MotoNews.pl
  

Olej jest - a kontrolka ciśnienia sie zapala?!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć Wam.
nie znalazłem w wyszukiwarce podobnej sytuacji, a mam problem. Ostatnio silnik zaczął pracować jak diesel, i co ciekawe czasem zaczyna pracować głośno a czasem nie. Słychać zawory jak cholera. Ale wracając ostatnio do domu z weekendu nagle zapaliła sie kontrolka ciśnienia oleju. Zatrzymałem się, myślałem że mi jakoś olej wyciekł, bo ostatnio coś zaczął wyciekać przez jakieś nieszczelności, ale nie, olej był! Co więc miałem robić,. dolałem oleju i jakoś pojechałem. W drodze jeszcze raz tak sie stało, temperatura silnika zaczęła rosnąć, silnik chodzi głośno ale olej jest. Czy to możliwe, żeby pompa oleju padła? Albo się zawieszała? Czy tam jest jakis zawór, który sie moze zawieszać?
Pozdrawiam
Raff
  
 
Głośna praca i zapalona kontrolka ciśniena wskazują na poważną awarię. Jeśli jeździsz z takimi objawami to wróżę szlif wału i wymianę panewek ( nie wspominam o innych uszkodzeniach ).
W pompie oleju jest zawór ciśnieniowy, ma za zadanie nie dopuszczać do nadmiernego wzrostu ciśnienia i teoretycznie może się zawiesić.

Moja rada: Żadnego zapalania silnika do czasu wykrycia usterki.
Pomiar ciśnienia zegarem mechanicznym.
Zdjęcie miski olejowej i sprawdzenie pompy i panewek.

Lekceważenie tych objawów bardzo drogo kosztuje, grozi nawet zatarciem silnika.
  
 
Może pompa oleju...

Tak czy siak nie jeździj dalej bo BMW (Bedziesz Miał Wydatki)
  
 
Jezzzuu.... Nie jest dobrze. Ale wydaje mi się, że zawieszający się zawór pompy oleju to brzmi sensownie, bo zjawisko czasem wystepuje, a czasem nie. Dobrze, że jest czego szukać. Czy to oznacza, że pompa do wymiany czy można to naprawić?
Pozdrawiam
Raff
  
 
Mialem cos podobnego po ulewie, efektem końcowym jest zwarcie w czujniku cisnienia oleju. Najpierw zapalał się i gasł, ale temperatura silnika była normalna i silnik pracował bez zakłóceń. Przejechałem tak w stresie 600 km i nic się nie stało poza spaleniem się bezpiecznika obwodu pompy paliwowej, bo te obwody są połaczone ze sobą. Musze go wymienic, odlaczylem go narazie całkiem bo dawal zwarcie na obwod zasilania paliwa. Jezdze bez tego czujnika. Cisnienie i poziom oleju na oko prawidlowy.
  
 
Czy dobrze rozumiem, jeśli ten zawór sie zawiesi to ciśnienie oleju jest zbyt niskie?
  
 
Cytat:
2005-07-26 18:22:25, Raff pisze:
Czy dobrze rozumiem, jeśli ten zawór sie zawiesi to ciśnienie oleju jest zbyt niskie?


Jeśli zawór się zawiesi to ciśnienie jest bliskie 0 i wyklucza jakąkolwiek jazdę. To od razu słychać (panewki) a kończy się zatarciem.
  
 
a zobaczyles w koncu czy masz zwarcie w czujniku ? moze to tylko to czujnik okolo 27 zł. Ja juz przed chwilą wymieniłem, wcześniej jeżdziłem dzień bez czujnika.
  
 
Cytat:
2005-07-27 10:07:06, espero15 pisze:
a zobaczyles w koncu czy masz zwarcie w czujniku ? moze to tylko to czujnik okolo 27 zł. Ja juz przed chwilą wymieniłem, wcześniej jeżdziłem dzień bez czujnika.


Nie patrzałem, ale oprócz tego, że zapaliła sie kontrolka, to silnik zaczął chodzic bardzo głośno, jak bez oleju, i zaczęła rosnąć temperatura. Nie byłoby takich objawów gdyby tylko o czujnik chodziło.
Pozdrawiam
Raff
  
 


Pojezdzij jeszcze troche i napisz co sie dalej bedzie dzialo, bo na razie nie jestesmy jeszcze w 100% pewni co to moze byc
  
 
Darvin roku
  
 
Cytat:
2005-07-27 22:21:57, QLogic pisze:
Pojezdzij jeszcze troche i napisz co sie dalej bedzie dzialo, bo na razie nie jestesmy jeszcze w 100% pewni co to moze byc


Ale już prawie na 100% wiemy, że będziesz potrzebnowal silnika... nowego
  
 
Cytat:
2005-07-27 23:30:14, Navi pisze:
Ale już prawie na 100% wiemy, że będziesz potrzebnowal silnika... nowego


Nie koniecznie Rzeczywiście, mogła się zawiesić pompa, ale: Samochód stał 2 tyg. u lakiernika (ech, jak teraz wygląda...). Był niski poziom oleju, dolałem przed odbiorem. Jeśli pompa nie była zanurzaona w oleju, mogła przyschnąć, i zawór się zawieszał, to chyba mozliwe, co? Po tamtych problemach na razie wszystko ok. Jeżdzę po mieście już 4 dni, i narazie ok, i z temeraturą, i z ciśnieniem (nie zapala się kontrolka). Brzmienie silnika też w miarę normalnie. Więc się zastanawiam nad jakąkolwiek robotą - wymianą pompy oleju.
Pozdrawiam
Raff
  
 
A u mnie jak mam zimny samochód to kontrolka oleju się wogóle nie świeci, oczywiście chodzi mi o zapalanie auta nie o jazde, po chwili jak zapalam już wszystko w porządku, olej nie dawno wymieniałem, za gęsty jest czy co?
  
 
Cytat:
2005-07-28 12:09:57, stanko206 pisze:
A u mnie jak mam zimny samochód to kontrolka oleju się wogóle nie świeci...



U mnie jest dokładnie tak samo i nie mam pojęcia dlaczego tak się dzieje, co ciekawe jak już zapalę silnik i go zgasze żeby po chwili ponownie zapalić to wszystko jest ok.
Jeżdże na elfie 10W/40 ale nie wydaje mi się żeby był za gęsty to raczej czujnik oleju nawala.

  
 
Na 99% czujnik (około 25 zł). W moim złomie kontrolka zaświecała się po kilkunastu sekundach od uruchomienia auta.
  
 
A ja zapytam tak:
Jaki masz olej w swoim Esperaku i kiedy był zmieniany?
  
 
A ja zapytam kogo pytasz
  
 
Cytat:
2005-08-03 08:44:50, piotr_ek pisze:
A ja zapytam kogo pytasz


Eeeeeeee............. No nie wiem






Pytam autora postu.
  
 
Cytat:
2005-08-03 07:10:21, piotr_ek pisze:
Na 99% czujnik (około 25 zł). W moim złomie kontrolka zaświecała się po kilkunastu sekundach od uruchomienia auta.



Ale Piotrku mi kontrolka działa dobrze po za tym że przy włączeniu zapłonu na zimnym silniku świeci się tylko kontrolka ładowania, zapalam silnik to prawidłowo gaśnie kontrolka. Jak zgasze auto i zapalam jeszcze raz zapłon to już prawidłowo świecą obie kontrolki ładowania i oleju.

Czy na to może miec wpływ to że przy zimnym silniku olej jest za gęsty i czujnik nie wyrabia?