MotoNews.pl
  

Golf II PN - problem z porannym odpalaniem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich forumowiczów
W moim golfiku mam założoną instalację II gen (voila). Problem z porannym odpalaniem polega na tym, że pomimo kilkukrotnego przekrecenia kluczyka (powinien wtedy podać trochę gazu) muszę rano kręcić z pół minuty, zanim zaskoczy. W ciagu dnia jest już dużo lepiej. Może ktoś ma jakiś pomysł co może być tego przyczyną? Dodam, że gazik jest wyregulowany - gazowiec mówił, że po regulacji powinno się poprawiuć (miałem za bogatą mieszankę) - ale się nie poprawiło...
  
 
Witam!rozumiem ze PN oznacza w twoim golfie kod silnika?jezeli tak to moge ci wyjasnic co jest przyczyną problemu z rozruchem na gazie rano!Sam do niedawna mialem taki mode VW Glofidła !2EE Ecotronic!system tworzenia mieszanki!poważnie brzmi i obiecuje oszczędnosc nawet do 15%! to urocze ustrojstwo zepsulo mi toche krwi i dlatego zdecydowalem sie rozgryżć jgo wady i usterki!!!ale dosyc o tym,bo sie musialem wyzalic...! a co do twego problemu to musisz odciac przewod zasilajacy silnik kubkowy (to okrągły element z wtyczka na dwa przewody)który steruje wstępną przepustnicą tzw.ssaniem. a w rozcięty praewód wstaw przekażnik (najzwyklejszy)ktory bedzie włączal i wyłączał ten silnik,a przekażnik podłacz do elektrozaworu benzyny tak zeby po właczeniu gazu silnik (ssania)przestawał dizalac bo wtedy otwozy sie całkowicie przepustnica ssania ustawi sie pionowo!wyjaśnienie jest proste!dzieje sie tak poniewaz gdy silnik jest rano zimny przepustnica ssania zamyka ci sie praktycznie całkie i podcisnienie potrzebne do wyssania gazu maleje do minimum,na benzynie paliwo leje sie wszystkimi kanałami i jest ok.ale gazu przepustnica nie puści! gaz bedzie wymagał ponownej regulacji ale po tej modyfikacji problem z odpalaniem zniknie!u mnie zapalał nawet do -5stopniC!nie wiem czy ci to dobrze wyjaśniłem ale jeżeli bedziesz miał jakie kolwiek problemy z tym 2EE to mogę slużyć radą. mój adres- adam.vw@wp.pl ,gg 4293232 Pozdrawiam!
  
 
Cytat:
2005-07-23 18:11:33, sik pisze:
Witam!rozumiem ze PN oznacza w twoim golfie kod silnika?jezeli tak to moge ci wyjasnic co jest przyczyną problemu z rozruchem na gazie rano!Sam do niedawna mialem taki mode VW Glofidła !2EE Ecotronic!system tworzenia mieszanki!poważnie brzmi i obiecuje oszczędnosc nawet do 15%! to urocze ustrojstwo zepsulo mi toche krwi i dlatego zdecydowalem sie rozgryżć jgo wady i usterki!!!ale dosyc o tym,bo sie musialem wyzalic...! a co do twego problemu to musisz odciac przewod zasilajacy silnik kubkowy (to okrągły element z wtyczka na dwa przewody)który steruje wstępną przepustnicą tzw.ssaniem. a w rozcięty praewód wstaw przekażnik (najzwyklejszy)ktory bedzie włączal i wyłączał ten silnik,a przekażnik podłacz do elektrozaworu benzyny tak zeby po właczeniu gazu silnik (ssania)przestawał dizalac bo wtedy otwozy sie całkowicie przepustnica ssania ustawi sie pionowo!wyjaśnienie jest proste!dzieje sie tak poniewaz gdy silnik jest rano zimny przepustnica ssania zamyka ci sie praktycznie całkie i podcisnienie potrzebne do wyssania gazu maleje do minimum,na benzynie paliwo leje sie wszystkimi kanałami i jest ok.ale gazu przepustnica nie puści! gaz bedzie wymagał ponownej regulacji ale po tej modyfikacji problem z odpalaniem zniknie!u mnie zapalał nawet do -5stopniC!nie wiem czy ci to dobrze wyjaśniłem ale jeżeli bedziesz miał jakie kolwiek problemy z tym 2EE to mogę slużyć radą. mój adres- adam.vw@wp.pl ,gg 4293232 Pozdrawiam!



tez mam PN-a. Ciekawa teoria. Nie spowoduje to błędów na benzynie? śmiem mniemać że ten zabieg moze zaskutkować zwiększeniem momentu obrotowego podczas pracy na gazie bo jak rozumiem przesłona wstepna caly czas bedzie otwarta i nie bedzie powodowac spadku podcisnienia w momencie przyspieszania... Bo na benzynie to wiadomo ze przymknieta przeslona wstepna powoduje wzbogacenie mieszanki ale na gazie odwrotnie

Czy zauwazyles wzrost dynamiki na gazie po tym zabiegu?
  
 
Witam ponownie! Właśnie ta przymykająca sie przepustnica była powodem mojej przeróbki,i dało to dosyć dobry efekt,a co do pytania o błęby na benzynie to nic sie nie działo ponieważ przekażnik pdpiołem pod elektrozawór odcięcia benzyny tak aby po przełączeniu na benzyne przepustnica normalnie pracowała(czyli przekażnik zwierał obwód) i przez dwa lata eksploatacji nie miałem problemów! a co do spalania to magiczne 10l./100km (miasto)nie do przeskoczenia!oczywiscie z osiagami całkiem przyzwoitymi Pozdrawiam!!
  
 
praepraszam ale poprzednią wypowiedz napisałem na kamilja poniewaz nie zauważyłem ze to on był zalogowany!co ciekwae nawet nie dał sie wylogowac!!!Pozdrawiam!
  
 
Cytat:
2005-07-25 18:30:31, sik pisze:
praepraszam ale poprzednią wypowiedz napisałem na kamilja poniewaz nie zauważyłem ze to on był zalogowany!co ciekwae nawet nie dał sie wylogowac!!!Pozdrawiam!



Odłączyłem sobie na razie całkiem ten nastawnik przesłony wstępnej i musze przyznać że obroty w końcu na gazie mam takie jak być powinny czyli schodzą na jałowym na ok 900 - 1000. Wczesniej mialem 1250 mniej wiecej. Podłącze sobie na przekaźniku tak jak mowiles jak bede mial warunki i dostęp do jakiegos garażu.

Mam 2 generacje i ta przeslona tylko mieszala przy pracy na gazie. W tym gazniku do pracy na gazie wystarczy przepustnica i ten główny nastawnik przepustnicy (regulujący obroty jałowe) i wtedy dziala najlepiej. Jeszcze gdyby mikser nie stanowił zwężki i był większy filtr powietrza to by było miodzio Ale na gazie niestety musi sie wytworzyć podciśnienie więc chyba w tym kierunku nic nie przerobimy.
  
 
To znowu ja miło mi ze moje doświadczenia sie komuś przydały!co do poprawek,to możesz jeszcze odłączyc podciśnienie od siłownika klapy wlotu powietrza (ciepłe/zimne), i wtedy bedzie łapał tylko zimne.Ale to nie wszystko,zatkaj sobie szczelnie czymś wlot od spodu ciepłego powietrza ponieważ klapa nie jest super szczelna,a niestety przy gazie jest to ważne aby nie było zakłuceń w dolocie(bardzo czułe paliwo)!a teraz tak z ciekawości zapytam czy nie masz problemów z obrotami biegu jałowego -czy czasem raz na jakis czas nie spada z obrotów i potem nie podskakują tak jak byś go dopiero uruchomił?jeżeli nie to super a jeśli masz takie cos to napisze ci co masz zrobić aby bez żadnych nak. finansowych usuną usterke!natomiast ja miałem najprostsze podciśnieniowe LOVAT i jakoś to latało ale po nagrzniu strasznie słabł,ponoć to wada fabryczna!a ja myślałem ze coś mam nie tak z samochodem Ach ten 2EE... Pozdrawiam!nullps.możesz jeszcze odłączyc zawór od zbiornika z węglem aktywnym!zawór jest z lewej strony na obudowie filtra pow.to też ma znaczenie !lewe powietrze ssie tamtedy jak sie silnik nagrzeje!a to nie dobrze!

[ wiadomość edytowana przez: sik dnia 2005-07-27 17:57:07 ]

[ wiadomość edytowana przez: sik dnia 2005-07-27 17:59:19 ]
  
 
No to kolego tak jak ci to napisalem wszystko w tym temacie!
Musisz sprawdzic wszystko!
Pozdrawiam!