MotoNews.pl
4 [125] Hamulce - silnik nawet gaśnie (106365/27)
  

[125] Hamulce - silnik nawet gaśnie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
WItam Wszystkich Formuowiczów!
Wiem że problem był napewno poruszany na łamach foróm ale potrzebuje szybką odpowiedź ponieważ muszę zatwierdzić przegląd przed 1.08.2005 no i mam zamiar gdzieś wyjechać

Problem dotyczy hamulców,chodzi o to że przy włączonym silniku (Jałowe 800-900 - wiem, wysokie ) przy wduszeniu delikatnie hamulca samochód wpada w oscylacje,cały się trzęsie,obroty spadają do 400 a nawet zgaśnie,w tym czasie słychać tak jakby załączał się jakiś silniczek (wiem że to nie silniczek ale jest taki dzwięk od strony serwa),oczywiście pedał hamulca twardy,trzeba się namęczyć aby zachamować,obroty spadają tylko przy początkowym naduszeniu hamulca,jak się przekroczy pewną granicę wraca do normy ale jest bardzo twardy hamulec.

Wczoraj sprawdzałem czy chamulce czasem nie są zapieczone,okazało się żę prawy przód wogóle nie chamował,o dziwo nie znosiło mnie na żadną stronę.

Moje Pytanie jest napewno wiadome,od czego zacząć,jak się za to zabrać i czy zdążę

Pozdrawiam Wszystkich Maniaków Fiaciora
  
 
Sprawdź węże od podciśnienia, czyli te co dochodzą do serwa, poza tym jeśli nie hamuje Ci jedno koło, to oznacza, że z samymi hamplami też masz coś nie tak. Sprawdź klocki i stan zacisków, poza tym musisz odpowietrzyć.
Jak to wszystko zrobisz, to powinno być dobrze. Aha przydałoby się też płyn zmienić, już najlepiej na dot 4, a najpierw przepłukać układ jakimś tanim płynem hamulcowym.

I jeszcze na koniec pisze się Hamulce, a nie CHamulce
Na początku pisałeś dobrze, a potem coś Ci zeszło
Pozdrawiam
  
 
Ja przedwczoraj zwaliłem cały płyn, zalałem denaturat, a potem wypchnąłem go świeżutkim Dot 4 "Organika". Chciałem Dot 5, ale nie mieli.

No i raczej masz zapieczony zacisk ... + coś z serwem. Tak ze dwa długie popołudnia skromnie licząc ...

No i nie lej pierwszego lepszego DOT'a, to co widziałem w CPN-ach jako dot 4 to syf - popatrz po temp. wrzenia. Polecam DOT4 lub DOT5 jak dostaniesz, produkcja:"Organika"


[ wiadomość edytowana przez: Hubiszon dnia 2005-07-20 15:10:45 ]
  
 
Nigdy dot 5 !!!
Dot 5 ma dość specyficzne właściwości i nie może być używany w układach do niego nieprzystosowanych.
Za to DOT 5.1 OK
  
 
To chyba dot5 zostawię w spokoju,załaduje dot4 i zobaczę,ale przed tym przepuścić przez układ np. denaturat??

P.s. Sorry za "Chamowanie"
  
 
W sumie denaturat ja bym olał, bo resztki mogą zostać, za to kupić jakiś tani R3 i nim przepłukać, a potem wlać dot4, który najlepiej się sprawdza w tych układach. Dot 5 w ciągu kilku godzin mógłby doprowadzić do poważnych uszkodzeń w układzie, a DOT 5.1 może niekorzystnie wpłynąc na elementy gumowe w pompie, oraz przewody elastyczne.
Więc DOT4 jest jak najbardziej zalecany, bo ma podobne właściwości jak DOT3, natomiast jest nieco trwalszy i ma wyższą temperaturę wrzenia.

Czyli:
1.spuszczenie starego płynu
2.naprawa zacisków
3.płukanie układu płynem DOT3 (R3)
4.zalanie układu płynem DOT4
5.odpowietrzenie
  
 
Nie chodziło mi o to że jedno koło nie hamuje,tylko nie hamowało,bo był zapieczony cylinderek,ale jest już ok. Najbardziej mnie martwi to serwo , sprawdzę dokładnie wąż doprowadzający podciśnienie...
  
 
hej. co do przygasania silnika stawiam na zawór przy serwie to sie chyba zwrotny nazywa u mnie było to samo i po wymianie pedał zrobił sie miększy i już nie gaśnie.
pozdrawiam
  
 
a mógłbyś mi powiedzieć gdzie mniejwięcej jest ten zawór... w serwie?? czy gdzieś na zewnątrz??
  
 
zawór jest na zewnątrz serwa,na niego sie mocuje węża od podciśnienia co idzie z kolektora ssącego. kosztował mnie chyba koło 20zł. oczywiście to taka sugestia bo mi pomogło ale różnie to bywa w naszych autach
  
 
nio mam ten nieszczęsny zawór,przy odkręcaniu go od serwa było słychać charakterystyczny dzwięk uciekającego powietrza (pssssyyyt) no i powietrze uciekło wnioskuję że wąż ok,sprężąnie też,więc napewno będzie ten zawór.Byłby mi bardzo potrzebny w tej chwili,moze ktoś ma podręką?? oczywiście Poznań No nie liczę na cuda ale lepiej zapytać
  
 


jezeli zrobilo sie psssss tzn ze dziala poprawnie. on ma utrzymywac podcisnienie w serwie. przelej go wd-40 .

jezeli po przelaniu zewnetrznego zaworka wd-40 nie bedzie poprawy to niestety masz padniete serwo a dokladnie zawor w srodku. bo membrany raczej nie pekaja tyklo te zawory koroduja.

serwo trzeba wyjac i rozebrac.

najlepiej zalozyc nowe bety do srodka bo jak kupisz serwo na zlomie to tez moze byc zkorodowany zaworek.

jak uda ci sie odkrecic pompe bez odkrecania przewodow . to ominie cie cudowne odpowietrzanie,-da sie. milej pracy
  
 
No ok,czyli zawór zewnętrzny jest ok?? Popsikam WD-40 w tą dziurkę w serwie i zobaczymy czy ten zawór póści.
  
 
Hmm... albo ja jestem nie normalny albo tam zaworu wewnętrznego nie ma w otwór od serwa można włożyć cały śróbokręt.... no niewiem,moze to inny model serwa...co myślicie??? bo zgłupiałem..
  
 
Więc Tak,nie wyjmowałem narazie serwa,ale potraktowałem zawór zewnętrzny z WD-40,poskręcałem wszystko no i to samo.... więc napewno serwo do wymiany,zauważyłem pewnein penomen na ssaniu naciśnięcie pedału hamulca powoduje zwiękrzenie obrotów nawet o 800 , a bez ssania spadają drastycznie,bardzo ciekawy objaw
  
 
No u mnie podobnie, chociaż nie spadają generalnie, ale zwiększają się drastycznie jak jadę na ręcznym gazie, albo ssaniu, a jak już bez tych bajerów, to nic się nie zmienia. Aczkolwiek czeka mnie porządy remoncik hampli z wymianą serwa, bądź jego bebechów na nowe
Muszę też pościągać wszystkie zaciski i generalny remoncik
Tak więc życzę udanego remonciku
Pzdr
  
 
Witam Czy ma może ktoś na sprzedaż serwo,no neistety okazało się uszkodzone,a u mnie nigdzie nie mogę dostać...
Pozdrawiam Jakub
  
 
Cytat:
Hmm... albo ja jestem nie normalny albo tam zaworu wewnętrznego nie ma w otwór od serwa można włożyć cały śróbokręt.... no niewiem,moze to inny model serwa...co myślicie??? bo zgłupiałem..



no to teraz rozkrec serwo i zobacz co jest w centrum membrany.

nie zakladaj urzywanego zaworka bo niewiadomo kiedy padnie.
a sertwo ciezko wyjac.


wg ksiazki jest to zawor cisnienia atmosferycznego.
  
 
Eeeee znowu tak trudno się serwa nie wyjmuje
  
 
Witam Was wszystko jest już ok,rano skoczyłem na pobliski złom i dostałem serwo + pompa starego typu za 25 zł wymieniłem serwo i jest wszystko git i jeszcze pompa została bo podobno cały zestaw gra
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc