MotoNews.pl
  

Zwężka Venturiego

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Znalazłem coś takiego i sie zastanawiam czym to sie różni od 'strumienicy łuskowej' i jaki naprawdę ma wpłym na kondycje silnika. Kiedyś J. Chojnacki sie wypowiadał na temat strumienic szczelinowych, że potrafią zarżnąć dowolny silnik. Jeśli ktoś się orientuje bardziej w temacie to prosze o jakies info co to i jakie ma skutki/efekty?

P.s.
nie jestem fanem tiuningu a'la magnetyzer jakby co . Pytam z czystej wrodzonej ciekawości


znalażłem coś takiego strumienice

Padł mi katalizator i z racji braku środków pieniężnych szukam czegoś tańszego a skutecznego/bezpiecznego. Na razie mam wybebeszoną puszke po katalizatorze.

[ wiadomość edytowana przez: rafau dnia 2005-07-26 10:41:25 ]
  
 
jesli chodzi o strumienice , to zalozylem kiedys w polonezie zamiast 1 tlumika i musze przyznac , ze poprawila sprawe ( zalozylem przy 120 000km a sprzedalem samochod jak mial 220 000 i nic mu nie bylo ) , ale trzeba uwazac w samochodach z sonda - nie wolno zmieniac jej polozenia co czesto ludzie robia , bo rzeczywiscie moze wykonczyc silnik , sprawa druga trzeba by sie nico zaglebic w jakas literaturke , zeby sie nie okazalo , ze zjawiska falowe beda przypalac zaorki wydechowe . znam takie cos jak zwezka wenturiego z mechaniki plynow i wiem tyle , ze srednice i katy jej by trzeba bylo dosc szczegulowo obliczyc
  
 
Zwężka Venturiego stosowana w "narzędziu" zwanym strumiennicą ma za zadanie (choć nie "sama ze się") dynamizować przepływ substancji, przedostających się przez nią.
Dynamizować możemy przepływ cieczy bądź gazów.

Konstrukcja strumiennicy (jako elementu uniwersalnego) sprawia, że wyróżniamy 3 jej typy:
- poddźwiękową
- okołodźwiękową
- naddźwiękową

Strumiennice szczelinowe TEORETYCZNIE mają dynamizować przepływ dwukrotnie. Jednak jest to bardzo uproszczone założenie modelowe.

Co do prędkości gazów (w tym konkretnym przypadku) za strumiennicą w ukł. wydechowym - wszystko zależy od prędkości początkowej.

Jak w większości przypadków, tak i tu zdania na temat jej skuteczności są mocno podzielone. Firmą, która do chwili obecnej jest nastawiona bardzo "pro- strumiennicowo" to np. MAG Sport p. Lecha Węglarskiego.

Z całą pewnością skuteczność strumiennicy jest bardzo ścisło uzależniona od jej lokalizacji na przewodzie wydechowym.
W niektórych autach osadzano ją nawet na końcu ukł. wydechowego w miejscu tłumika końcowego.

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
Speedi, czy jazda bez kata (z pusta puszką) wykańcza głowicę(zawory wydechowe) lub uszczelkę? bo może by tak to zostawić w cholerę Przeglądy robię po znajomości więc z tym nie będzie problemu

btw. podobno po wycięciu kata silnik powinien zyskać na dynamice. Tymczasem ja mam wrażenie, że zmulał
  
 
jezdze z wywalonym srodkiem kata auto jaka dynamike mialo taka i ma spalanie tez chyba te same ale glosniej na pewno jest. Czy zalatwia to uszczelke... watpie. Stumienice podobno sporo daja ale i...kosztuja