złaszcza sprawdz czy niemasz gdzieś problemów z fałszywym powietrzem np obrobioną przepustnice w gaźniku, skontroluj układ zapłonowyczyli sprawdz czu masz działajace regulatory w aparacie zapłonowym. sprawdz czy swiece + kable masz ok to co mi wpada do głowy
  
 
dzieje się tak powyzej 2,5 -3 tys.obr, czy od samego początku?
  
 
właśnie od 2,5 albo 3 nie od początku
  
 
CEWKA ZAPŁONOWA
  
 
Umieszczę tu mój problem ponieważ nie mogę znaleźć postu w którym był poruszany ten problem.

Więc:
Mój samochód (1600 GLE) strasznie szarpie przy gwałtownym dodaniu gazu na benzynie. Na LPG wszystko jest jak należy. Na benzynie zaś jak mu się szybko dodaje gazu to efekt jest taki jakby się dusił, zatykał albo brakowało mu benzyny.

Podkreślam : Gaźnik był robiony, Dysze w nim wymienione, OLO stawiał na pompę paliwa - wczoraj ją wymieniłem i efekt szarpania nadal jest. Nie obstawiajcie na uszkodzenie świec albo cewki i innych elementów elektrycznych ponieważ na LPG tego szarpania nie ma a na gazie jak wiadomo wóz jest bardziej wymagający co do stanu elektryki.

Pomóżcie mi bo już mnie szlak trafia. Rano są przez to problemy z odpalaniem wozu na benzynie, a niestety jest zimno i nie mogę sobie pozwolić odpalać go na gazie.

Mechanik który zmieniał mi pompę powiedział że te objawy może powodować zbyt wytarty ten trzpień popychający pompę (nie wiem jak się on fachowo nazywa ). Podobno jak jest za krótki to pompa nie daje takiego ciśnienia jak powinna.

Co o tym myślicie ??

Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2003-03-07 07:36:02, Dzierzan pisze:
trzpień popychający pompę (nie wiem jak się on fachowo nazywa ).


Fachowo też nazywa sie trzpień
  
 
Powodem dławienia sie silnika przy gwałtownym dodaniu gazu, szczególnie na obr. jałowych lub do ok.1600 obr./min.(choć może też to występować i w wyższych partiach obrotów) jest rurka emulsyjna I -go przelotu. Dzierzan, wspomniałeś że miałeś wymieniane dysze...Być może własnie wymiana dyszy nad tą rurką spowodowała takie zachowanie sie silnika...Nowe rurki, tzn od modelu mr 87 lub 88 mają rurki emulsyjne z 5-lub 6-oma "piętrami" otworków które są ustawione własnie na przeciw otworu do otw. przelotu...W książce o usprawnieniach poloneza ( ciemnoczerona okładka z PN przejściówką jakiegoś str. miejskiego, od Majchala miałem porzyczoną.. , dzieki za to... ) jest tam to dobrze opisane ...Miałem podobny problem ale pozbyłem sie go gdy zmieniłem ta rurkę na stary typ- trzypiętrowe otworki...Warto to sprawdzić...
  
 
to nie cewka ani moduł ani zieloniec na lpg i benz to samo
  
 
Pusin, Rada trzeba poczekać może kolega PROF. Mrozek udzieli tobie wyczerpującej odpowiedzi.
  
 
Witam.

Od kilku dni zauwazylem ze podczas jazdy samochod tak jak by na sekunde tracil moc a za chwile znowu dostaje kopa i tak sie dzieje podczas przyspieszania, gdy jade juz stala predkocia to jest raczej ok , co to moze sie dziac? Mam silnik rovera wiec troche sie boje zeby sie cos nie syplo bo znowu koszta, jezdze na benzynie - pierwsze co mi do glowy przyszlo ze jakas lewa musiala byc ale chyba az takich przekretow na stacjach to nie robia?!

[sorry za nowy temat ]