Rzeczywisty koszt GAZU

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Panstwa,
ciagle sie zastanawiam nad instalacja gazowa do Civic'a '96, 1.4. Licze i wychodzi mi tak:
spalanie na benzynie: 6,5
spalania na gazie: +20%, ~8

Liczac sama roznice w cenie tych paliw, oszczedzam na tym rozwiazaniu 137PLN/1000km. Przyjmijmy, ze robie 18000 rocznie. A wiec roczny zarobek to 2466PLN.
OK.
Ile musze wydac DODATKOWO rocznie na inne rzeczy zwiazane z gazem (zakladajac taki przejazd jak mam) - ile odjac od tej kasy. Interesuje sie bowiem sekwencyjnym gazem, ktory tani nie jest, wiec jesli musi mi sie zwrocic powiedzmy 3800, to po jakim czasie sie zwroci?
Prosze o konkretne pozycje, jakie musze uwzglednic w swojej analizie, wynikajace oczywiscie z normalnych warunkow pracy takiego ukladu (IV generacja).
Z gory dziekuje
  
 
Po pierwsze w inst IV gen spalanie LPG to okolo 3-5% wiecej niz benzyny a nie 20% jak w starszych...

Po drugie sa prawie bezawaryjne i nie trzeba ich regulowac co chwile - wiec odpadaja koszty wycieczek do zakladu i regulacji.

No i po trzecie odpadaja niewymierne koszty strat moralnych, kiedy kurwica cie bierze ze masz nagle 4 konie mechaniczne pod maska po zamontowaniu inst. I albo II gen, a nie dajmy na to nominalne 90.

takie moje zdanie
pozdrawiam
  
 
Witam!

Coroczny przegląd będzie droższy o 50zł, regulacja zaworów co 10tys (u mnie po tym przebiegu luzy zaworowe praktycznie znikają) - 50 - 80zł. Spalanie liczysz bardzo optymistycznie, znajomy ma Civica 1,4 z II gen i pali mu ok 9L.
Pi3s : w IV generacji nie odczuwa się spadku mocy, ale spalanie jest większe o te 20 -25% wiąże się to z tym, że gaz jest mniej kaloryczny niż benzyna.

Pozdrawiam
Michał
  
 
MAXIM: piszesz o regulacjach II gen. czy IV?
jak z tym spalaniem w koncu: ma ktos Civica na IV generacji. Moze inne japonskie auto?

Czytalem tez, ze na gazie wypalaja sie zawory dosc mocno, i czesto, szczegolnie japonskie samochody calkiem szybko nadaja sie do remontu silnika. Co wy na to?
  
 
Cytat:
2005-07-20 15:48:03, igkita pisze:
MAXIM: piszesz o regulacjach II gen. czy IV? jak z tym spalaniem w koncu: ma ktos Civica na IV generacji. Moze inne japonskie auto? Czytalem tez, ze na gazie wypalaja sie zawory dosc mocno, i czesto, szczegolnie japonskie samochody calkiem szybko nadaja sie do remontu silnika. Co wy na to?



zawory wypalaja sie jesli jezdzi sie na zbyt ubogej mieszance gazu
  
 
zbyt uboga mieszanka gazu, czyli w sekwencji za to jest odpoeidzialny komputer pokladowy i dobre zmapowanie tych ustawien?

A jak to w koncu jest z tym spalaniem? Przy IV generacji zaznaczam: 3% czy 20-25%? NIe chce mi sie wierzyc, aby bylo wieksze niz przy II generacji. Z kolei faktycznie wartosc kaloryczna gazu jest mniejsza o okolo 13-15%, wiec teoretycznie tyle wiecej moze spalic. Dlatego zalozylem 20%?

Jest na sali Gaziarz?
  
 
Civic z silnikiem D14A2 tj. 1.4i 16v z instalacją II gen przy umiarkowanej jeżdzie pali ok 8,5 litra gazu. Przy civicach trzeba pamiętać o regulacji zaworów niezależnie czy jest II czy IV gen czy w ogóle nie ma gazu. Ogólnie auto można powidzieć że lubi gaz bo chodzi świetnie nawet ciszej niż na benzynie. Jedyna wada to obciążony tył samochodyu przez co troche przysiada tyłek.
  
 
Twierdze że spalanie na gazie nie ważne z jaką instalacją będzie o 20% większe niż na benzynie (kaloryczność gazu). A ten mój kolega ma II gen w civicu i mu pali ok 9L.
Zawory głównie wypalają się przez większą temp. pracy silnika na gazie, dodatkowo uboga mieszanka pali się dłużej i w większej temperaturze niż bogata więc jest tak jak napisał DCNT.
Igkita - > Japończycy mają bardzo dobre stopy metali, znajomy zrobił na gazie 300tys i jak ją sprzedawał dowiedział się że miała cofany licznik. Trzeba dbać o silnik (regulacja zaworów, dobry olej co 10tys) to minimum jakie trzeba mu zapewnić jeżdżąc na gazie.
A co do japońskiej technologii, to ile jeździ niemieckich samochodów zostawiających chmure dymu a ile japońskich

Pozdrawiam
Maxim
  
 
Roznie to bywa

Gaz do poldka zalozylem 103 tys km temu (teraz mam 150tys przebiegu). Zawory w tym czasie moze 2 razy regulowalem, olej ostatni raz wymienialem (razem z filterm przy 80tys km) - poprostu mam kilka wyciekow troche mi pali oleju i raz na 1300-1500km dolewam litra. Filtr gazu, swiece, kable WN wymieniam "jak cos sie dzieje". Nie jezdze wogole na beznynie ostatnie tankowanie benzyny pazdziernik zeszlego roku za 20zl. Czy zima czy lato odpalam na LPG.

Co do spalania prowadze dziennik tankowania (od wrzesnia zeszlego roku) i wg tego moge sobie wyliczyc ile mi srednio pali - wychodzi 11,3l / 100km

Moim zdaniem poprawne dzialanie instalacji zarowno dla dobra silnika jak i dla najlepszego (najmniejszego) spalania to kwestia baardzo prosta

1. zalozona dobrze instalacja LPG
2. tankowanie na dobrych sprawdzonych stacjach (ja tankuje tylko na Shellu, StatOilu i BP)

Od razu mowie ze na pewno lepiej jest trzymac sie zasad wymieniac wszystko na czas itd ja tylko chcialem pokazac na przykladzie ze mimo ze robie inaczej to nie mam problemow tylko trzymam sie "punktow"

pozdr
  
 
Witam.
Przeczytałem temat i wszyscy macie racje.
honda wymaga regulacji zaworów,dobrego gazu,dobrej instalacji i instalatora. A dla peqwności zamontować lubryfikator do ochrony zaworów.
I nie jeździć na ubogiej mieszance.
  
 
Croma: co to jest Lubryfikator? jaki koszt okolo?