MotoNews.pl

Optymalne obroty silnika

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jestem kierowcą młodym stażem i nurtuje mnie problem: jaki zakres obrotów utrzymywać? Jeżdżę głównie po mieście, gdzie często zmieniam biegi więc mam duże możliwości wyboru zakresu obrotów z jakimi silnik pracuje. Nowy Getz to mój pierwszy samochód. Najpierw jeździłem zgodnie z zaleceniami z instrukcji: 2-4 tyś RPM. Potem starałem się ekonomiczniej i nieprzekraczać 2,5 tyś RPM, często trzymając około 1,5 tyś. Potem wakacje i zaczeła się nauka wyprzedzania w trasie poza miastem i obroty jak najwyższe Ale chodzi mi głównie o spokojną jazdę. Zaintrygowała mnie dyskusja o obrotach oraz o ekonomicznej jeździe.

Jakie są optymalne warunki pracy silnika pod względem obciążenia silnika (zużycie częsci, długość życia) oraz pod względem ekonomii spalania (byc może te dwa optima znajdują się gdzie indziej). Może być i teorytycznie i praktycznie

Liczę na opinie doświadczonych kierowców oraz znawców działania silnika spalinowego.

ja podobnie rozniweez jestem bardzo mlodym kierowca ale juz jezdzilem troszku po dluzszych trasach i bardzo duzo po miescie Hmm no niby mowi sie ze ekonomiczna jazda to 2-3 tys obrotow hmm jednak ja po wielu probach jazdy na sluch na obrotomierz stwierdzilem ze jest taki moment chyhba kolo 2 tys kiedy dla silnika sa to najlepsze oborty 2 tys - 2,5 tys samochod wtedy pali malo chodzi cicho a jest to juz moment kiedy nagle dodanie gazu juz ma swoja jakas reakcje hmm ale do tego chyba do satrych kierowcow trzeba ja chetnie poslucham moze ktos wypatrzy bledy i powie dlaczego mi tak duzo pali

PS. a jak to jest z luzem ? jak dojezdzacie do krzyzowke itd to tez wrzucacie juz wczesniej na luz ? zeby mniej palil ?

PROPONUJĘ UTRZYMYWAĆ OBROTY W OKOLICACH MAX. MOMENTU OBROTOWEGO.

JAZDA EKONOMICZNA: PRZYSPIESZANIE ŁAGODNE DO MAX. MOMENTU OBROTOWEGO I ZMIANA BIEGU

JAZDA DYNAMICZNA: PRZYSPIESZANIE W ZAKRESIE OD MAX. MOEMNTU OBROTOWEGO DO MOCY MAX.

BARTEK