Pasek rozrządu :(

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Siemka wszystkim

Mam mały problem :/ Dzisiaj walnął mi pasek rozrządu i nie wiem co teraz robić czy zmieniać silnik na nowy albo remont kapitalny czy może bedzie działał po założeniu spowrotem paska rozrządu ?? Uprzejmie proszę o danie mi jakiegoś info na ten temat :/ A w ostatecznośc prosilbym o namiar do jakiegoś miejsca lub ziomka co sprowadza silniki albo sie zajmuje ich remontem . Z górki wszystkim dziękuję za pomoc ................................

Paulous
  
 
strzelił ci w czasie jazdy ? Jedyny sposób na stwierdzenie czegokolwiek to zdjęcie głowicy. Tylko nie próbuj kręcić rozrusznikiem !!!!
  
 
silniki masz "pod domem"

http://www.silniki.com.pl/kontakt/kontakt.htm
  
 
Dzięki wszystkim za pomoc Zobaczymy co będzie dalej A tak chciałem jechać na zlot :/ Jeszcze raz za pomoc i za info
  
 
napisz moze coś o aucie i przyczynach stzrelenia paska? zmieniany był kiedy? czy wogóle? itd to się moze przydać innym i mozę kogoś ocali
  
 
Wszyscy macie zamontowane oryginalne paski rozrządu? Bo ja właśnie juro mam zamiar wymienić pasek i rolkę napinacza (przed dłuższą wyprawą) zakupiłem jakiś Dayco. Czy ktoś zna tę firmę? Może zakupić oryginanly Hyundai - 88zł...
  
 
Radze oryginalny

  
 
Ja również polecam oryginał. Ja wymieniałem u siebie rozrząd tj. pasek + rolka i dałem wszystko oryginalne. Robiłem to oczywiście w autoryzowanym serwisie żeby jak coś to mam papierek i gwarancję. Z rozrządem nie ma żartów i warto zapłacić nieco więcej i mieć spokojną głowę i sumienie...
  
 
zajeżdżam już 5 pasek Gates (made in UK), dla mnie są ok;
co do ustawiania przez aso rozrządu to reklamowałem kiedyś ich usługę, bo panowie nie mieli pojęcia o ustawieniu wałków balansowych
  
 
U mnie w ASO pasek jest za 88 zł, rolka napinacza też około 80-90 zł i wymiana 180zł. Czyli razem jakieś 360zł koszt wymiany paska i roli w ASO... Chyba pozostanę przy tańszej opcji...
  
 
ja teraz zalozylem Gates-a i narazie oki, znajomi jezdza i tez oki..
  
 
witam mi niedawno miałem przygode z paskiem. jechałem sobie w trasie i nage chąc niechcąc wjechałem w dziure i nagle silnik strzelił i osłab. Nieczekając wrzuciłem go na luz i zgasł :E . stanołem i mysle sprubuje go zapalić i nic rosrusznik kręcił silnikiem i zero reakcji. zirytowany wysiadłem z auta i zdjiłem obudowe paska patrze pasek cały zaczołem kręcic silnikiem lecz silnik krecił ale niekręcił sie pasek.
sciongnołem auto do domu rozciołem pasek patrze a wyrwało mu zęby na wale mysle se to jusz po silniku ale zdjolem jeszcze pokrywe zaworów i patrze wszystko ok ( bo wiecie cio sie dzieje z 16-mi jak strzeli pasek, łamią sie rolki pod wałkiem rozrządu a umnie wszystkie oki). myśle se załorze stary pasek i pokręce silnikiem ( oczywiscie kluczem) i wszystko chodziło więc długo sie niezastanawiałem kupiłem nowy pasek i jazda silnik chula. dodam ze szczęśliwym trafem wszystkie krzywki na wałkach ustawione były w pozycjizamkniętej.
  
 
Cytat:
dodam ze szczęśliwym trafem wszystkie krzywki na wałkach ustawione były w pozycjizamkniętej.


a to ciekawe jak niby wszystkie zawory mialy byc zamkniete. w 4 suwach taki stan nie wystepuje.
  
 
Cytat:
2005-07-25 17:28:12, Ganiu pisze:
...... zirytowany wysiadłem z auta i zdjiłem obudowe paska patrze pasek cały zaczołem kręcic silnikiem lecz silnik krecił ale niekręcił sie pasek.
sciongnołem auto do domu rozciołem pasek patrze a wyrwało mu zęby na wale mysle se to jusz po silniku ale zdjolem jeszcze pokrywe zaworów i patrze wszystko ok ( bo wiecie cio sie dzieje z 16-mi jak strzeli pasek, łamią sie rolki pod wałkiem rozrządu a umnie wszystkie oki). myśle se załorze stary pasek i pokręce silnikiem ( oczywiscie kluczem) i wszystko chodziło więc długo sie niezastanawiałem kupiłem nowy pasek i jazda silnik chula. dodam ze szczęśliwym trafem wszystkie krzywki na wałkach ustawione były w pozycjizamkniętej.



???????????????????????? kręcił się wał a pasek nie? cuda panie cuda? jak to wyrwało zeby paskowi na wale??? i jak go załozyłeś jak go rozciołeś? weź napisz jakoś pokoleji co było bo za cholerę nie moge zrozumieć co napisałeś a syatcja arcy ciekawa.... a jak stwierdziłeś ze krzywki były zamkniete? co to znaczy wogóle nie ma takiej sytacji żeby wszystkie garnki były z pozamykanymi zaworami ???? jak to niby miało by pracować
  
 
Cytat:
2005-07-25 17:28:12, Ganiu pisze:
stanołem i mysle sprubuje go zapalić i nic rosrusznik kręcił silnikiem i zero reakcji. zirytowany wysiadłem z auta i zdjiłem obudowe paska patrze pasek cały zaczołem kręcic silnikiem lecz silnik krecił ale niekręcił sie pasek. sciongnołem auto do domu rozciołem pasek patrze a wyrwało mu zęby na wale mysle se to jusz po silniku ale zdjolem jeszcze pokrywe zaworów i patrze wszystko ok ( bo wiecie cio sie dzieje z 16-mi jak strzeli pasek, łamią sie rolki pod wałkiem rozrządu a umnie wszystkie oki). myśle se załorze stary pasek i pokręce silnikiem ( oczywiscie kluczem) i wszystko chodziło więc długo sie niezastanawiałem kupiłem nowy pasek i jazda silnik chula. dodam ze szczęśliwym trafem wszystkie krzywki na wałkach ustawione były w pozycjizamkniętej.



normalne cuda dzieją się na świecie !!!! i jeszcze kręcił rozrusznikiem !!!!
  
 
Ja od niedawna mam swoją Lantrę Byłem ostatnio u mechanika i powiedział że pasek jest wporzo Tak było wporzo że wczoraj rąbnąl Od dzisiaj nie ufam zbytnio mechanikom a pasek rąbnąl mi jak stałem w miejscu na skrzyżowaniu - nie wiem czemu ale tak ise stało :/ Najgorszy był moment jak go trzeba było pchać a tu wszyscy leją
  
 
w sumie to paulous nie ma się z czego cieszyc,napewno nie z głupoty mechanika który daje takie rady
napisz gdzie on się miesci żeby wszyscy go omijali szerokim łukiem
jest taki temet na foru polecam/nie polecam poszukaj a znajdziesz,alno ktos to tam wkleji
szczerze ci współczuje
  
 
Cytat:
2005-07-24 20:36:15, paulous pisze:
Siemka wszystkim Mam mały problem :/ Dzisiaj walnął mi pasek rozrządu



spoko mi walnal kilka godzin wczesniej

Co masz w tej lantrze ? 1.5 8V ? Bo jak cos to taki motor stoi (jeszcze w aucie) w miejscu, skad ja bralem silnik dla siebie (Zdunska Wola).

Z tym, ze 8V ma szanse byc bezkolizyjny Bp moje 16V przemielilo tak, ze kawalki glowicy wyjmowalem dzis z termostatu

Powodzenia i jakby bylo trzeba, to odezwij sie na priva - dam namiary na kolesia , u ktorego stoi ten motor - jest tani.
  
 
normalnie jakas plagaa tych pasków tfu tfu
  
 
Może takie sytuacje wynikają z tego, że paski zmieniane są "u Janka w garażu", albo przez "ASO", gdzie siłę naciągu paska sprawdza się palcem... Mówie tu o Pony przede wszystkim, gdzie rolka napinacza nie reguluje naciągu paska automatycznie (o ile sie nie mylę) i naciąg trzeba ustawić ręcznie.