MotoNews.pl
  

Jedzie do rowu! Wrocławiaki HELP!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Moja czarna strzała 1.6 EFi MKV '91 miała spory luz na przekładni kierowniczej. Załatwiłem przekładnię z MKVI '94 w dobrym stanie. Mechanik przełożył mi przekładnię, do tego nowe drążki, końcówki i łączniki stabilizatora. Pojechałem na ustawienie zbieżności. I życie miało być piękne... Ale... auto jedzie w prawo! Jeszcze raz mi ustawlili zbieżność, w innym zakładzie i dalej to samo...

Kilka miesięcy temu wymieniane były tuleje wahaczy. Niestety gniazda w wahaczach były wyrobione i nowe tuleje były przyłapane spawami. Wiem, że luźne tuleje będą powodowały niekontrolowane jeżdżenie auta po drodze, ale te moję jeszcz się trzymają, jak patrzyliśmy od dołu. Co jeszcze muszę sprawdzić z części mechanicznych, zakładając, że tuleje są ok. Może sworzeń wahacza jest zgięty? Auto raz zaatakowalo przednim prawym kolem kraweżnik przy predkości ok 30km/h... Może tu gdzieś jest problem?

Zapytam rozpaczliwie:
Czy możecie mi polecić jakiś porządny zakład we Wrocławiu, gdzie zdiagnozowaliby mi zawieszenie przednie i układ kierowniczy, ustalili czemu on cały czas jedzie w prawo? Mam już dość zakładów typu "Pan Kazio", gdzie mi wymienią dany element, ale jak on będzie grał z resztą, to już nie wiedzą...

Co gorsza, od dwóch dni coś mi z przodu zaczęło obcierać. Głównie przy hamowaniu, albo przy skręceniu kól. Kolcki były ok, jak je oglądaliśmy przy wymianie przekładni.

Mam już dość tego auta, ręce mi opadają. Dajcie mi nadzieję, że Escortem można jeździć z przyjemnością i pomóżcie, pliz.

W sierpniu mam zaplanowane wyjazdy, muszę to zrobić jak najszybciej. Podpowiedzcie gdzie z tym jechać.

Koz

[ wiadomość edytowana przez: Kozak_WRC dnia 2005-07-22 15:45:08 ]
  
 
Sprawdz czy nie masz przedkrzywionych amortyzatorów, U mnie nie jeden pan kazio się głowił. Pojechałem do dobrego zakładu, rozebrali mi całą zawieche i doszli odrazu co jest nie tak... krzywy amortyzator
  
 
Hop, hop, Wrocławiaki!

Dajcie jakiś namiar na sprawdzony warsztat od zawieszenia/układu kierowniczego.
Komon, pliz.

Może chociaż Prezes Wilk wieczorem coś podpowie...

Czekam z nadzieją.

Kozak
  
 
Podjedź na stację diagn. Gepard przy Bierutowskiej (za PZL Hydral), mają tam komputerową diagnostykę zawieszenia. Wg mnie oprócz wspomnianych gniazd wahaczy możesz mieć jeszcze coś z mocowaniem górnym któregoś MacPhersona. Ale tak na oko, to mogę sobie tylko gdybać.
  
 
NA Bierutowskiej dobrze przeglądaja jeżdzę tam na przeglądy coroczne może coś ustalą, a powiedz jedzie w prawo odkąd koło wskoczyło na krawężnik czy było tak wcześniej???
  
 
no własnie dobrze tu ktos zaczął gdybać a co z wywarzeniem kół??Jesli to od czasu tego wjazdu na kraweznik moglo cos sie stac z kolem-moze po prostu wystarczy go jeszcze raz wywarzyc??
Czasami duzy problem ma maly powod

pozdrowienia
  
 
możesz również spróbować w zakładzie diagnostycznym na TRAUGUTTA na terenie zakładów WPO ALBA
  
 
Cytat:
2005-07-22 19:57:29, Darek-k16 pisze:
no własnie dobrze tu ktos zaczął gdybać a co z wywarzeniem kół??Jesli to od czasu tego wjazdu na kraweznik moglo cos sie stac z kolem-moze po prostu wystarczy go jeszcze raz wywarzyc?? Czasami duzy problem ma maly powod pozdrowienia



Nie będe się upierał, ale złe wyważenie daje raczej inny efekt.
  
 
to może być kwestia uszkodzenia trakcji opony przy uderzeniu w krawężnik. najprościej to sprawdzić tak: przełóż prawe koło na lewą stronę a lewe na prawą. jeżeli zacznie cię ściągać na lewo to znaczy, że to opona, a jeżeli ciągle na prawo to niestety coś z kołem, ale na tym się nie znam. powodzenia
  
 
Cytat:
2005-07-27 00:55:06, brodarek pisze:
to może być kwestia uszkodzenia trakcji opony przy uderzeniu w krawężnik. najprościej to sprawdzić tak: przełóż prawe koło na lewą stronę a lewe na prawą. jeżeli zacznie cię ściągać na lewo to znaczy, że to opona, a jeżeli ciągle na prawo to niestety coś z kołem, ale na tym się nie znam. powodzenia



przy kierunkowej oponie ten patent nie przejdzie raczej
  
 
No więc tak...

Oponki są kierunkowe, ale prawa jest już mocno zjechana. Dziś wymieniałem klocki i przy okazji zamieniłem przednie koła miejscami. Etekt jest taki, że ciągnie w przeciwną stronę, czyli teraz w lewo. Podejrzenie padło teraz na zajechaną oponę. Dziś, albo jutro rano założę dwie nowe na przód i zobaczymy jak będzie jeździł.

A tak baj de łej,

Możecie polecić jakieś oponki w bardzo rozsądnej cenie? 175x70xR13 i gdzie we Wrocku ich szukać?

Kozak
  
 
Jak znajdziesz chwilę czasu to podjedź dzisiaj pod Galerię na spota pogadamy i pewnie coś wymyślimy
  
 
jak masz kierunkowe to zamien przednie z tylnymi kołami...
  
 
Cytat:
2005-07-27 12:30:46, Kozak_WRC pisze:
No więc tak... Oponki są kierunkowe, ale prawa jest już mocno zjechana. Dziś wymieniałem klocki i przy okazji zamieniłem przednie koła miejscami. Etekt jest taki, że ciągnie w przeciwną stronę, czyli teraz w lewo. Podejrzenie padło teraz na zajechaną oponę. Dziś, albo jutro rano założę dwie nowe na przód i zobaczymy jak będzie jeździł. A tak baj de łej, Możecie polecić jakieś oponki w bardzo rozsądnej cenie? 175x70xR13 i gdzie we Wrocku ich szukać? Kozak



Podjedź na spota, Fever będzie i...
  
 
...i zdejmie. Będziesz miał 15"
  
 
E tam 15" jak fever zdejmie to będą z 18" albo 19" nie wiem co tam wkładali do rowerów bo przecież Fever dzisiaj na dwóch kołach przyjeżdza
  
 
Racja, będzie więc pełny wypas, bo 26"