MotoNews.pl
  

Czy Bingo-M nadaje się do wielopunktowego wtrysku?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy bingo-M bedzie się sprawdzał w silniku na wielopunktowym wtrysku? Bo taki mi założył gazownik, a dowiedziałem się że jest on do jednopunktowych, bo do wielopunktów jest bingo-S więc jak to jest?
  
 
Witam.
Oczywiście ,że się nadaje. to jest to samo tylko BINGO S ma wbudowany emulator wtryskiwaczy przy BINGU M trzeba go dołożyć do instalacji.
  
 
A jak to wygląda bo u siebie takiego czegoś nie widzę, ale żadnych błedów ECU nie wskazuje, więc teoretycznie gdzieś jest...chyba
  
 
Croma, a czy czasem w M-ce nie ma już emulatora (ale tylko jednego wtrysku), a w S-ce są cztery lub sześć (w zależności od wersji)? Tak wynika z opisu na stronie producenta.
  
 
No właśnie dlatego pytam czy nadaje się on do wielowtrysków??
  
 
Olek, tego niestety nie wiem czy da się zaadoptować M-kę do wielopunktu. Może jednak się da w jakiś "kombinowany" sposób bez dokładania emulatora. W każdym razie producent zaleca do wielopunktu S-kę, lub dodatkowy emulator i tego bym się trzymał.
  
 
Witam.
M nie ma żadnego emulatora . mozna zamontować osobny emulator łącząc przewód niebieski emulatora (zależne od firmy) z niebieskim bingo M.
  
 
W takim razie Croma co Ty na to:
Lambda System BINGO-M

Rozmiar: 1438 bajtów
BINGO-M, zwane przez nas „Małym Bingo” powstało na życzenie naszych klientów, którzy prosili o połączenie zalet sterowników BINGO i BINGO-S. Powstał w ten sposób sterownik, który zawiera jeszcze udoskonalony program mikrokontrolera BINGO-S, w ekonomicznej niewielkiej obudowie z wbudowanym jednokanałowym emulatorem do monowtrysków. Miniaturowy panel sterowania posiada diodę sygnalizującą stan benzyna/gaz oraz wskazanie rezerwy gazu.

W skład zestawu wchodzi sterownik, panel sterowania, wiązki oraz woreczek montażowy z drobnymi elementami.

Oprogramowanie jest bardzo podobne do oprogramowania BINGO-S, z kilkoma dodatkowymi opcjami. Nie zmienił się również interfejs do komputera PC.

Algorytmy sterowania silnikiem krokowym bazują na naszych doświadczeniach z BINGO-S oraz prób na hamowni podwoziowej wykonanych w naszej siedzibie. W ten sposób uzyskaliśmy sterownik, który pracuje prawidłowo w większości pojazdów, a jednocześnie jest bardzo atrakcyjny cenowo.

Homologacja zgodna z Regulaminem

67-01 EKG ONZ: E8 67R-013511
Nie to, żebym się upierał, ale...
  
 
Witam.
starałem się odpowiedzieć na te3n post i żeby można założyć BINGO-M do wielopunktopwego samochodu musi być dodatkowy emulator i tylko tyle.


Cytat:
2005-07-26 07:28:16, olek pisze:
Czy bingo-M bedzie się sprawdzał w silniku na wielopunktowym wtrysku? Bo taki mi założył gazownik, a dowiedziałem się że jest on do jednopunktowych, bo do wielopunktów jest bingo-S więc jak to jest?

  
 
Jeśli chodzi o to czy można M-kę stosować do wielopunktu, ta ja jestem za cienki, dlatego napisałem, że może jest jakiś sposób "oszukania" ECM.
  
 
Czyli w sumie to niewiadomo, ale u mnie na wielopunkcie jakoś działa, tylko cos przygasa w trakcie jazdy, jak przerzucę na luz, wina wlotu powietrza to raczej nie jest bo mam odpowiednio przerobiony (zatkany oryginalny wlot i duży otwór wywiercony "przed" wlotem tyłem do kierunku jazdy, dzwoniłem do gazwonika powiedział mi żeby przekręcić śrube na parowniku o 1/2 obrotu bo się ponoć po kilku dniach parownik "układa", ale to moje kręcenie za dużo nie pomogło potem już kręciłem po swojemu i dalej dupa. Może mi ktoś powiedzieć jak i co po kolei się robi, żeby to poprawnie ustawić, a może wymagana jest teraz ingerencja w oprogramowanie (mam darmowy przegląd-ustawienie przy 1000km). Reasumując jak ustawia się obroty biegu jałowego na zasilaniu LPG????
  
 
Olek tu masz wszystko
  
 
witam.
Z tego co tu napisałeś to masz źle dobrany mixer gazowy lub źle w nim ma kształt zwęzka VENTURIEGO.


Cytat:
2005-07-27 23:20:47, olek pisze:
Czyli w sumie to niewiadomo, ale u mnie na wielopunkcie jakoś działa, tylko cos przygasa w trakcie jazdy, jak przerzucę na luz, wina wlotu powietrza to raczej nie jest bo mam odpowiednio przerobiony (zatkany oryginalny wlot i duży otwór wywiercony "przed" wlotem tyłem do kierunku jazdy, dzwoniłem do gazwonika powiedział mi żeby przekręcić śrube na parowniku o 1/2 obrotu bo się ponoć po kilku dniach parownik "układa", ale to moje kręcenie za dużo nie pomogło potem już kręciłem po swojemu i dalej dupa. Może mi ktoś powiedzieć jak i co po kolei się robi, żeby to poprawnie ustawić, a może wymagana jest teraz ingerencja w oprogramowanie (mam darmowy przegląd-ustawienie przy 1000km). Reasumując jak ustawia się obroty biegu jałowego na zasilaniu LPG????

  
 
A co trzeba podać (może zmierzyć wymiary) żeby określić czy jest dobrze dobrany? Rozumiem że sprawa doboru Bingo-M do wielopunktu jest już rozstrzygnięta na korzyść, czy się mylę?
  
 
Witam

Jutro zakladam gaz do GolfaIII 2.0 8V,instalka Lovato z kompem Bingo M.Gazownik powiedzial ze nie trzeba emulatora wtryskow,bo odlaczy je przez przekaznik.I teraz pytanie czy bedzie to prawidlowo i czy komp nie bedzie wyswietlal bledow??

Piotrek
  
 
Piotrekgolf ja u siebie w audi (2.0 8V - silnik ABT) mam Bingo M i żadnych dodatkowych przekaźników. Odcięcie i emulacja wtryskiwacza benzynowego jest wbudowana w kompa LPG. Tak jest u mnie. Nie wiem, może w starszych modelach Bingo M tego nie było , ale jakoś nie sądzę, żeby ktoś je jeszcze sprzedawał. W każdym razie w obecnie dostępnych u producenta kompach jest tak jak napisałem.
  
 
da sie i tak i tak.
Ale:
1. wykorzystanie przekaźnika daje ci możliwość jego wymiany w razie uszkodzenia i tylko tyle.
2. wykorzystanie jednak wbudowanego w Bingo M emulatora daje ci możliwość ustawienia czasu nakładania się paliw (zmniejsza się efekt dziury przy przełączaniu), a po drugie jest to jakis tam emulator. Lepszy czy gorszy ale jednak.
  
 
A co takiego magicznego jest w tym osławionym emulatorze? Przekazniki, ktory odlacza wtryskiwacz, uklad czasowy(najczesciej pelni ta role uP) ktory reguluje czas przelaczania i ewentualnie jakis opornik ktory po odlaczeniu wtryskiwacza "udaje" taki wtryskiwacz. Ot cala filozofia.
  
 
hehe ja kiedys mialem podobny dylemat z emulacją, isntalacja bez kompa gazowego ale z emulacją wtyskiwaczy, to był polonez 1,4 ROVER, gazownik zrobił emulacje poprzez centralke bo takowa miała taką funkcje gryzło mnie to ale juz wiem jak to zrobił