MotoNews.pl
  

Jaka jest historia modelu e28 ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
moze to glupi temat ale bardzo mnie on interesuje : chodzi mi o historie tego modelu ale nie w sposob ze byl to model produkowany po modelu e12 i na tym kropka ale chodzi mi o bardziej sersze informacje takie jakie mozna wyczyctac np o polonezie lub duzym fiacie gdzie zamieszczone sa roznego rodzaju informacje , daty , roznice miedzy starszym a nowszym modelem , jakies porownanie , testy (m.in crash testy) , itp ... ogolnie wszystkie informacje odnosnie tego modelu ewentuialnie modelu e12 . Wszystkich ludzi orientujacych sie w tym temacie chociarz troszke prosze o wypowiadanie sie jesli cos wiedza i o umieszczanie linkow na ten temat niekoniecznie polskich ale najlepiej by byly polskie ale zdaje sobie sprawe ze raczej nikle sa na to szanse. (moze akurat ktos zna szersza historie tego modelu )
  
 
proszę bardzo:
STRONKA O E28
poszukaj w necie. tego naprawde jest dużo.
pozdrawiam
  
 
nie widze tam nic konkretnego
  
 
Według mnie Bardzo ciekawa strona o E28

Polecam również MARCINOWI

Pozdrawiam
  
 
mam pewna zagadke a moze pytanie odnosnie mojego tematu . na jednej ze stron znalazlem artykul o e28 ktory pochodzi z gazety auto swiat nizej podaje link tylko do fragmentu ktory skopiowalem i zaznaczylem rzecz ktora mnie dziwi :

Artykuł "Auto Świat"

a z tego co widze na internecie to cos niebardzo sie to potwierdza:

Touring

CHYBA ZE TRZYBRYLOWA BRYLA JEST KOMBI CHOCIARZ WYDAJE MI SIE ZE DWU .

w czym jest blad ? w moim pojmowniu trojbrylowego samochodu ?? e28 touring to tylko prototyp (ale skad wtedy taka ilosc roznych zdjec tego modelu na necie) ?? czy moze Auto Swiat ma takich fachowcow ??

(JESLI JEST TO BLAD AUTO SWIATA TO JEST TO NAJLEPSZYM PRZYKLADEM JAK BARDZO MOZNA POLEGAC NA ICH OPINI W SPRAWACH MOTORYZACYJNYCH
  
 
wiele razy znalazłem różnego rodzaju błędy w różnego rodzaju gazetach, a co do Touringa, było pewnie "pare" sztuk ale nie było w serii i dlatego dane auto świata są prawidłowe.
  
 
ale historie tak czy siak slabo przedstawili bo mogli chociarzby napisac ze "byly plany na stworzenie Touringa " albo "wypuszczono krotka serie modelu e28 w wersji touring ale ... " Wedlog mnie takie rzeczy nie powinny sie zdarzac w gazetach zajmujacych sie motoryzacja i z tego co widze to pisal to ktos kto zaciagnal minimum informacji z np: niemieckiej gazety opisujacej e28 ale z rocznika zanim wprowadzono touringa albo strony na ktorej tak bylo .

Touring wydaje mi sie ze byl puszczony przez jakis okres czasowy pod koniec produkcji albo byl produkowany caly czas tylko w mniejszej ilosci sztuk rocznie niz sedan.

cuiekawui mnie to strasznie
  
 
Cytat:
2005-07-27 12:03:44, karlo_e28 pisze:
. Touring wydaje mi sie ze byl puszczony przez jakis okres czasowy pod koniec produkcji albo byl produkowany caly czas tylko w mniejszej ilosci sztuk rocznie niz sedan. cuiekawui mnie to strasznie


Jeżeli TUTAJ nie ma a jest to ETK, to raczej możesz mieć pewność, że E28 Touring w serii nie było, a najprawdopodobniej był tylko w prototypie. pzdr
  
 
No ale jesli gazeta opisuje historie to powinna wspomniec o takim czyms jak touring
  
 
Cytat:
2005-07-27 12:22:03, karlo_e28 pisze:
No ale jesli gazeta opisuje historie to powinna wspomniec o takim czyms jak touring


nie bronie AŚ bo są beznadziejni, kiedyś byli dobrzy. Ale popatrz z tej strony: Gdyby mieli wspominać o każdym epizodzie, koncepcji czy prototypie modelu to by im numeru brakło, przeciez oni to muszą zmieścić w określonej z góry ilości znaków, na tych samych stronach musza dac ileś tam zdjęć. A nie ma takiej możliwości by w takich gazetach były wszystkie informacje. Podejrtzewam, że jesteś pasjonatem E28, ja mam E30 i coraz bardziej mi odbija na punkcie E30 i tez widziałem tekst(chyba w AŚ) " wady E30" - pękające głowice. Dla mnie to nie jest wada to raz, dwa to tyczy się przeciez tylko dwóch silników itd można wymieniać argumenty. Chodzi o to, że po takiej gazecie, cudów nie można się spodziewać, bo ja je traktuję raczej jako katalogi ze zdjęciami, które sa podpisane, a co druga strona reklama. pozdrawiam
  
 
Jeztom zgadzam sie z toba w stu procentach zwykle katalogi podczas czytania nie nalezy brac wszystkiego na powaznie a conajwyzej wyciagnac z tego wspolczynnik bo raczej gdyby kazdy bral na powaznie opinie na temat BMW z AŚ czy innej gazety to mysle ze to forum by nie istnialo a firma BMW splajtowalaby na poczatku swojej swietnosci .

Jeztom zauwaz tylko jak sprawy opisowe danego samochopdu rozwiazywane sa za granica jak wywala artykul o jakimkolwiek samochodzie to zauwazylem ze malo jest takich sytuacji aby opis byl na jedna strone albo na dwie zazwyczaj artykuly w niemieckich gazetach ciagna sie przez 4-6 stron ale jak juz wspomniale takie na 2 strony tez sa

powinni pisac o mniejszej ilosci samochodow w jednej gazecie i zamiast robic test 10 samochodow zrobic test 4 i tez by bylo dobrze i mysleze czytajacych bylo by wiecej
  
 
Dlatego napisałem:
Cytat:

nie bronie AŚ bo są beznadziejni


Mamy takie same zdanie, wogóle powinny byc tylko Miesięczniki, niech kosztują nawet 20zł. ale niech tam będzie wszystko dokładnie i szczegółowo opisane a nie po "łebkach" i w 60% reklam. Nie kupywałbym wogóle tygodników(choć i tak mało kupuje), wydałbym 20zł wydać ale wiedziałbym na co. pzdr
  
 
mam jeszcze takie pytanko bo na niemieckim prospekcie widzialem kiedys przy lusterku tym przy dachu jakis komputerek w e28 z czerwonymi chyba lampkami ale nie widac tam zadnych literek i trudno mi okreslic co tam jest dlatego niebardzo kumam do czego to sluzy a bardzo mnie ciekawi tymbardzej ze komputer byl tez w miejscu tam gdzie jest zegarek i wlacznik awaryjnych gdyby nie to to pomysl;albym ze to komputer a tak to nie wiem ??
  
 
Cytat:
2005-07-27 17:53:09, karlo_e28 pisze:
przy lusterku tym przy dachu jakis komputerek w e28 z czerwonymi chyba lampkami ale nie widac tam zadnych literek i trudno mi okreslic co tam jest


tam zapalaja sie lampki od:
- Niskiego poziomu oleju
- Niskiego poziomu płynu chłodzącego
- Niskiego poziomy płyny do spryskiwaczy
- prawdopodobnie, Niskiego płynu ham.
- prawdopodobnie ostrzeżenie o małej gubości klocków kam
- przepalonej żarówce

I to chyba wszystko, w E30 tez jest pzdr
  
 
szkoda ze tego nie mam u siebie to bylo seryjnie od jakiegos roku czy za doplata?
  
 
Cytat:
2005-07-28 12:45:55, karlo_e28 pisze:
szkoda ze tego nie mam u siebie to bylo seryjnie od jakiegos roku czy za doplata?


to było w bogatszych wersjach wyposażenia. Mi sie trafiło i mam, ale parę dni temu sie troszke przestraszyłem bo zapalił mi się motoroil(poziom oleju) a na drugi dzień rano jak sprawdzałem poziom to był idealny... Taka sprawa to fajna rzecz ale czasami stracha potrafi napędzić oby to było raz i nie więcej... pzdr

PS: To było w E23 E24 E28 E30 tyle wiem
  
 
zaczne od kombi E28. kilkanaście sztuk takiej wersji nadwoziowej wyprodukowała prywatna firma BAUR. ten typ nadwozia w modelu E28 jest rzadzszy niż M5. oficjalnie więc nie ma E28 w wersji kombi. ja osobiście widziałem pick-upa E28 ale to chałupnictwo.
co do komputera nad lusterkiem wstecznym. występował on tylko w E24, E23, E28 i E30. być może też w E32 ale nie jestem pewien. słowo komputer jest tu zbyt mocnym słowem, bo to urządzenie to nic innego jak kilka kontrolek od poziomu oleju (nie ciśnienia), poziomu płynu chłodzącego, poziomu płynu do spryskiwaczy, kontrolki wskazujące niesprawność którejś z żarówek postojowych, mijania i oświetlenia tablicy rejestracyjnej. jest tam też kontrolka od świateł stopu. jest to proste urządzonko ale przedatne. podczas jazdy gdy któryś z kontrolowanych elementów wykaże braki zaczyna migać między zegarami pomarańczowa kontrolka nie dająca się nie zauważyć. podobne ustrojstwa montował kiedys ford w lepszych wersjach sierry, tyle że umieszczone one były nie nad lusterkiem, a na konsoli, nad radiem.
nie wiem dokładnie w jakich wersjach montowało to bmw, ale moja z racji pakietu M ma takiez urządzonko. znaojomi w E28 z silnikami 2 litrowymi nie mają tego, a nawet kolega mający E28 z silnikiem 2,8 litra też tego nie ma.
Cytat:
jeztom pisze:
Niskiego płynu ham.


od tego jest kontrolka pod zegarami.
Cytat:
ostrzeżenie o małej gubości klocków kam


od tego też jest pod zegarami.
co do auto swiata to powiem że to to samo co komputer świat. chłam nie z tej ziemi. szkoda kasy i czasu na takowe lektury.
pozdrawiam
  
 
ja widzialem to wczoraj w wersji 2,5
  
 
Cytat:
ja widzialem to wczoraj w wersji 2,5


ja mam w takiej wersji własnie
  
 
marcin check control w e24 i e32 znajduje sie po lewej stronie kierownicy troche ponizej ale wyglada dokladnie jak ten w e30 nad lusterkiem a co do wystepowania to w mojej 318(z silnikiem 2,5) tez to mialem wiec tu chodzilo tylko o doplate a nie wersje silnikowa