Przekładnia kierownicza

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam dziwny objaw... kiedy przekręce kierownice o jeden obrót, w którąkolwiek strone, to nagle robi się dziwny luz na kierownicy na 1/5-2 palce mniej więcej. Przy wyprostowanych kołach to nie występuje...
Wie ktoś co to może być i jak się tego pozbyć??

Pozdro
Wojti

[ wiadomość edytowana przez: zabojad dnia 2005-07-25 16:20:23 ]
  
 
u mnie też jest podobnie ale na wyłaczonym silniku...
  
 
W omedze przekładnia kierownicza jest ślimakowa i taki luz to normalna sprawa .
Pozdro Bo-dek
  
 
Odgrzewam!

Przekładnia kierownicza z Omegi B podejdzie do Omegi A (bez żadnych przeróbek) czy jest to nie wykonalne ?
  
 
Kolego zabojad:
kolumna kierownicza przy naszych przebiegach aut będzie miała luz, najbardziej jest wyczuwalny w pozycji lekkiego skrętu, gdyż w takim położeniu jest najczęściej eksploatowana. Kolumna ma możliwość skasowania niewielkiego luzu. Od góry jest śruba tylko nie pamiętam czy wkręcając kasujesz czy wykręcając. Spróbuj wkręcić o jeden obrót i sprawdź czy pomogło, jak nie to w drugą stronę. Tylko dostęp jest fatalny ( przynajmniej w V-kach).

Do kolegi Michael.
Z A bo B nie pasuje, inna kolumna, poza tym w Be jest jest jakieś dodatkowe sterowanie elektrozaworem.

Pozdrawiam Rafał
  
 
Cytat:
Wie ktoś co to może być i jak się tego pozbyć??



Pozbądż się samochodu bo to o czym piszesz jest tak samo odkrywcze i nieprawidłowe jak to że u mnie po przekręceniu kluczyka w stacyjce coś brzęczy pod maską a wskaznik od temperatury rośnie a od paliwa opada.

Cytat:
najbardziej jest wyczuwalny w pozycji lekkiego skrętu, gdyż w takim położeniu jest najczęściej eksploatowana.



Chyba piszesz o motocyklu żużlowym bo przeciętne auto większość swojego przebiegu przejeżdża jadąc prosto.( może za wyjątkiem Szefera)

Luzu nie ma byc tylko przy kołach ustawionych na wprost .
Przy kołach skręconych ma być i jest w każdej Omedze i w każdym aucie osobowym ciężarowym , dostawczym.
Geometria zębów przekładni jesta tak specyficzna po to by siła odśrodkowa działająca na koła przy wychodzenu z zakrętu mogła spowodować powrót kierownicy do położenia do jazdy na wprost bez użycia siły wspomagania.

Moja rada nie dotykać śruby !