Blad sondy lambda i czujnika temperatury

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
To jest moj pierwszy post na tym formum, witam sedecznie i pisze o problemie mojej omegi. Wiec moja nowo zakupiona omega B MIaial jeszce blad 92 wymienilem ten czujnik, zdobylem tez czujnik temeperatury, ale sie okazalo ze dalej pokazuje blad. Gosc powiedzial ze to czujnik do omegi, ale roznil sie dlugoscia. Mechnik (kolega z samolnu DAEWOO) uznal ze cos nie tak z elektryka. Wiec zaczal patrzec na kable i lekko zdebial bo ten czuknik powinien wchodzic do kompa pod numerem chyba 27 a wchodzi pod numerem 5. hmm No ale uznal ze skoro autko pali, zachowuje sie normalnie, jedynie to drzenie pedalu gazu przy predkosciach ponad 120. W trasie komputer pokazuje spalanie na poziomie 6,7 przy 120km/h. Czy mozliwie ze mam zamianiony komputer?? CO robic Omega to wersja CD 20 16V 12 grudnia 1994, przebieg 200 000 km

[ wiadomość edytowana przez: irekwielki dnia 2005-07-25 15:54:37 ]

[ wiadomość edytowana przez: irekwielki dnia 2005-07-25 15:55:34 ]
  
 
Cytat:
2005-07-25 15:54:05, irekwielki pisze:
ale sie okazalo ze dalej pokazuje blad


Trzeba go skasowac w serwisie.
  
 
bo gdyby ten czunik temepratury nie dzialala, to by chyba nie chcial zejsc ze ssania, a autko schodzi ze ssania i utrzymuje 6-7 tys obrotow, Wiec wyjecie klemy z akumulatora nie pomaga??. Powiedzicie mi prosze czy czasem to ze mam akumulator od jakiegos forda, podobno za maly, czy to nie powoduje bledow, bo w kadecie czasem sluszalem o takich cudach
  
 
Wyjecie klemy nie kasuje bledow. Zeby skasowac blod musisz podjechac w tym celu do jakiegos serwisu. Ja sam mam u siebie pare starych bledow i sie nie przejmuje.
To bylo juz na forum np. tu i tu.
  
 
Ok wykasowac, tak ale najpier musze zlikwidowac palący sie komputerk, bo jednak jakis blad ma. Doszedlem do wniosku, ze kolega machanik mial mylne informacja co do kabelka dołączającego czujnik temepratury do silnika, odczytal 27 a poszukalem na forum i widze ze jednak ma byc 5, wiec musze poszukac odpowiedniego czujnika bo ten co on kupil byl dłuższy od tego wykreconego z omegi.
  
 
Tak przy okazji - sprawdzalem dzisiaj miernikiem czujnik w temp otoczenia ok 20 stopni i pokazal mi rezystancje miedzy stykami 1500 ohm, a wedlug danych jakie mam powienien miec miedzy 5000-2000 Ohm, czyli mam rozumiec ze jest popsuty? generalnie jaka jest zasada dzialania tego czujnika? jak temperatura rosnie to rezystancja maleje czy na odwrot? pozdr
  
 
syciu, ja mam takie dane:

10-30 stopni - 3300-1500 ohm
80 stopni - 300-360 ohm

czyli wzrost temperatury powoduje zmniejszenie oporu...
  
 
ok wielkei dzieki za info, czyli jak twoim zdaniem kielkac mam czujnik popsuty czy sprawny? na dworze dokaldnie 22 stopnie a rezystanjca 1500 Ohm
  
 
a masz jakies objawy zlego dzialania? wydaje mi sie, ze taki rozrzut jest w granicy toleancji...
  
 
wiesz co mialem problemy z wejsiem na obroty ale juz wymienilem przeplywke i jest ok ale za to mam niezle telepanie silnika n awolnych i blad w kompie 93 - niby czujnik halla ale co to jest i gdzie tego szukac (moze byc winnny za nie zaskakujacy czasem obrotomierz?) i stad moje pomiary i to zaciekawienie czujnikiem.
  
 
Bążur,

Troszkę przewietrzę ten post, ponieważ temat podobny.

"Spinacz" wskazał błędy nr:
14 - Coolant Temperature Sensot (Low V)
31 - "doesntmetter" bo silnik off
44 - Oxygen sensor (weak)
45 - Oxygen sensor (rich)

Czujnik temp. ogarniam... może być padnięty, się zrobi. Ale zastanawia mnie sonda lambda - po podpięciu do kompa u gaziarzy pokazuje, że sonda pracuje w zakresie od 0,1V do 0,8V (Pi razy drzwi) - czuli powinna być ok. Lambde wymieniłem 1,5 roku temu i po wymianie błędy zostały skasowane. Więc ską do diaska teraz błędy???
Silnik X20SE, instalka II gen.
  
 
Z gazu ?
Bez ironii.
  
 
Cytat:
2007-04-25 11:36:43, Szcurek pisze:
Z gazu ? Bez ironii.



A kapkę jaśniej.... ??
  
 
Cytat:
2007-04-25 12:13:43, Grande pisze:
A kapkę jaśniej.... ??


Oszukiwanie ECU przez gazowe ustrojstwa bardzo często generuje błędy związane z sondą Lambda, u ojca w C26NE jest to samo, a dochodzi jeszcze falowanie wolnych obrotów na benzynie. Jedno ustawisz dobrze to drugie kuleje i vice versa, chyba że znajdziesz gaziarza magika.
  
 
Cytat:
2007-04-25 12:41:49, Szcurek pisze:
Jedno ustawisz dobrze to drugie kuleje i vice versa, chyba że znajdziesz gaziarza magika.



Czyli generalnie sonda sprawna ale przez gazunek ECU głupieje??

A co do gaziarzy to wystarczy jak znajdę fachurę bo magików to mamy samych W RP!
  
 
Ze mnie w sumie taki fachman, jak z koziej d.. trąbka, ale w związku z problemami ojca orientowałem się u różnych ludzi, jak to jest (u niego też wyskakuje "Brak sygnału z sondy lambda) i opinie są raczej zgodne. Przypuszczam, że w dużej mierze zależy to też od zastosowanych przy gazunku części elektronicznych (typu emulator wtrysków), a nie tylko od ustawień.
Co do magików to z powodu przyznania Euro 2012 mamy ich teraz coraz większy wysyp, szczególnie jeśli chodzi o ilość autostrad i dróg szybkiego ruchu mających być gotowych na tę imprezę
  
 
Cytat:
2007-04-25 13:13:50, Szcurek pisze:
Ze mnie w sumie taki fachman, jak z koziej d.. trąbka, ale w związku z problemami ojca orientowałem się u różnych ludzi, jak to jest (u niego też wyskakuje "Brak sygnału z sondy lambda) i opinie są raczej zgodne.



Ale z tego co doczytałem to nie jest brak sygnału tylko zły skład mieszanki (błąd nr: 44 i 45)...

Co do magików to można otworzyć nowy temat...
  
 
Masz emulację prostokątną, stąd błędy. Zapodaj "masa", jest to stałe napięcie 450mV. Budziet gut.